HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu za apr 05, 2025 5:22 am

Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 Rieju rs 2 uit 2003 start probleem 
Auteur Bericht
cobra902
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht Rieju rs 2 uit 2003 start probleem
Geachte lezers, ik had eevraagje en srry het gaat niet over een aprilia, die staat op het moment droog in de schuur :p
Anyway, ik heb dus een rs2 matrix uit 2003 en nu kwam ik afgelopen vrijdag uit mijn werk en toen hield hij er ineens mee op. Stotterend, dus ik denk verzopen aangezien het keirhard geregend had. Ik aandrukken en het liep weer maar elke keer als ik gas gaf dan stotterde hij weer en viel uit. Dus eenmaal thuis, caburateur eraf, nieuwe bougie erin gedrukt en carb. Helemaal schoon gemaakt. Nu doet het probleem zich voor. Hij wou al een tijdje niet meer neutraal lopen alleen nu wil hij ook niet meer starten op elec. Start.
Als ik hem aandrukt loopt ie zo, zet hem uit en meteen weer starten met elec. Start hoor je het vliegwiel wel bewegen en de zuiger op en neer gaan maar hij slaat niet aan. We hebben de gasnaald al naar boven gezet maar ook dit helpt niet. Ook de afstelschroeven hebben geen enkel effect op het afstellen van de caburateur.
We hebben het membraam al schoongemaakt, spruitstuk schoongemaakt en alles wat zo ongeveer vies was schoongemaakt. Nu is er totaal niks veranderd (we hebben alleen een euro begrenzer uit de cdi/bobine gehaald) maar niks werkt. Nu was mijn vraag weet iemand wat het evt. Zou kunnen zijn en hoe we dit kunnen verhelpen.
Het gaat dus om een rieju rs2 matrix uit 2003 met am6 blok en hoogstwaarschijnlijk standaard carburateur.

Ik hoop snel iets te horen van iemand, vriendelijke groet,

Cobra902

zo jan 01, 2012 3:50 pm
Profiel
*Vincent*
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht Re: Rieju rs 2 uit 2003 start probleem
heb je er al een grotere sproeier in gedaan voor de winter? Probeer dat maar eens. En electrische start is sowieso kut in de winter. Gebruik je de choke? Of is die automatisch?

zo jan 01, 2012 3:53 pm
Profiel
cobra902
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Heeey, alles wat jij noemt zal wel jnut hebben maar het heeft altijd prima gestart, hij staat in een hok met verwarming en al. Als ik de brommer aandruk dan loopt ie bijna meteen, dan zet je hem 15 min later weer uit en wil je hem meteen weer aanzetten dan lukt het niet, ik had zelfnhet idee dat het vlotterbakje leeg werd getrokken maar dit is het geval niet. Choke heef ie wel maar die gebruik ik nooit want de vorige eigenaar heeft deze afgeknipt

zo jan 01, 2012 5:22 pm
Profiel
NakedRS50
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
rieju kwaliteit, ik heb zelf ook een rieju en had bijna dezelfde problemen .
elektrisch is rieju echt slecht . Mijn rieju was een splinter nieuwe 2009 model en vanaf de 3000 km begon het gezeur.
Heb je al gekeken of je accu wel goed op spanning is?
mijn dealer had toen die tijd gezegt: voordat ik hem uit zet nog even met choke laat lopen dan zou het wel doen maar dat deed die ook niet bij mij.

Motorrijders die nog moeten vallen en motorrijders die al zijn gevallen!

zo jan 01, 2012 5:55 pm
Profiel
marien
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 0
Antwoord met een citaat
cobra902 schreef:
Heeey, alles wat jij noemt zal wel jnut hebben maar het heeft altijd prima gestart, hij staat in een hok met verwarming en al. Als ik de brommer aandruk dan loopt ie bijna meteen, dan zet je hem 15 min later weer uit en wil je hem meteen weer aanzetten dan lukt het niet, ik had zelfnhet idee dat het vlotterbakje leeg werd getrokken maar dit is het geval niet. Choke heef ie wel maar die gebruik ik nooit want de vorige eigenaar heeft deze afgeknipt

Choke is bedoeld om een motor beter te laten starten met koud weer, dat weet je he?

zo jan 01, 2012 6:40 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
cobra902
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Heey,
Er zit net 2 weken een nieuwe accu in en die hebben we gisteren nog opgeladen met de accuoplader en nog geen resultaat... Nog meer suggesties

zo jan 01, 2012 6:44 pm
Profiel
marien
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
gaaaaaaaaaaast ga nou gewoon eerst eens choken.

zo jan 01, 2012 7:39 pm
*Vincent*
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
CHOKEN. Dat was toch al direct duidelijk uit mijn 1e post? Dan moet je er niet omheen lullen en het niet proberen omdat je denkt dat het TOCH iets anders is. Als je advies is dan moet je ernaar luisteren en het proberen, ik denk dat wij er meer van weten dan jij want jij stelt de vragen.

zo jan 01, 2012 7:45 pm
Profiel
cobra902
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Oke GAAASTEN ik heb gechoked en raad eens, het werkt niet :o dus hou die tips maar voor je....verstand van brommers he.....wat dat betreft weet ik er meer dan genoeg van aangezien ik een rs50 helemaal zelf opgeknapt heb en ik gewerkt heb bij een motor zaak....... Failure

zo jan 01, 2012 8:24 pm
Profiel
aprilialover
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Als je dan zo slim bent en alles kan los het je het toch lekker zelf op in plaats van hulp vragen van mensen die er minder van weten dan jou. :thumright:

zo jan 01, 2012 8:27 pm
Profiel
marien
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Als je het allemaal zo goed weet, waarom vraag je dan nog dingen?
Als hij met choke ook niet start, maar met aanlopen wel, moet je je af gaan vragen hoeveel moeite het kost om hem aan te lopen (hoe ver moet je hem duwen voor hij loopt) Moet je heel ver duwen, dan moet je het in je afstelling zoeken. Als hij fatsoenlijk rondslaat (dus net zo hard als voor het probleem) hoef je naar die hele electrische zooi niet te kijken. Als hij wel minder goed rondslaat is het goed om een naar slechte contacten te zoeken.

zo jan 01, 2012 8:28 pm
NakedRS50
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
cobra902 schreef:
Oke GAAASTEN ik heb gechoked en raad eens, het werkt niet :o dus hou die tips maar voor je....verstand van brommers he.....wat dat betreft weet ik er meer dan genoeg van aangezien ik een rs50 helemaal zelf opgeknapt heb en ik gewerkt heb bij een motor zaak....... Failure

gewerkt bij een motorzaak? mocht je de motors schoon poetsen?

Motorrijders die nog moeten vallen en motorrijders die al zijn gevallen!

zo jan 01, 2012 8:29 pm
Profiel
FlorisFerrari
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
waarom heb je zo'n grote muil
als je t zelf zo goed weet, vraag dan niets. mogooltje

Jelmer (Jel-mur) - Parasiet. Houdt zich op in Sovjet-achtige steden, waar hij het niveau nog kan bijbenen. Vertoont eigenwijs gedrag. Scheidt zuren wanneer een exemplaar geen gelijk heeft. Kenmerkt zich door gefaalde opleidingen en algeheel autistisch gedrag.

ma jan 02, 2012 1:57 pm
Profiel
marien
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Oke, nog 1 tip dan, laat je zuigerklepjes even nakijken, die willen nog wel eens lam worden en voor startproblemen zorgen.

ma jan 02, 2012 2:06 pm
frishh
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
NakedRS50 schreef:
rieju kwaliteit, ik heb zelf ook een rieju en had bijna dezelfde problemen .
elektrisch is rieju echt slecht . Mijn rieju was een splinter nieuwe 2009 model en vanaf de 3000 km begon het gezeur.
Heb je al gekeken of je accu wel goed op spanning is?
mijn dealer had toen die tijd gezegt: voordat ik hem uit zet nog even met choke laat lopen dan zou het wel doen maar dat deed die ook niet bij mij.

Meneer, u vertelt onzin. De startmotor en ontsteking, alle elektra betrokken bij het starten van de Rieju RS2 met AM6 blok, zijn van Ducati en van de hoogste kwaliteit die je aan gaat treffen op een brommer. De accu is gewoon een universele Nitro YTC4LBS, op bijna iedere brommer te vinden.
cobra902 schreef:

Meneer, u bent een pannenkoek. Wij kunnen vanaf deze afstand helaas niet ruiken wat er met uw brommer is, de choke was de beste optie, nu we weten dat dat niet het probleem is, is het zeer waarschijnlijk dat u uw startmotor moet reviseren. Ik zou u uit kunnen leggen hoe en wat, maar omdat u een buitengewoon stoere meneer bent en ik erg opkijk tegen het feit dat u in een motorzaak heeft gewerkt en wij dus met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid kunnen concluderen dat u daar ongelimiteerde wijsheid heeft opgedaan wat betreft het starten van bromfietsen, ga ik er vanuit dat dit niet nodig is. Mocht mijn uitleg onverhoopt toch noodzakelijk blijken, dan kunt u in verband met uw bovenstaande post mijn ballen likken.
marien schreef:
Oke, nog 1 tip dan, laat je zuigerklepjes even nakijken, die willen nog wel eens lam worden en voor startproblemen zorgen.

Meneer, u bent een held.

Le stickerslet: viewtopic.php?f=14&t=17280

ma jan 02, 2012 4:01 pm
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende