Re: versnellingsbak slaat vast
blok is standaard niks geveild nog nooit open geweest allemaal origineel 15000 km gelopen 1 x een warmloper gehad maar ik kneep de koppeling heel snel in.
na de warmloper de boel gecontroleerd op speling, gelukkig zat er nergens speling op niet op de krukas lagers en big end
ik heb alleen de aluminium resten van het warmlopen van de zuiger verwijderd om verdere schade te voorkomen.
toen nog een paar 100km met de warmgelopen cilinder gereden, was helemaal niets geen probleem geen vage geluiden en ook geen gefluit van de lagers.
daarna heb ik de andere cilinder gemonteerd en daarna begon alle ellende
ik ga er van uit dat de dealer er verstand van heeft (hij is een officieel derbi dealer)
hij weet ook wat voor blok het is en dus ook wat voor cilinder erop past en welke onderdelen daar voor nodig zijn
voor het monteren liep de brommer gewoon goed geen enkel probleem (buitenom dat ik me gaskabel en uitlaatpaking iedere maand ofzo kon vervangen)
en zoals ik al zei in de vorige post: het is niet het enigste probleem wat ik heb/had met de dealer
ik was me kenteken verloren de jongen die bij de dealer werkt zag dat ik me kenteken verloor (die reed achter me op de fiets) die had hem opgeraapt en meegenomen naar de zaak en verder heeft hij mij niet gebeld.
hij heeft me nummer wel want voor dat ik mijn kenteken verloor had ik een reparatie door hem uit laten voeren
en vervolgens zegt hij dat hij me nummer niet heeft
dan heb ik weer zoiets van breng dat kenteken dan naar de politie
maar nee hoor.
ik heb dus maar een nieuw kenteken laten maken: koste mij dus weer 25 euro wat dus niet nodig was geweest als hij hem naar de politie gebracht had
dezelfde dag dat ik me nieuwe kenteken binnen had ging ik ff een paar onderdelen halen bij de dealer
kom ik binnen: eej remco ben je je kenteken verloren?!
ik: ja hoe weet jij dat dan?
dealer nou hij (die jongen die daar werkt) kwam van school en zag dat je over en drempel sprong en je kenteken verloor
maar hij kon je niet meer roepen want je sloeg al af.
en hij had het kenteken daar gewoon leggen