|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 8 berichten ] |
|
Vreemd koelprobleem Aprilia RS 50 '05
Auteur |
Bericht |
Arnold-aprilia
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo jan 07, 2009 8:13 pm Berichten: 244 Woonplaats: Middelburg
|
 Vreemd koelprobleem Aprilia RS 50 '05
Hallo,
Ik heb een probleem met de koeling van m'n rs. Het begon zomaar van de een op de andere dag, een paar weken geleden, dat hij warmer begon te lopen (volgens de temp. meter dan). Daarvoor bleef hij altijd keurig in het midden of iets ervoor zelfs. Dus ik dacht: m'n thermostaat is kapot. Deze vervangen, echter het probleem bestaat nog steeds. De afstelling, koelvloeistofpeil, blokoliepeil, 2 takt oliepeil en de oliepomp zijn allemaal ok. Ook is de radiateur niet vies van modder ofzo. Hij komt eerst gewoon normaal op temperatuur (rijd hem altijd netjes warm), blijft even in het midden staan en stijgt dan langzaam door tot tussen het midden en het rooie in of soms tegen het rooie aan. Dit vind ik eigenlijk niet zo lekker rijden, want op een vastloper zit ik niet te wachten! Merk eigenlijk ook niks aan het blok dat hij anders loopt ofzo, als hij zo warm is, rijdt gewoon prima. Loopt af en toe wel wat laag stationair, tegen uitvallen aan of valt helemaal uit, maar dit is ook als hij koud is. Wat zou het eventueel nog meer kunnen zijn? Heeft iemand ervaring met eenzelfde probleem!
Ik hoor het graag!
_________________ Mijn ex RSje viewtopic.php?f=13&t=13352
|
di jun 29, 2010 10:55 pm |
|
 |
DylanRS
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jun 20, 2010 1:24 pm Berichten: 97 Woonplaats: 's-Hertogenbosch
|
 Re: Vreemd koelprobleem Aprilia RS 50 '05
Is je sensor nog goed?
_________________ Hey, waar is Perry?
|
di jun 29, 2010 10:57 pm |
|
 |
Arnold-aprilia
ApriliaForum Member
|
Geen idee, hoe kan ik dat eventueel meten? zijn er bepaalde waardes voor?
|
di jun 29, 2010 10:58 pm |
|
 |
Robje93
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr nov 07, 2008 6:07 pm Berichten: 872 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Arnemuiden
|
Je brommer een nachtje in de schuur laten staan met een termometer erbij. Dan zet je je sensor van je brommer aan en als de temperatuur dan gelijk is doet ie het nog prima. Misschien trek je wat valse lucht, doe de deo-test eens 
_________________ Yamaha TZR80 midnight black
Café "De Donkere Wolk", waar de baas meer drinkt dan het volk.
|
di jun 29, 2010 11:11 pm |
Persoonlijk album
|
 |
Arnold-aprilia
ApriliaForum Member
|
Het is niet digitaal he, maar met een schaalverdeling! koppakking lijkt me sterk, die is tegelijk met de thermostaat vervangen! Zal inderdaad de deo-test ff doen
|
di jun 29, 2010 11:16 pm |
|
 |
PeteRSchouten
ApriliaForum Member
|
ik denk niet aan valse lucht. als je zeker weet dat al die punten die je opnoemde als koelvloeistofpeil enzo goed zijn, denk ik dat het probleem in de waterpomp zit.
|
wo jun 30, 2010 2:41 am |
|
 |
Arnold-aprilia
ApriliaForum Member
|
Zat er zelf ook al een klein beetje aan te denken, gaan die wel eens kapot bij een am6 blok, en hoe controleer ik het of hij kapot is?
|
wo jun 30, 2010 11:00 am |
|
 |
*Vincent*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jan 15, 2008 10:56 pm Berichten: 5000 Woonplaats: Oegstgeest
|
moet je de koelvloeistof drainen bij de waterpomp, waterpomp dekseltje deraf en dan je motor starten. danzou het waterpompje moeten werken, als die niks doet is hij kapot. Uiteraard je motor niet langer dan 1 minuut o.i.d. laten draaien zonder koeling, dan issie kapot. als de pomp het niet meer doet met je het koppelingsdeksel eraf halen en in het deksel zelf het kapotte tandwiel vervangen... Welk tandwiel kapot is spreekt voorzich.
_________________ Four wheels move the body Two wheels move the soul Te koop: 20 PK 70cc Pro Race AM6 cilinder, PB met een goed bod!
|
wo jun 30, 2010 2:15 pm |
|
 |
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 8 berichten ] |
|