Auteur |
Bericht |
RS50Rick
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo maart 16, 2011 11:48 pm Berichten: 699 Woonplaats: BE
|
 interessante discussie!
Hey,
op school hadden we een discussie. Als je nu een ongeval hebt terwijl je brommer te snel rijdt, maar op 't moment van het ongeval reed je niet te snel, word je dan gedekt? Als je een ongeval hebt en je bent in je recht terwijl je sneller reed dan 45, dan ook? En als je een ongeval hebt waar je niet sneller dan 45 reed terwijl je brommer wel 45+ kan, en je bent in je onrecht. Word je dan verzekert? En hoe zit het met 50+cc?
We hadden deze discussie omdat m'n vriend rijd met een 125cc en iedereen zei hem dat hij niet verzekert was daardoor. Hij vertelde ons dat hij dan eigenlijk evengoed zijn verzekering kan afzeggen, dan heeft hij nog steeds het groene papiertje, maar moet hij niet meer betalen en 't komt op hetzelfde neer. Allemaal wel vreemd, maar weet iemand eig hoe het echt zit?
vr apr 29, 2011 10:43 pm |
|
 |
bas_sx50
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr feb 29, 2008 1:37 pm Berichten: 972 Woonplaats: Den Haag
|
 Re: interessante discussie!
opgevoerd rijden = niet meer verzekerd al rijd je 45 of 95
vr apr 29, 2011 10:52 pm |
|
 |
RS50Rick
ApriliaForum Member
|
Dus eigenlijk heeft hij gelijk over 't verzekeren? En hoe zit het dan als je bv stilstaand wordt aangereden ofz? Ik zit eig met veel vragen enz. =S
vr apr 29, 2011 10:53 pm |
|
 |
SuMo-rider
ApriliaForum Member
|
wat valt er dan te discussieren?

|
vr apr 29, 2011 10:55 pm |
|
 |
jasperrr91
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma maart 23, 2009 7:35 pm Berichten: 7459 Woonplaats: Heerewaarden
|
Met een opgevoerde brommer ben je onverzekerd inderdaad. Maar 9 van de 10 als het niet vaker is krijg je gewoon geld van de verzekeraar (als het niet jouw fout is, of de verzekeraar betaald als het wel jouw fout is de tegenpartij)
Vriend van mij werd afgesneden door iemand anders met 80cc met een snelheid van 55km per uur. Die snelheid was toen ook ingevuld en de vriend van mij kreeg gewoon alles vergoed van de verzekering van de jonge met 80cc.
Er is geen onderzoek gepleegd niks.
Alleen kan de verzekeraar lastig gaan doen als het een twijfel geval is wiens schuld het is, en er dan ooggetuigen zeggen van ja maar hij reed veels te hard. Dan zeggen ze van ja je reed te hard.
Meestal word er niet gekeken naar hoeveel cc's je brommer heeft of hoe hard dat die kan. Maar gewoon puur naar de situatie toen het ongeval plaats vond. Dus als die vriend van jouw slim is verzekerd hij die brommer gewoon. Al is het alleen al als die controle krijgt of zijn brommer inbeslag word genomen en ze komen erachter dat je onverzekerd rondrijd (niet verzekerd), dan krijg je daar weer een extra boete voor.
vr apr 29, 2011 10:56 pm |
|
 |
RS50Rick
ApriliaForum Member
|
Ahzo ja, dus 't is puur situatie gebonden. Het is wel een feit dat het nogal vreemd in elkaar zit. Bedankt 
vr apr 29, 2011 10:59 pm |
|
 |
jasperrr91
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma maart 23, 2009 7:35 pm Berichten: 7459 Woonplaats: Heerewaarden
|
Het zit inderdaad vreemd inelkaar.
Maar ik ben vorig jaar ook aangereden door een auto die achteruit reed, mijn brommer reed op dat moment ook 100. Door een schade expert laten taxeren, etc. Maar der is nooit wat van gezegd dat er een andere uitlaat opzat of iets dergelijks. Dus in de meeste gevallen is het geen probleem.
Tenzij zoals ik al zei je echt te hard reed tijden dat je het ongeluk kreeg, en ooggetuigen dat bevestigen.
vr apr 29, 2011 11:01 pm |
|
 |
RS50Rick
ApriliaForum Member
|
Ja heb al verhalen gehoort dat verzekering zich volledig terugtrekt als de brommer afwijkt van hoe het overeen gekomen was. Verklaart een hoop wel.
vr apr 29, 2011 11:03 pm |
|
 |
Monterderb
ApriliaForum Member
|
in de meeste gevallen kan je zelf op draaien voor de kosten wanneer je 45+ gaat..mn broer heeft paar jaar geleden een aanrijding gehad, andere jonge heeft zn arm verlamd.. mn broer had een 70cc de zaak is nu nog steeds bezig 
|
za apr 30, 2011 12:29 am |
|
 |
MBgek
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo nov 07, 2007 10:43 pm Berichten: 2268 Woonplaats: Baarn
|
lol er is niks te discussiëren, alles staat vast hier over...
_________________ bier is lekker
|
za apr 30, 2011 1:33 am |
|
 |
marien
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo aug 01, 2010 2:38 pm Berichten: 7666 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Delft
|
wet is duidelijk: als jou ploffiets niet voldoet aan de gestelde kaders ben je in overtreding ergo schulid en niet verzekerd, net als rijden met drank op. ofzo.....
za apr 30, 2011 2:53 am |
Persoonlijk album
|
 |
diverence
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr maart 13, 2009 2:16 pm Berichten: 3629 Woonplaats: Hasselt
|
daar maak jij je wel schuldig aan of nie marien? 
za apr 30, 2011 2:53 am |
|
 |
marien
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo aug 01, 2010 2:38 pm Berichten: 7666 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Delft
|
ik fiets te ja 
za apr 30, 2011 2:54 am |
Persoonlijk album
|
 |
marien
ApriliaForum Member
|
met een ongedekte groene kaart rijden lijkt me ook niet bepaald een inteligente stap aangeien dat wettelijk gezien ook foei is
za apr 30, 2011 2:59 am |
Persoonlijk album
|
 |
RonnyRacingTeam
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 26, 2009 10:19 pm Berichten: 1705 Woonplaats: Regio Antwerpen
|
Als je geen verzekering hebt, kan daarbovenop nog eens beboet worden ook. Dit is namelijk verplicht volgens de wet. Als je geen verzekering hebt, is er niemand, buiten jezelf, die de brokken die JIJ maakt aan iemand anders (persoon, materiaal,...) voor je betaald. Dus als je in je fout bent, draai je zelf persoonlijk op voor ALLE kosten! (Ziekenhuidkosten, herstelling,...)
Als je geen verzekering hebt, en er rijd iemand jou aan, zou normaal de tegenpartij zijn verzekering jou moeten vergoeden. Maar dit vervalt als je geen verzekering hebt.
Met een niet gehomologeerd voertuig rijden, heeft exaxt dezelfde consequenties. Als 1 van beide verzekeringen (die van jou of de tegenpartij) dit kan aantonen, ben je dus niet verzekerd. Echter word hier in de meeste gevallen geen onderzoek naar gedaan. Zeker niet als het bij wat blikschade blijft, dit kost namelijk voor de verzekering niet veel, als je het vergelijkt met wat ze moeten betalen als iemand een blijvend letsel heeft.
Het groene papier heeft ook geen enkele waarde meer als je de verzekering opzegt, je kan er hooguit mee wegkomen bij een controle. Maar dit papier verzekerd je niet, dat doet de verzekering, zeg je deze op, ben je niet meer verzekerd.
Ik snap niet wat jij hier een interessante discussie aan vind, en wat je vreemd aan het systeem vind.
Het is niet slim om opgevoerd te rijden, en nog dommer/idioot om zonder verzekering te rijden. Als je sneller als 45 wil wacht dan tot je 18 en haal je rijbewijs + motor. Ikzelf heb ook te snel gereden, maar ik zou het niet weer doen. Zeker nu niet meer. De laatste 5-10jaar zijn ze erg streng geworden op te snel rijden.
_________________ Special thanx to: http://www.vanhovemotors.be Foto's: http://www.picasaweb.google.com/ronnyracingteam Faceboek groep: http://www.facebook.com/group.php?gid=115875105094188&ref=ts * * * De snelste manier om een bocht door te komen is geen schrik hebben om je zeer te doen. (joe bar) * * *
|
za apr 30, 2011 9:48 am |
|
 |
|