Apriliaforum.nl
https://apriliaforum.nl/

nieuw
https://apriliaforum.nl/viewtopic.php?f=2&t=17215
Pagina 1 van 1

Auteur:  claeys [ vr nov 05, 2010 6:35 pm ]
Berichttitel:  nieuw

hey iedereen,

ik ben nieuw op het forum en ook nieuw met aprillia
ik heb al ervaring met brommers. heb zelf een mt terug opgebouwd.
en men zundapp is net af, wat ik hier mee wil zeggen is gewoon dat ik wel iets van techniek snap ;)
ik heb 2 dagen geleden een aprillia rs50 gekocht met 2 extra blokken en alle kappen in orde
het probleem is nu dat deze niet start. ik heb vonk compressie en vochtige bougie.
alleen wat ik niet direct snap is dat er op het spruitstuk 2 "teutjes" zijn om darmpjes op aan te sluiten...
1weet ik is voor de olie maar het 2 de gaat naar de slang van mijn radiator kan iemand even uitleggen wat hier het nut van is :p
mijn kabelboom is mee geknoeid dus daar heb ik nog wel even werk aan.
ook krijg ik mijn luchtfilter er niet op :s ook al is het van aprillia. zijn er andere filters die over de gigantische carbu passen?

ik weet dat ik veel vraag maar dit komt gewoon door men intresse in deze brommers
Greetzz Dennis

Auteur:  frishh [ vr nov 05, 2010 7:25 pm ]
Berichttitel:  Re: nieuw

die aansluitingen op je spruitstuk lijken me voor een powerbox...

Auteur:  Maup [ vr nov 05, 2010 7:30 pm ]
Berichttitel:  Re: nieuw

Spruitstukverwarming.
Olie hoort als het goed is op de carburateur. één nippel op je spruitstuk zou voor je vacuum-kraantje kunnen zijn maar als je een oudere aprilia hebt, heb je die niet. (nieuwe weet ik niet)

Aangezien er 2 nippels opzitten en er 1 naar de radiateur gaat, ga ik van de spruitstukverwarming uit.

Welk type rs heb je? Dat vergemakkelijkt het helpen.

Auteur:  johker Rs-50 [ vr nov 05, 2010 7:32 pm ]
Berichttitel:  Re: nieuw

je spruitstuk of carburateur? als het je carburateur is is het voor koeling.

grz

Auteur:  Maup [ vr nov 05, 2010 7:39 pm ]
Berichttitel:  Re: nieuw

johker Rs-50, verwarming ja. geen koeling ;)

Edit: op je carb kan het nogal tricky zijn met al die aansluitingen hoor. Olie, benzine, overloop (soms 2x), verwarming.

Auteur:  claeys [ vr nov 05, 2010 7:47 pm ]
Berichttitel:  Re: nieuw

het is een rs van 1997 dus enkele achterbrug zo van die dingen
volgens mij originele carbu
airsil cilinder en originele uitlaat (maar heb een gianelli liggen)
merci voor de snelle reacties ;) nu nog die luchtfilter er opkrijgen want als ik men hand er op hield kwam er al een knal.. dus soort van valse lucht veronderstel ik

greetzz dennis

Auteur:  claeys [ vr nov 05, 2010 8:18 pm ]
Berichttitel:  Re: nieuw

o ja past het blok van een AF1 want kan er miss goedkoop 1 krijgen en dat is goedkoper dan reviseren

Auteur:  kirill007 [ vr nov 05, 2010 10:37 pm ]
Berichttitel:  Re: nieuw

Slecht afgesteld? :)

Auteur:  claeys [ vr nov 05, 2010 11:07 pm ]
Berichttitel:  Re: nieuw

die kans is groot heb hem nog maar 2 dage als ik hem den eerste keer wil starte is de afstelling ni echt het eerste da in mij opkomt :)
maar da zal ik morge ofzo is na zien

greetzz dennis

Auteur:  Senda80Rosmalen [ za nov 06, 2010 2:23 am ]
Berichttitel:  Re: nieuw

knal? wat voor knal?

Auteur:  RaliasR [ za nov 06, 2010 9:51 pm ]
Berichttitel:  Re: nieuw

hoeveelheid benzine in de kop wat uiteindelijk een verhouding krijgt zodat het toch een keer kan ontbranden.

boel eerst rustig nalopen / schoonmaken,gegevens zoals sproeier en naaldpositie noteren, filter erop, bougie schoonmaken, bak- en mengolie en kvs nakijken en dan de brommer proberen te starten.
Succes

Auteur:  *Vincent* [ za nov 13, 2010 9:41 pm ]
Berichttitel:  Re: nieuw

AF1 blok past denk ik niet, maar AF1 verschilt ook tussen blokken dacht ik. Je hebt ze met RV blokken en of je er ook nog hebt met AM blokken weet ik niet. Hoe dan ook, ik neem aan dat jij de 5 bak hebt dus je hebt een AM5 blok (zelfde jaar als mijn OM, dus zal haast wel moeten dat het blok hetzelfde is).

Verder zou ik eens je hand voor de carb houden (ertegenaan, even experimenteren met hou ver je hem erop moet houden), dan proberen te starten, en kijken of hij dan wel gaat knetteren. Dat zou namelijk betekenen dat hij teveel lucht krijgt, en dan heb je meteen je startprobleem...

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/