Auteur |
Bericht |
jvo
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jun 20, 2010 8:17 pm Berichten: 91
|
 Mvt premium
Goede avond mensen,
Laatst las ik ergens dat als je een binnenrotor wil, bijv hpi of mvt. dat je andere krukas moet vanwege de toeren? Dit is toch helemaal niet nodig?
Ik heb 16,500km op mijn brommer staan. tot 8000km was die orgineel! daarna is er met een gianelli conti en metrakit sp meegereden.
Nu rij ik met nog steeds hetzelfde blokje. met deze setup:
70CC gietijzer vervanging dmp 21mm malossi spruit vl6 21mm dell twinair metrakit sp mrd carbon koppelingset
Nu is mijn vraag, kan hier een binnenrotor op? Wordt niet dagelijks meegereden! ong maar 80km per week.
Mvg john
|
zo maart 18, 2012 11:48 pm |
|
 |
JB1
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jun 20, 2011 10:05 pm Berichten: 2797 Woonplaats: 038 A28 6 letters.
|
 Re: Mvt premium
Is de moeite niet waard voor je set-up
_________________
Keiji schreef: Ik vindt jelmer keivervelent
|
ma maart 19, 2012 12:30 am |
|
 |
Corné van Rees
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo feb 02, 2011 6:55 pm Berichten: 261 Woonplaats: Brandwijk
|
 Re: Mvt premium
Nee hoeft zeker geen andere krukas op, hij gaat niet overdreven veel meer toeren maken. Alleen betere gasreactie en dat je m beter kan afstelle doormidden van de curve.
_________________ Dikke Aprilia SX 2011 viewtopic.php?f=13&t=18672
|
ma maart 19, 2012 12:32 am |
|
 |
jvo
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jun 20, 2010 8:17 pm Berichten: 91
|
 Re: Mvt premium
@jb1, klopt maar mijn orginele ontsteking is kapot. en wou ik het gewoon voor de gasreactie en inderdaad het afstellen.
@corne van rees, het is dus niet nodig een andere krukas?:)
|
ma maart 19, 2012 12:36 am |
|
 |
JB1
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jun 20, 2011 10:05 pm Berichten: 2797 Woonplaats: 038 A28 6 letters.
|
 Re: Mvt premium
Oh op die manier. Dan kan het wel, je zal nooit zomaar meer toeren gaan draaien, die DMP zal wel zo tam zijn dat de ori ontsteking niet op z'n einde zit.
_________________
Keiji schreef: Ik vindt jelmer keivervelent
|
ma maart 19, 2012 12:39 am |
|
 |
jvo
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jun 20, 2010 8:17 pm Berichten: 91
|
 Re: Mvt premium
Oke mooi! Mwa ik vind heg best cilindertje. op top hetzelfde als orgineel. maar onderin veel meer power! Had toch een leuke 12,8 pk en top van 104km/u op testbank. de mvt komt er mede ook op vanwege de begrenzer die daar standaart opzit.
|
ma maart 19, 2012 12:45 am |
|
 |
Venlonaer
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za feb 19, 2011 12:35 am Berichten: 6119 Woonplaats: Limbabwe
|
 Re: Mvt premium
hoeveel kostte die giet van dmp
_________________
Keiji. schreef: wanneer gaan we dit ding in de beton molen kieperen en een echte motor voor je zoeken?
|
ma maart 19, 2012 12:51 am |
|
 |
jvo
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jun 20, 2010 8:17 pm Berichten: 91
|
 Re: Mvt premium
Dacht 129 euro compleet bij jos dijkman!
|
ma maart 19, 2012 12:52 am |
|
 |
frishh
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jun 13, 2010 11:06 am Berichten: 3714 Woonplaats: Delft
|
 Re: Mvt premium
Corné van Rees schreef: Nee hoeft zeker geen andere krukas op, hij gaat niet overdreven veel meer toeren maken. Alleen betere gasreactie en dat je m beter kan afstelle doormidden van de curve. Waarschijnlijk zelfs minder toeren op top, maar een fellere gasreactie en harder optrekken.
_________________
marien schreef: Henri hoeft geen spiegels, hij heeft schijt aan de overheid jwz, maar wel een uitkering. Le stickerslet: viewtopic.php?f=14&t=17280
|
ma maart 19, 2012 3:50 pm |
|
 |
slimmedirk
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do mei 13, 2010 9:05 pm Berichten: 194
|
 Re: Mvt premium
Gaat een binnenrotor op lange duur ten koste van de betrouwbaarheid?
_________________
15melvin15 schreef: Is je sqaush nogsteeds goed?
Je moet wel 0.6 overhouden. een afgevlakte bromkop kun je verder afvlakken dan die van een snor
|
ma maart 19, 2012 8:28 pm |
|
 |
PeteRSchouten
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jun 07, 2009 8:23 pm Berichten: 2159
|
 Re: Mvt premium
definieer betrouwbaarheid
|
ma maart 19, 2012 8:33 pm |
|
 |
Itakura
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 04, 2007 11:08 pm Berichten: 6447 Afbeeldingen: 19 Woonplaats: Raalte
|
 Re: Mvt premium
originele ontsteking kost niet zo veel, ik zou die gewoon weer kopen
met deze setup is het echt niet het geld -en de moeite waard.
_________________
|
ma maart 19, 2012 9:25 pm |
Persoonlijk album
|
 |
Venlonaer
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za feb 19, 2011 12:35 am Berichten: 6119 Woonplaats: Limbabwe
|
 Re: Mvt premium
PeteRSchouten schreef: definieer betrouwbaarheid denkz dat ie bedoelt of de setup wat kwetsbaarder is voor een slechte afstelling van de carb/snel naar de klootn' gaat als er een foute afstelling is..
_________________
Keiji. schreef: wanneer gaan we dit ding in de beton molen kieperen en een echte motor voor je zoeken?
|
ma maart 19, 2012 9:26 pm |
|
 |
frishh
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jun 13, 2010 11:06 am Berichten: 3714 Woonplaats: Delft
|
 Re: Mvt premium
slimmedirk schreef: Gaat een binnenrotor op lange duur ten koste van de betrouwbaarheid? Voor de rest van je set-up, nee, maar een binnenrotor zelf is vaak wel minder betrouwbaar dan een standaard ontsteking.
_________________
marien schreef: Henri hoeft geen spiegels, hij heeft schijt aan de overheid jwz, maar wel een uitkering. Le stickerslet: viewtopic.php?f=14&t=17280
|
ma maart 19, 2012 9:44 pm |
|
 |
RSjoep
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo aug 07, 2011 9:12 pm Berichten: 2298 Woonplaats: 0418
|
 Re: Mvt premium
Nou ja, een pvl zou het wel even moeten doen, bmw monteert het in auto's/motoren.ik snap dat het kwetsbaarder is, maar een kapotte pvl komt bijna niet voor. Hpi laat ik me niet over uit
_________________
rs_maniac666 schreef: die van malossi willen ook nog wel. maar wat het aller belangrijkste is, is dat je je powerband goed oppompt.
|
ma maart 19, 2012 9:55 pm |
|
 |
|