|
Pagina 1 van 1
|
[ 9 berichten ] |
|
Krukas blokt op 1 plek, en schakelt niet.
Auteur |
Bericht |
DylanRS
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jun 20, 2010 1:24 pm Berichten: 97 Woonplaats: 's-Hertogenbosch
|
 Krukas blokt op 1 plek, en schakelt niet.
Hai, Ik ben vandaag erachter gekomen dat er een scheur in mn AM6 blok zit, van mn RS Extrema. Nu heb ik ook een AM5 blok liggen, maar deze zat niet volledig in elkaar (koppeling en ontsteking zaten er niet op) Dit heb ik er nu opgezet en dat werkt goed. Maar als ik aan het vliegwiel draai, draait de krukas gewoon goed mee, maar op een bepaald punt gaat hij wat stroever en daarna gaat ie weer goed. Verder kan ik ook met slechts heel veel moeite het blok in zn versnelling zetten, en ik krijg hem ook niet in zn vrij. (versnellingsbak is onder voorbehoud, want ik hoor em wel gewoon klikken, msgien dat het is omdat er geen ketting opzit)
Kan het eraan liggen, dat het blok nog niet onder de brommer ligt, en dat er nog geen blokolie opzit? Zou vervelend zijn als ik nou dat hele blok ga splitsen zonder dat er iets aan de hand is.
_________________ Hey, waar is Perry?
|
za jun 26, 2010 1:14 am |
|
 |
Washandje
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do maart 04, 2010 11:15 pm Berichten: 5500 Woonplaats: Zeeuwenland
|
 Re: Krukas blokt op 1 plek, en schakelt niet.
Ga eerst maar eens het blok onder de brommer leggen, afvullen met olie en dan weer proberen. Het is normaal dat als je geen rare geluiden of geknars voelt, dat de krukas op 1 punt makkelijker of stroever loopt. Dan zuigt hij zijn compressie aan. En hij gaat minder stroef als hij op zijn keerpunt komt.
|
za jun 26, 2010 1:25 am |
|
 |
*Vincent*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jan 15, 2008 10:56 pm Berichten: 5000 Woonplaats: Oegstgeest
|
klinkt niet alsof je ervaring hebt met AM6 blok splitsen dus doe dat sowieso maar niet. Maar ik denk ook dat je met nieuwe blokolie klaar bent. je weet wel dat de lijn van je ketting iets anders loopt met AM5 eronder dan met AM6? (de uitgaande is is korter bij AM5 dan bij AM6, opzich niet verschrikkelijk, maar je ketting loopt wel een beetje schuin)
_________________ Four wheels move the body Two wheels move the soul Te koop: 20 PK 70cc Pro Race AM6 cilinder, PB met een goed bod!
|
za jun 26, 2010 11:37 am |
|
 |
DylanRS
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jun 20, 2010 1:24 pm Berichten: 97 Woonplaats: 's-Hertogenbosch
|
Het gekke is, ik heb al meerdere blokken gesplitst en dat ging altijd goed, maar had ik er nooit echt op gelet. Verder is het AM6 blok al gesplitst, en gaat het AM5 blok onder de brommer. Het AM6 blok lag er eerst ook onder, en ik wist dat de ketting scheef liep, maar das maar 1,5 cm. En daar heb ik nu ook geen last meer van met het AM5, maar ik gooi dalijk het AM5 blok er wel onder. En dan zien we wel  Dank voor de reacties.
|
za jun 26, 2010 12:35 pm |
|
 |
*Vincent*
ApriliaForum Member
|
oh, in dat geval zal het dus wel goed zitten met de ketting. Nja, succes met blok splitsen zou ik zeggen.
_________________ Four wheels move the body Two wheels move the soul Te koop: 20 PK 70cc Pro Race AM6 cilinder, PB met een goed bod!
|
za jun 26, 2010 12:36 pm |
|
 |
DylanRS
ApriliaForum Member
|
Als het werkt met blokolie, hoef hij niet meer gesplitst te worden hea 
|
za jun 26, 2010 12:56 pm |
|
 |
*Vincent*
ApriliaForum Member
|
en je AM6 dan?
|
za jun 26, 2010 1:04 pm |
|
 |
DylanRS
ApriliaForum Member
|
Daar zal ik eerst een nieuw carter voor moeten hebben, aan de ontstekingskant. Of dicht lassen. Daar zit een scheur die vanaf mn schakelpook er helemaal rondomheen loopt. Als ik een nieuw carter ervoor vindt, ga ik er denk ik een flink rap blokkie van maken. Is ook wel leuk.
|
za jun 26, 2010 1:15 pm |
|
 |
DylanRS
ApriliaForum Member
|
Heb het blok net helemaal afgemonteerd, en olie erop gezet. Daarna gemonteerd. Ding start en schakelt en loopt mooi Dank voor alle reacties 
|
za jun 26, 2010 2:08 pm |
|
 |
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 9 berichten ] |
|