Auteur |
Bericht |
Duhdim
ApriliaForum Member
|
 Help
Heej allemaal,
Mijn aprilia rs 50 MY doet het niet meer ik heb al allerlij dingen uitgeprobeert maar kom er niet Uit wat het probleem is dus hopelijk kunnen jullie me helpen
Het probleem: Op een avond ree ik met me brommer naar huis , thuis aangekomen zet ik hem voor me deur En ze hem uit. Volgende dag wou ik me brommer weer starte maar hij deed het opeens niet meer. Mijn accu was dood dus liep hem altijd aan maar dat ging altijd perfect. Dus ik die morgen een half uur Heen en weer rennen met dat ding, maar hij deed niks. Dus ik dacht dat ik hem mischien had verzopen dus had hem een dag laten staan. Volgende dag lukte het weer niet en heb het probleem nog steeds niet opgelost.
De dingen die ik heb gedaan: Tot nu toe heb ik al een aantal dingen gechecket
-ik heb mijn bougie vervangen en gekeken of die vonkte en dat deed hij -volgens mij word me bougie ook nat dus krijgt waarschijnlijk benzine -ik heb me stationair sproeier en de sproeier gechecket maar die waren mooi schoon -mijn benzine filter die aan de tank zit heb ik losgehaald om te kijken voor een verstopping, en er zat ook wat viesigheid in maar hij starte daarna ook niet -nieuwe accu gekocht -gekeken op compresie verlies door mijn duim op het gaatje waar de bougie ingedraaid word te houden en dan Te starten en voelde dat er genoeg compresie was, duim werd er steeds afgeploft(soortvan)
Nog even Een beschrijving van wat er gebeurt als ik hem probeer te starte:
Als ik hem via de elektrice start probeer te starten dan gebeurt er af een toe dat hij ong. 5 slagen aan blijft En dan valt hij weer uit ook als je blijf doorstarten, met of zonder choke maat niet uit
Setup: Ik heb een aprilia rs 50 MY 2006-2007 Er zit een 98 sproeier en de begrensing in he lucht filter huis is eruit. Er zit een snelle uitlaat onder Hij rijd 100-110 km/h 50cc
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen en snel zullen reageren als jullie nog wat meer informatie nodig hebben dan hoor ik het wel.
Dim.
|
za maart 10, 2012 10:11 pm |
|
 |
Aprilius
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za aug 29, 2009 12:46 am Berichten: 1837 Woonplaats: Bij moeke
|
 Re: Help
Carburateur schoonmaken?
za maart 10, 2012 10:22 pm |
|
 |
Duhdim
ApriliaForum Member
|
Ik heb men vlotterbak al opengemaakt maar zag er schoon uit dus denk niet dat het dat is.
|
za maart 10, 2012 11:55 pm |
|
 |
Master1234
ApriliaForum Member
|
Het moet toch haast wel aan je carburateur liggen... Je hebt compressie, bougie vonkt... Dus je toevoer heeft een mankement lijkt het naar. Inderdaad dus even de carb na checke... Ook al ziet je vlotter er nog zo schoon uit.
|
zo maart 11, 2012 1:12 am |
|
 |
Duhdim
ApriliaForum Member
|
Oke, dan haal ik me caberateur er helemaal af dan kan ik even goed kijken of er wat aan de hand is.
|
zo maart 11, 2012 10:52 am |
|
 |
rs_maniac666
Moderator
Geregistreerd: ma feb 15, 2010 2:33 pm Berichten: 4746 Woonplaats: Klazienaveen
|
plaatjes van membraam nog goed?
_________________ Aprilia RS NM RossiFummi & Aprilia RS NM Poggiali White.
|
zo maart 11, 2012 11:01 am |
|
 |
Venlonaer
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za feb 19, 2011 12:35 am Berichten: 6119 Woonplaats: Limbabwe
|
weet je zeker dat er benzine door je kraantje komt? Ik had een keer, weet niet of het kraantje bij jou hetzelfde systeem heeft, dat hij plastic buisje bij mij een beetje gekneld was en dus niet op de ON stand benzine er door liet maar wel op reserve al was de tank vol
zo maart 11, 2012 12:18 pm |
|
 |
Duhdim
ApriliaForum Member
|
Als het goed is heb ik geen benzine kraan dus dat kan het niet zien, heb net me caberateur erafgehaald en schoongemaakt maar kon niks vinden dus zit er nou weer onder maar het probleem was nog steeds niet verholpen
|
zo maart 11, 2012 6:12 pm |
|
 |
Duhdim
ApriliaForum Member
|
Membraan kan misschien wel verstopt zitten ja dus dat zal ik even checke maar kan het mischien aan me bobine/CDI liggen
|
zo maart 11, 2012 6:16 pm |
|
 |
RSjoep
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo aug 07, 2011 9:12 pm Berichten: 2298 Woonplaats: 0418
|
Meer plaatjes kapot, verstopt lukt niet
zo maart 11, 2012 6:31 pm |
|
 |
Venlonaer
ApriliaForum Member
|
kan ook aan je bobine/cdi liggen ja. dan moet je die doormeten
zo maart 11, 2012 6:56 pm |
|
 |
Duhdim
ApriliaForum Member
|
Hoe moet ik die precies doormeten dan en wat zijn de waardes?
|
zo maart 11, 2012 9:31 pm |
|
 |
Venlonaer
ApriliaForum Member
|
met een spanningsregelaar, waardes vind je in het handboek.
zo maart 11, 2012 9:50 pm |
|
 |
RSjoep
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo aug 07, 2011 9:12 pm Berichten: 2298 Woonplaats: 0418
|
Een multimeter heet zoiets en dan wel meten met de weerstandsfunctie
zo maart 11, 2012 11:06 pm |
|
 |