Auteur |
Bericht |
dz.
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo apr 25, 2010 7:39 pm Berichten: 54 Woonplaats: Megen
|
 Onbekend probleem? (Yamaha Dt50x 2008)
Hallo,  Ik heb zo'n twee maanden geleden een nieuwe uitlaat gekocht voor mijn Yamah Dt50x, een SCR Corse Handmade 50/70. Die heb ik er opgezet en ben toen een klein stukje gaan rijden (3km ofzo)om te testen. Op de top reed ik 101km/h op de teller. Ik heb mijn brommer toen naar een monteur gebracht om hem goed af te laten stellen omdat ik daar zelf niet zo goed mee aan de slag durf. Die monteur vertelde mij dat de brommer al een tijdje (waarschijnlijk na het ontgrenzen van mij originele uitlaat) te droog heeft gereden en dat er eigenlijk een nieuwe cilinder op moest wilde ik hem niet verder kapot rijden. Hij had erover dat de zuiger beschadigd was en er krassen in de cilinder zaten? Ik heb toen dus besloten omdat maar te laten doen. Hij heeft er een nieuwe 50cc cilinder opgezet, een grotere sproeier (115) en nog het een en ander aan kleine dingen. Na ±300km de brommer in gereden te hebben ging ik een stukje rijden, zo rond de 60km/h. Heel even heb ik wat harder gereden zo rond de 80 waarna de brommer afsloeg. Ik heb toen de koppeling ingehouden, terug geschakeld en voorzichtig oplaten komen en met 20km/h naar huis gereden. Een week of twee daarna probeerde ik het nog is en gebeurde er vrijwel het zelfde. Sinds dien heb ik er nog een paar keer mee naar het werk gereden gewoon rond de 50km/h. Mijn monteur heeft er nog een keer na gekeken maar kon het probleem niet echt vinden zei die. Hij heeft er flink op gereden maar bij hem gebeurde er niks. Hij vertelde wel dat die nog alles had na gekeken en wat kleine dingen had aangepast. Ik heb hem nu weer terug en tot nu toe is die niet meer afgeslagen maar hij heeft maar een top van 85km/h terwijl ik dit al met mijn originele uitlaat reed en hij heeft het zwaar met de laatste (en een na laatste) versnellingen. Trekt niet lekker door. Mijn tandwielverhouding is 14/53. De monteur zei dat het aan de cilinder lag omdat het een iets andere is, of omdat die nog goed moet worden ingereden in de top. Het kon ook aan de tandwielverhouding liggen maar daar heb ik nooit problemen mee gehad. Of er is toch nog iets anders mis wat ook het afslaan heeft veroorzaakt? Heeft iemand een idee wat het misschien zou kunnen zijn en hoe dit op te lossen is? Ik heb geprobeerd het probleem zo uitgebreid mogelijk te beschrijven, mist er nog wat informatie moet je het maar even zeggen! Alvast bedankt! 
_________________ Yamaha Dt50x "08
|
wo jul 06, 2011 10:24 am |
|
 |
Aprilia RX 50 2003
Administrator
Geregistreerd: di mei 10, 2011 5:05 pm Berichten: 5939 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Lemelerveld
|
 Re: Onbekend probleem? (Yamaha Dt50x 2008)
er is gewoon een bagger cilinder op gezet. waarom kijkt die monteur in hemelsnaam naar de cilinder als je vraagt om het afstellen?
je bent gewoon opgelicht door die dealer.
stotterd ie ook, wss staat ie dan gewoon te rijk
wo jul 06, 2011 10:53 am |
Persoonlijk album
|
 |
dz.
ApriliaForum Member
|
Ik geloof niet dat ik afgezet ben omdat hij dingen zoals m'n accu ook vervangen heeft. Verder werk hij bij Vos Oss (als je dat kent), dat zijn toch wel goeie monteurs en hij maakt deze brommer thuis buiten het werk om dus zijn de reparatie kosten veel lager + hij kan alle materialen aan komen. Hij stottert niet en het merk/type cilinder ga ik zo even voor kijken.
|
wo jul 06, 2011 6:03 pm |
|
 |
Aprilia RX 50 2003
Administrator
Geregistreerd: di mei 10, 2011 5:05 pm Berichten: 5939 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Lemelerveld
|
dz. schreef: Ik geloof niet dat ik afgezet ben omdat hij dingen zoals m'n accu ook vervangen heeft. Verder werk hij bij Vos Oss (als je dat kent), dat zijn toch wel goeie monteurs en hij maakt deze brommer thuis buiten het werk om dus zijn de reparatie kosten veel lager + hij kan alle materialen aan komen. Hij stottert niet en het merk/type cilinder ga ik zo even voor kijken. en waarom denk je dat die accu vervangen is. dat gebeurt meestal lang voordat t nodig is. die van mij is al minimaal 3 jaar oud(als hij er niet al 8 jaar op zit). maar aan onwettende mensen vertellen de dealers dan dat de accu niet meer goed is  edit: met afgezet bedoel ik dat die nieuwe cilinder enz enz niet nodig was geweest. dat ie jou onwetendheid heeft gebruikt om er flink wat aan te verdienen. je zal niet de 1e zijn.
wo jul 06, 2011 6:08 pm |
Persoonlijk album
|
 |
team-rs
ApriliaForum Member
|
trek je cilinder er eens af  dan weet je pas iets
_________________ money can't buy happiness, that's just a lie we tell poor people to keep them from rioting in the streets
|
wo jul 06, 2011 6:13 pm |
|
 |
Aprilia RX 50 2003
Administrator
|
team-rs schreef: trek je cilinder er eens af  dan weet je pas iets en vraag eens naar die oude cilinder en zuiger enz. grote kans dat die gewoon goed waren
wo jul 06, 2011 6:14 pm |
Persoonlijk album
|
 |
dz.
ApriliaForum Member
|
Maar de accu was wel nodig omdat die gewoon kapot was, ik reed al een tijdje zonder display. Ik kan zo snel niet zien welke cilinder het precies is maar ik neem aan een redelijke 50cc dan nog moet die toch een hogere top als 85km/h hebben? Hij heeft de brommer vorige keer gratis nagekeken en het een en ander vervangen + benzine. Stel dat die weer zou uitvallen maakt die hem weer gewoon gratis heeft die al gezegd dus ik ben niet echt bang dat ik opgelicht ben. Ik ben juist naar hem toegegaan omdat mijn vorige dealer wel een oplichter was die vroeg namelijk 138,50 voor het vervangen van de balhoofdlagers (DerksTweewielers uit Appeltern). Waarschijnlijk hebben die de vorige cilinder ook om zeep geholpen en nog meer gekloot. Het was trouwens ook niet een iemand die zij dat die cilinder aan z'n eind was maar door twee verschillende mensen dus dan neem ik aan dat het waar is? Maar verder niemand een idee wat het zou kunnen zijn? Zoals ik het hoor heb ik gewoon een f*cked up cilinder?
Laatst bijgewerkt door dz. op wo jul 06, 2011 9:23 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
|
wo jul 06, 2011 9:17 pm |
|
 |
team-rs
ApriliaForum Member
|
dz. schreef: Maar de accu was wel nodig omdat die gewoon kapot was, ik reed al een tijdje zonder display. Ik kan zo snel niet zien welke cilinder het precies is maar ik neem aan een redelijke 50cc dan nog moet die toch een hogere top als 85km/h hebben? Hij heeft de brommer vorige keer gratis nagekeken en het een en ander vervangen + benzine. Stel dat die weer zou uitvallen maakt die hem weer gewoon gratis heeft die al gezegd dus ik ben niet echt bang dat ik opgelicht ben. Ik bij juist naar hem toegegaan omdat mijn vorige dealer wel een oplichter was die vroeg namelijk 138,50 voor het vervangen van de balhoofdlagers (DerksTweewielers!). Waarschijnlijk hebben die de vorige cilinder ook gesloopt. Omdat door twee verschillende mensen werd gezegd dat de oude cilinder niet veel meer was. 138.50 is niet veel hoor voor het vervangen, weet je niet wat een werk dat is  aangezien jij hem wss helemaal in elkaar daar nartoe hebt gebracht en ga nou eerst je cilinder eraf haalen
_________________ money can't buy happiness, that's just a lie we tell poor people to keep them from rioting in the streets
|
wo jul 06, 2011 9:20 pm |
|
 |
Aprilia RX 50 2003
Administrator
|
dz. schreef: Maar de accu was wel nodig omdat die gewoon kapot was, ik reed al een tijdje zonder display. Ik kan zo snel niet zien welke cilinder het precies is maar ik neem aan een redelijke 50cc dan nog moet die toch een hogere top als 85km/h hebben? Hij heeft de brommer vorige keer gratis nagekeken en het een en ander vervangen + benzine. Stel dat die weer zou uitvallen maakt die hem weer gewoon gratis heeft die al gezegd dus ik ben niet echt bang dat ik opgelicht ben. Ik bij juist naar hem toegegaan omdat mijn vorige dealer wel een oplichter was die vroeg namelijk 138,50 voor het vervangen van de balhoofdlagers (DerksTweewielers!). Waarschijnlijk hebben die de vorige cilinder ook gesloopt. Omdat door twee verschillende mensen werd gezegd dat de oude cilinder niet veel meer was. maar je kon er nog wel hard mee en het reed. als die cilinder op z'n eind was had je heel wat minder compressie gehad en dus heel wat minder hard kunnen rijden.
wo jul 06, 2011 9:24 pm |
Persoonlijk album
|
 |
dz.
ApriliaForum Member
|
138,50 niet veel :| die lagers kosten iets van 25 euro laten. Buiten dat had die zelf gezegd dat het waarschijnlijk rond de 85 ging worden en niet meer dan 100. Nu heeft die dus gewoon zn afspraak niet nagekomen (of hij had ff moeten bellen van luister het word iets meer) en zou die meer als 100 euro aan arbeidsloon hebben...
|
wo jul 06, 2011 9:26 pm |
|
 |
team-rs
ApriliaForum Member
|
dz. schreef: 138,50 niet veel :| die lagers kosten iets van 25 euro laten. Buiten dat had die zelf gezegd dat het waarschijnlijk rond de 85 ging worden en niet meer dan 100. Nu heeft die dus gewoon zn afspraak niet nagekomen (of hij had ff moeten bellen van luister het word iets meer) en zou die meer als 100 euro aan arbeidsloon hebben... loop niet te ouwehoeren, doe het dan leker zelf  maar dat kan je niet dus kost het geld ga nou eerst je cilinder maar eens nakijken en dan pas weer een reactie plaatsen
|
wo jul 06, 2011 9:28 pm |
|
 |
dz.
ApriliaForum Member
|
Nouja daar zijn de meningen dan over verdeeld maar dat is nu achter de rug en ff ontopic: Ik ga m'n cilinder er sowieso nu niet afhalen omdat ik er elke dag mee naar het werk moet als ik er nu mee ga ouwehoeren kan ik dadelijk de fiets pakken. Ik vraag nog wel even na welke cilinder het is en of die misschien een andere cilinder wil proberen. Als deze nieuw is zit er toch nog fabrieksgarantie ofzo op. @Aprilia RX 50 2003: Ik had idd ook wat minder compressie. Tegen de wind in kwam ik moeilijk vooruit op hogere snelheid en moest ik niet in een hoge versnelling gaan rijden want dan stopte die er zowat mee.
Verder nog iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn? Anders zal het toch aan de cilinder liggen zo te horen.
|
wo jul 06, 2011 9:32 pm |
|
 |
team-rs
ApriliaForum Member
|
cilinder zitten nooit fabrieks gerantie op de enige gerantie die je hebt is bij je dealer
en daar wss ook niet omdat het opvoer deelen zijn
|
wo jul 06, 2011 9:34 pm |
|
 |
PeteRSchouten
ApriliaForum Member
|
peop afgesteld of crackcilinder
jij mag kiezen
|
wo jul 06, 2011 9:34 pm |
|
 |
rieju-rrx
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do apr 28, 2011 9:23 pm Berichten: 5274 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Bommel-Westside
|
Die kosten zijn vrij normaal want arbeidsloon is gewoon duur bij brommerzaakjes, dit is dus weer een typisch geval dat je het beter zelf in de gaten kan houden en zelf er van leert. Maar wat je nu meemaakt is gewoon een slechtere vervanging cilinder. Want standaard cilinders van AM6 lopen lang niet slecht of langzaam ontgrenst. Dus je heb gewoon inderdaad een schijt cilinder. Waarschijnlijk import ofzo. En compressie merk je pas in vermogensverschil, en als je hem aankickt dan trap je zo in een pakje boter bij wijze van. Dan weet je wanneer je cilinder/zuiger(veren) op is/zijn. Maar vraagt eerst maar is wat de cilinder is. Want met een SCR Corse moet je echt wel 90+ halen.
_________________ \8/ Gang is alles, remmen is angst \8/
|
vr jul 15, 2011 11:22 pm |
Persoonlijk album
|
 |
|