HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu ma apr 07, 2025 10:59 pm

Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
 D-tech rijdt niet meer... 
Auteur Bericht
Aprilliad-tech1987
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht D-tech rijdt niet meer...
Hallo,

Ik heb sinds kort een d-tech, helaas heb ik hier nog geen fatsoenlijke rit mee kunnen rijden. Tijdens de testrit deed hij het normaal, maar je merkte wel dat i lichtelijk inhield. Na aankoop heb ik er een paar honderd meter mee gereden en plotseling viel hij uit tijdens het rijden.
Na starten reed hij weer, toen ging hij stotteren en viel weer uit. Dit ging een tijdje zo door. Nu start hij pas als ik de accu aansluit op de auto en héél lang probeer, stationair lopen doet hij dan niet, dan valt hij uit. Als ik gas blijf geven valt hij na een halve minuut uit, ook als ik ga rijden valt hij na een halve minuut uit.

Ik heb de bougie al vervangen, injector reiniger in de tank, maar de scooter heeft met deze reiniger niet langer dan 3 min gelopen dus ik weet niet of dit voldoende is om het goedje zijn werk te laten doen.

Ik had eerst geen foutmeldingen bij het uitvoeren van de self check, nadat ik de accu eruit had gehaald om deze op te laden en weer terug had geplaatst gaf hij foutcode 7 en 8 aan.

Bij het electrische starten hoor ik nu ook dat de startmotor `afslaat` zeg maar, je hoort dat i heel kort 'pakt' en dan loslaat.

Ik heb van iemand gehoord dat het misschien te weinig compressie kan zijn? Komt dat overeen met de klachten? (Heel erg af en toe starten en na 30 sec uitvallen? )

Graag hoor ik jullie ideeën!

zo sep 04, 2011 3:33 pm
Profiel
marien
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 0
Antwoord met een citaat
Bericht Re: D-tech rijdt niet meer...
als ie te weinig compressie heeft zou ie het beter moeten doen als je remmenreiniger in je inlaat spuit (tenminste, zo heb ik het met onze kettingzaag opgelost..) ik weet niet of dit ook opgaat voor een injectie eigenlijk...

zo sep 04, 2011 4:49 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
RaliasR
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
ik heb hier in een d-tech manual staan dat codes 7 en 8 foutcodes
voor de throttlesensor zijn.
Misschien even kijken waar je gasbediening naar toe loopt en of daar alle stekkers schoon zijn en goed vast zitten

zo sep 04, 2011 11:00 pm
Profiel
rieju-rrx
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 0
Antwoord met een citaat
Koop dan ook geen electrische meuk. Maar dit komt mij bekend voor met een andere scooter van een maat van mij, en daar trok de inlaat fucking veel valse lucht. :D Maar dat zal het wel niet zijn. Maar dat jou ding meld/foutcodes aangeeft.. :0o:

do sep 15, 2011 3:37 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Antwoord op onderwerp   [ 4 berichten ]