Auteur |
Bericht |
Ömer078
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo feb 10, 2010 1:05 pm Berichten: 56 Woonplaats: Dordrecht, Zuid-Holland
|
Aprilia RS verlagen
Hoii, Ik ga binnekort een Aprilia RS halen (oude versie). Alleen ben ik niet zo lang, ik heb op de RS van een klasgenoot gezeten en kom dus met me tenen echt net op de grond. Dus dacht ik, als ik die RS aan de achterkant verlaag kom ik dus helemaal met me voeten op de grond. Is ook gelijk veiliger. Maar mijn vraag is dus, is het mogelijk om de achtervering te verlagen ?
|
wo feb 10, 2010 11:49 pm |
|
|
BuxirS
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 31, 2005 4:11 pm Berichten: 3214 Afbeeldingen: 9 Woonplaats: Noordelijk
|
Re: Aprilia RS verlagen
Voorkant is wel makkelijk te doen! Vorkpoten door laten steken, doen veel mensen hier, schijnt ook beter te rijden.
_________________ Ex-moderator uit de gouden tijden van dit forum.
|
do feb 11, 2010 12:09 pm |
Persoonlijk album
|
|
Patrick B
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo dec 28, 2008 8:36 pm Berichten: 91 Woonplaats: Numansdorp
|
Voorkant verlagen gaat inderdaad makkelijk!
Maar ik heb de mijne weer op std. hoogte gezet. Rijd veel beter vind ik
|
do feb 11, 2010 2:36 pm |
|
|
Arietjeh
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo apr 12, 2009 8:36 am Berichten: 657 Woonplaats: Amsterdam
|
volgens mij is de nieuwste rs50 ook iets lager dus misschien gewoon die kopen?
_________________ http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?f=13&t=13569 Mijn Rs50
RS 746 schreef: Omdat hij een gladjakker is met een vlotte (gouden) babbel. Dit soort mensen krijgen onwaarschijnlijke dingen voor mekaar.
|
do feb 11, 2010 2:42 pm |
|
|
BuxirS
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 31, 2005 4:11 pm Berichten: 3214 Afbeeldingen: 9 Woonplaats: Noordelijk
|
Dat is lekker makkelijk denken... En zoveel lager, ik weet het niet hoor...
|
do feb 11, 2010 3:02 pm |
Persoonlijk album
|
|
*Vincent*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jan 15, 2008 10:56 pm Berichten: 5000 Woonplaats: Oegstgeest
|
bij mijn ouwe RX kon je de veer inschroeven, maar daar word ie alleen strakker van denk ik. Ik denk dat je of een kortere achterveer moet kopen of deze inkorten. Maar dan krijg je ook problemen als dat je met te hard over een hobbel gaan je underseat raakt enzo... Beter koop je een Motorhispania RX ofzo, die zijn lekker laag.
_________________ Four wheels move the body Two wheels move the soul Te koop: 20 PK 70cc Pro Race AM6 cilinder, PB met een goed bod!
|
do feb 11, 2010 4:14 pm |
|
|
peteRS
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo feb 02, 2005 6:22 pm Berichten: 1760 Afbeeldingen: 95 Woonplaats: Zeewolde (FL)
|
Hoe klein ben je dan wel niet? Je hoeft niet met je voeten volledig op de grond te staan als je op het zadel zit Alles kan maar ik zou het niet doen. Zoek dan een ander model uit waar je je wel goed op voelt.
|
do feb 11, 2010 4:56 pm |
Persoonlijk album
|
|
Riejurick
ApriliaForum Member
|
ik ben 1 meter 68 of zo en ik pas zelfs op een rieju rr maar niet met mijn voeten op de grond helemaal. zegmaar net met mijn bal/teen op de grond. als ik iets verschuif 1 voet plat op de grond. met rijden heb ik er uiteraard geen last van succes
|
do feb 11, 2010 8:41 pm |
|
|
ThomaSBK
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jan 19, 2009 9:44 pm Berichten: 4057 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Zutphen
|
60 Kilo aankomen wil ook wel eens helpen, echter geen aanrader
_________________ http://instantboss.org/
|
do feb 11, 2010 8:51 pm |
Persoonlijk album
|
|
Ömer078
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo feb 10, 2010 1:05 pm Berichten: 56 Woonplaats: Dordrecht, Zuid-Holland
|
Haha ik ben 1,62. Maarja groei nog wel, ben 16 jaar. Maar zo'n motorhispania vind ik niet mooi, RS ziet er erg uit daarom koop ik ook de RS. Nieuwste RS halen is geen optie, beetje duur. Heb nu een Piaggio Zip, lekker klein en licht maar nadat ik de RS van een maat heb gezien wist ik zeker dat ik ook zo eentje moet hebben. Heeft trouwens iemand een linkje van een kleinere schokdemper ?
|
do feb 11, 2010 9:05 pm |
|
|
*Vincent*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jan 15, 2008 10:56 pm Berichten: 5000 Woonplaats: Oegstgeest
|
Kleinere schokdemper moet je dan van een andere brommer afhalen. moet je kijken naar de breedte van de ophangingspunten...
_________________ Four wheels move the body Two wheels move the soul Te koop: 20 PK 70cc Pro Race AM6 cilinder, PB met een goed bod!
|
do feb 11, 2010 9:22 pm |
|
|
BuxirS
ApriliaForum Member
|
Een teentje op de grond is meer dan niks toch?
|
do feb 11, 2010 9:39 pm |
Persoonlijk album
|
|
peteRS
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo feb 02, 2005 6:22 pm Berichten: 1760 Afbeeldingen: 95 Woonplaats: Zeewolde (FL)
|
BuxirS schreef: Een teentje op de grond is meer dan niks toch? Ja het is gewoon genoeg! De topicstarter denkt dat je volledig met beide voeten op de grond moet staan maar dat is gewoon niet het geval. Voor de keertjes dat je ff moet stilstaan steek je een been uit... Conclusie: Je past er gewoon op, hoeft niks te veranderen, koop zo snel mogelijk de RS
|
do feb 11, 2010 9:44 pm |
Persoonlijk album
|
|
Ömer078
ApriliaForum Member
|
Lol, maar het is zo dat me tenen echt net op de grond komen, en de RS weegt al meer dan 110 kilo. Wel handig om stevig op je voeten te staan ofnie ? Wordt de zithoogte een paar cm lager wanneer je de voorvork verlaagd ?
|
do feb 11, 2010 10:37 pm |
|
|
Tom Sluiters
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr aug 14, 2009 6:46 pm Berichten: 1495 Woonplaats: Barendrecht
|
nou ja, je kan je voorvork beter niet meer dan 3 cm verlagen. je zithoogte zal dus niet veel veranderen. een verlaagde voorvork niet er, zeker van een afstandje, wel vet uit. ook kan je bochten wat scherper nemen
do feb 11, 2010 10:44 pm |
|
|
|