Apriliaforum.nl
https://apriliaforum.nl/

orginele cilinder
https://apriliaforum.nl/viewtopic.php?f=2&t=19613
Pagina 1 van 1

Auteur:  jvo [ ma okt 10, 2011 9:58 pm ]
Berichttitel:  orginele cilinder

beste mensen,

ik zat er zo maar eens aan te denken, om een orginele cilinder te laten tunen, zou dit kunnen? of haal je nu al het optimale uit de cilinder, want de orginele is eigenlijk best snel voor een 50cc, want ik haal er 9,8 pk uit met scr corse hm cross. en de rest standaart.

ik zat aan zo iets dan te denken, omdat ik al genoeg ellende heb gehad met 70cc enzo:

50cc orgineel laten tunen
19mm dellorto ( 19mm spruit)
malossi vl6 membraam
twinair filter, of orgineel?
mvt binnenrotor
opmaat uitlaat? mijn scr? of andere?
en andere koppelingsplaten

ik zou graag jullie mening willen over, of jullie ervaringen hiervan?

Mvg John

Auteur:  Derbi Senda R xtreme [ di okt 18, 2011 9:25 pm ]
Berichttitel:  Re: orginele cilinder

Ik zou het gewoon zo laten als je graag voor wat duurzaamheid gaat, die cilindertjes zijn al vrij snel van hun eigen, als je dan nog gaat tunen gaat de duurzaamheid gewoon flink achteruit aangezien je al genoeg ellende hebt gehad met 70cc's, ga je het hier weer een beetje opzoeken.

Auteur:  Racekees [ zo okt 23, 2011 12:22 am ]
Berichttitel:  Re: orginele cilinder

tunen en duurzaamheid achteruit?

grappig.. ik beweer het omgekeerde.

vele zien het als tunen als simpel 'uitlaatpoortje uitveilen' maar hier zit echt wel een aantal uur werk in om het netjes te krijgen hoor. ik tune zelf cilinders, en de zuigers gaan na een tunebeurt stukken langer mee.

kwestie van goed afwerken :^^: , wat vanuit de fabriek vaak al niet eens goed gebeurt.

vooral bij DR en TP goed te merken, die houden de poorten vlijm en vlijmscherp.. even een haakse frees erbij en een paar minuten later is een warmloper/vastloper voorkomen;

Bijlagen:
Opmerkingen bij bestand: na aanbrengen bevels.
TP80 spoelers.JPG
TP80 spoelers.JPG [ 31.97 KiB | 731 keer bekeken ]

Auteur:  marien [ zo okt 23, 2011 12:31 pm ]
Berichttitel:  Re: orginele cilinder

Je vergeet Airsal, daar haal je zo je poten aan open :')

Auteur:  Gerard1793 [ ma okt 24, 2011 11:17 am ]
Berichttitel:  Re: orginele cilinder

Wat versta jij onder gekloot met 70cc?

Auteur:  marien [ ma okt 24, 2011 11:19 am ]
Berichttitel:  Re: orginele cilinder

Een dmp 70 monteren en hem binnen 400 km vaast laten nakken, waarschijnlijk... :||:

Auteur:  Gerard1793 [ ma okt 24, 2011 11:26 am ]
Berichttitel:  Re: orginele cilinder

230 km :D: Foutje van de zuiger...

Auteur:  Aprilia RX 50 2003 [ ma okt 24, 2011 11:30 am ]
Berichttitel:  Re: orginele cilinder

ik dacht dat dr wel aardig betrouwbaar was :0o:
nouja we gaan t zien :X:

Auteur:  jvo [ di nov 01, 2011 8:57 pm ]
Berichttitel:  Re: orginele cilinder

neee, ik reed met 70cc polini evolution, polini binnenrotor, 26mm dell, yasuni r3 en nog meer leuk spul:)

maar de reden was dat ik gezeur had met 70cc was omdat ik ermee naar school moest en dat was een flink stukje, en ik altijd best wel door reed, en toen tsja ik had ineens een warmloper, nieuwe zuiger en gaan toen problemen met politie gehad vanwege dat ik te hard reed, toen maar weer zo gaan rijden met scr en alles ori

Afbeelding

Auteur:  frishh [ di nov 01, 2011 9:39 pm ]
Berichttitel:  Re: orginele cilinder

Dat is een mooi blokje!

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/