Auteur |
Bericht |
jasperrr91
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma maart 23, 2009 7:35 pm Berichten: 7459 Woonplaats: Heerewaarden
|
Rijbewijs inbeslag genomen 17 dagen later nog geen bericht??
Zoals sommige wel weten is op 20 maart 2011 te alem om 16:00 mijn rijbewijs ingevorderd. Vandaag 5 april 2011 heb ik nog geen brief van de officier van justitie ontvangen. Nu heb ik wat zitten googlen, en heb ik volgens mij wat leuks gevonden. Dit dus: Indien de Officier van Justitie niet binnen deze 10 dagen, gerekend vanaf de dag volgend op de invordering, een beslissing heeft genomen, handelt hij in strijd met Artikel 164 (gelet op Lid 6), en dient de Officier van Justitie je onmiddellijk jouw rijbewijs terug te geven! Let wel; je ontloopt daarmee géén verdere strafvervolging! De verdere procedures worden gewoon doorgezet. Je kunt dus eventueel een dagvaarding of een transactievoorstel verwachten. Dit kan eventueel leiden tot een ontzegging van de rijbevoegdheid op een later tijdstip! Ik heb dit al overlegd mijn moeder, maar ze wist zich hier ook geen raad mee. Vanavond als ons pap thuis is even daarmee overleggen, en dan morgen misschien de rechtsbijstand inschakelen. Hebben er hier misschien nog mensen tips over? Alvast bedankt
di apr 05, 2011 4:22 pm |
|
|
Martijn Derbi senda
ApriliaForum Member
|
Re: Rijbewijs inbeslag genomen 17 dagen later nog geen beric
Politie bureau gaan en je rbw opeisen?
|
di apr 05, 2011 4:24 pm |
|
|
frishh
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jun 13, 2010 11:06 am Berichten: 3714 Woonplaats: Delft
|
Gewoon terugeisen.
di apr 05, 2011 4:27 pm |
|
|
jasperrr91
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma maart 23, 2009 7:35 pm Berichten: 7459 Woonplaats: Heerewaarden
|
Mijn rbw ligt niet bij het politie bureau maar in Utrecht bij het Arrondissementsparket.
Heb al een brief gevonden die ik kan sturen, daarin hoef ik alleen nog maar mijn eigen gegevens te gebruiken. Maar zit er meer mee van, als de officier van justitie nu wel al een beslissing heeft genomen maar mijn brief nog niet aangekomen/ verzonden is? Telt deze regeling/wetgeving dan ook?
di apr 05, 2011 4:29 pm |
|
|
marien
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo aug 01, 2010 2:38 pm Berichten: 7666 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Delft
|
natuurlijk, hij zit buiten de termijn, zoals jij zelf al post
di apr 05, 2011 4:35 pm |
Persoonlijk album
|
|
jasperrr91
ApriliaForum Member
|
marien schreef: natuurlijk, hij zit buiten de termijn, zoals jij zelf al post Waar basseer jij op dat dit dan nog geldig is als die wel binnen die 10 dagen een besluit heeft genomen, maar ik nog niet op de hoogte ben gebracht? Ben graag zeker van mijn zaak
di apr 05, 2011 4:42 pm |
|
|
marien
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo aug 01, 2010 2:38 pm Berichten: 7666 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Delft
|
oh ik was scheel, ik dacht dat jij binnen 10 dagen in kennis gesteld moet worden... maar je krijgt toch zon hippe folder als je rijbewijs weer eens legaal gejat wordt (die mensen op wegmisbruikers wel iig) staat daar geen zinnig woord in over die termijn? en anders bel je eens met justitie, die zullen wel weten hoe het zit neem ik aan
di apr 05, 2011 4:45 pm |
Persoonlijk album
|
|
jasperrr91
ApriliaForum Member
|
marien schreef: oh ik was scheel, ik dacht dat jij binnen 10 dagen in kennis gesteld moet worden... maar je krijgt toch zon hippe folder als je rijbewijs weer eens legaal gejat wordt (die mensen op wegmisbruikers wel iig) staat daar geen zinnig woord in over die termijn? en anders bel je eens met justitie, die zullen wel weten hoe het zit neem ik aan Ja ik moet ook binnen 10 dagen bericht krijgen, dit is ook niet gebeurd. Dus ga ervan uit dat er nog geen beslissing is genomen. Heb ook wel een folder gehad, maar daar staat niks daarover in.
di apr 05, 2011 4:48 pm |
|
|
marien
ApriliaForum Member
|
als in dat artikel staat dat jij binnen 10 dagen in kennis gesteld moet zijn en dat is niet zo, lijkt t mij dat ie fout zit..... edit; http://www.wetboek-online.nl/wet/Wegenv ... 20164.htmldaaruit lees ik niet expliciet dat ie jou ook binnen die 10 dagen ook in kennis moet stellen...
Laatst bijgewerkt door marien op di apr 05, 2011 4:51 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
|
di apr 05, 2011 4:49 pm |
Persoonlijk album
|
|
frishh
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jun 13, 2010 11:06 am Berichten: 3714 Woonplaats: Delft
|
Neem het risico.
di apr 05, 2011 4:50 pm |
|
|
jasperrr91
ApriliaForum Member
|
En over de exacte aantal dagen dat je iets moet horen is verschillend op websites, op de ene staat binnen 10 dagen, en weer een andere binnen 10 werkdagen. Nu zijn bijden alwel verstreken.
Dit staat er in de brief die bij dat artikel staat:
In navolging van de invordering rijbewijs d.d. <datum> met het bovengenoemd registratienummer, bericht ik u als volgt.
Tussen de dag van invordering van het rijbewijs en heden, <datum> zijn inmiddels meer dan 10 dagen verstreken. Nu de Officier van Justitie, bewust dan wel onbewust heeft verzuimd van zijn of haar bevoegdheid gebruik te maken binnen 10 dagen te beslissen over de inhouding dan wel teruggave van het rijbewijs met bovengenoemd registratienummer, verzoek ik u op grond van Artikel 164 Lid 6 mij onverwijld het rijbewijs terug te geven.
Ik wijs u op het feit dat op grond van Artikel 164 WvW Lid 6 de Officier van Justitie ná het verstrijken van de termijn van 10 dagen niet langer bevoegd is tot het nemen van een beslissing tot inhouding dan wel teruggave van het rijbewijs. De wettekst laat geen ruimte anders dan onverwijlde teruggave van het rijbewijs.
Ik verzoek u mij per omgaande in kennis te stellen over de teruggave, dan wel mij per omgaande te contacteren voor het maken van een afspraak teneinde mijn rijbewijs af te halen.
di apr 05, 2011 4:54 pm |
|
|
jasperrr91
ApriliaForum Member
|
marien schreef: als in dat artikel staat dat jij binnen 10 dagen in kennis gesteld moet zijn en dat is niet zo, lijkt t mij dat ie fout zit..... edit; http://www.wetboek-online.nl/wet/Wegenv ... 20164.htmldaaruit lees ik niet expliciet dat ie jou ook binnen die 10 dagen ook in kennis moet stellen... Die agent zei zelf tegen mij, dat ik binnen 10 dagen bericht zou krijgen van officier van justitie. Ik ben uit gegaan van 10 werkdagen, en die 10 werkdagen waren vorige week vrijdag verstreken. Nu heb ik begrepen dat het 13 werkdagen kan worden, inverband met het verzenden van mijn rbw naar officier van justitie.
di apr 05, 2011 4:57 pm |
|
|
marien
ApriliaForum Member
|
gewoon die brief op de post doen, niet geschoten is altijd mis
di apr 05, 2011 5:02 pm |
Persoonlijk album
|
|
diverence
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr maart 13, 2009 2:16 pm Berichten: 3629 Woonplaats: Hasselt
|
het dient binnen 10 werkdagen beantwoord te worden is anders wel erg easy als je rijbewijs op vrijdagavond gejat wordt.. en de OvJ moet dan binnen een week al reageren. ik geloof trouwens dat het wettelijk voorgeschreven staat dat de OvJ binnen 10 werkdagen moet reageren.
di apr 05, 2011 5:04 pm |
|
|
Jeroenvs
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo feb 06, 2008 3:31 pm Berichten: 10590 Woonplaats: Oss
|
en die brief is een verzoek zoals in die laatste regel staat dus kan het gewoon proberen
di apr 05, 2011 5:05 pm |
|
|
|