Aprilia Rs80 My MHR80 wil niet starten
Hallo,
heb pas mijn Aprilia rs van 2008 opnieuw opgebouwd en 80cc Mhr opgezet ( zat eerst hpi en 70cc pro race op ).
Alleen zat er denk ik een senda ontsteking bij ( verkeerde grondplaat ) die ontsteking had ik erbij gekregen.
Zou het kunnen dat dit een Senda spoel is, en dat die normaal met een andere hoek gemonteerd zit?? of maakt dat niet uit ( dat de timing dus van geen kant meer klopt ? ) aangezien die andere grondplaat hebben dan het nieuwste type Gpr?
En hoe kan ik testen of de timing goed is van zo'n ontsteking?? zonder zo'n flits ding want die heb ik niet. grondplaat staat wel op de markeerpunten
Vonkt wel want heb al leuke opdonder gehad omdat ik bougie niet goed vast had. Ook word de bougie nat, en compressi is ook goed. dus morge maar een kijken voor valse lucht etc.
Ik weet niet hoe een Derbi senda grondplaat gemonteerd zit?? maar als dat anders is dan bij een Rs My/Derbi gpr klopt de timing toch niet?
Hier foto van senda grondplaat
En een van een Rs/Gpr nieuw model.
Ik geef een voorveeld : stel dat bij een senda dat gat voor de bedrading van de spoel een kwart slag lager staat ( zeg maar wat ) en die van een Rs zoals op de foto te zien is klopt de timing toch nooit??
en de spoel