HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu wo feb 05, 2025 1:49 pm

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 rs50 1997 blijft lopen zonder sleutel in contact 
Auteur Bericht
Rs50deurne
ApriliaForum Member

Bericht rs50 1997 blijft lopen zonder sleutel in contact
Hey
heb laatst bij mijn rs50 uit 1997 (am5) de standaart cilinder (gilardoni 1) en standaart uitlaat verwisseld. Ik heb er een standaart cilinder van een am6 blok op gezet en een yasuni r1.
Eerst : 70-75 km/h (in zijn 5) @ 8000 toeren (standaart ontgrensd 14mm carb sproeier 60)
Nu: 85 km/h (in zijn 4, te zwaar vertand trekt niet door) @ 10000 toeren (am6 cilinder + yasuni r1 met 14mm carb en sproeier 64)
Eerste week ging best goed behalve het feit dat hij niet doortrekt na zijn 3 (tandwiel 12 is onderweg)
Nou was die vanmiddag redelijk verzopen, reed heel slecht en met choke in iets beter.
Sproeier 60 er weer in gepropt rijd weer goed (tot aan zijn 4)
Kom ik thuis aan, ding is ong. 100 graden, haal de sleutel eruit, blijft hij lopen @ 3000 toeren...
Als ik contact aan zet valt hij terug naar 2000 toeren, maar zodra het contact uitgaat loopt hij op 3000 toeren. Ligt dit aan de stationairschroef? Heb hem namelijk helemaal ingedraait omdat hij op een koude motor niet stationair loopt.

Wat moet ik dus doen om hem ook met koude motor stationair te laten lopen, maar dat de brommer niet blijft lopen als ik hem uitzet?

En is het gezond dat ik dalijk ong. 95 rijd @ 10500 toeren verwacht ik, met sproeier 60 in een 14mm carb? Lijkt mij een beetje aan de kleine kant.

P.S. heb geen luchtschroef dus dan kan niet het probleem zijn.

Wie oh wie kan mij helpen ?

ma okt 19, 2009 7:35 pm
Profiel
apriliasquid
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 0
Bericht Re: rs50 1997 blijft lopen zonder sleutel in contact
er zal denk ik een draadje in je contactslot los zitten ;)
dus die ff openhalen en eventueel weer vastsolderen :^^:

ma okt 19, 2009 8:50 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Itakura
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 19
apriliasquid schreef:

ma okt 19, 2009 9:03 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
Chrizu-kun
ApriliaForum Member

Itakura schreef:
apriliasquid schreef:

ma okt 19, 2009 9:28 pm
Profiel
Thomas..
ApriliaForum Member

Dat hebben die RSjes wel vaker hea.. :D:

ma okt 19, 2009 9:30 pm
Profiel
Rs50deurne
ApriliaForum Member

oke bedankt zal er morgen naar kijken
verder iemand commentaar op sproeier 60?
kan dit gewoon met deze prestaties?
als ik lees dat van 2003 model standaart al 68 ofzo is :0o:

ma okt 19, 2009 9:30 pm
Profiel
XLER8R
ApriliaForum Member

Bij mij zit er dan 1 stekkertje vanuit de ontsteking niet aangesloten, de enige die niet naar de cdi gaat ;)

ma okt 19, 2009 10:54 pm
Profiel
Ari
ApriliaForum Member

wat voor tandwielverhouding heb je nu dan?
ligt volgensmij niet aan je tandwielen dat je niet verder komt,maar aan je afstelling
68 met stnd ontgrensd + sportuitlaat is wel aan de (erg) kleine kant lijkt me :00/:

ma okt 19, 2009 10:57 pm
Profiel
apriliasquid
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 0
idd sproeier lijkt mij ook veels te klein, en dat hij beter loopt als je choke aanzet betekend te kleine sproeier hea ;)
en 100 graden is ook redelijk warm
dus probeer eens sproeier 80 ofzo erin te zetten en kijken wat hij doet
(heb zelf std cil, 14 mm en gia is sproeier 82)

ma okt 19, 2009 11:14 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
kleine_duivel
ApriliaForum Member

logisch dat dat ding loeiheet word als je hem zo ontiegelijk arm hebt staan :00/:

vr okt 30, 2009 11:40 am
Profiel
Rs50deurne
ApriliaForum Member

hey,
heb met sproeier liggen kloten maar toen liep mijn ketting eraf waarschijnlijk zat het brak niet goed dicht. Nieuw brak gekocht zit nou wel goed. Oude voortandwiel er weer op (13) want ik kreeg mijn ketting niet gespannen. Ik had de bouten losgedraait, wiel van de grond af, wiel er zelfs vanaf gehaalt. Zie ik dat de as waar de schijfrem op zit in princiepe vastzit in het frame. Achter de schijfrem zit iets rond aan vast, weet niet meer precies wat het is. Nou zit dat ding in een gat in de achterbrug met ongeveer 1 mm speling aan beide kanten. Dit ding zit vast aan mijn as en is een stukje kleiner dan mijn schijfrem. Als ik mijn hele as naar voren of naar achteren schuif om hem te spannen/ ontspannen (zodat ik er een schakel uit kan halen) gaat dit niet verder dan 1 mm omdat dat ding vast zit in de achterbrug. Mijn as word dus op zijn plaats gehouden door het frame. Dit snap ik niet. Wat moet ik doen zodat ik mijn ketting toch kan spannen? Snap helemaal niets van dat frame. Het gaat om een oud model dus om een enkele arm bij de achterbrug.

Wie weet hoe dit toch te spannen valt? Wat doe ik verkeerd?

Verder heb ik er nu sproeier 82 in gedaan in plaats van 60, maar nu krijgt hij duidlijk niet genoeg lucht meer. Ik heb geen luchtschroef om mijn carb dus hier kan ik dat niet aanpassen. Hoe kan het dat hij nu veel te weinig lucht krijgt?

Gr's bas

di nov 03, 2009 6:46 pm
Profiel
ostjj
ApriliaForum Member

Woon je in deurne België .?

di nov 03, 2009 6:59 pm
Profiel
*Vincent*
ApriliaForum Member

Jongen, is je vraag van je contactslot nou al beantwoord? Het ligt er namelijk aan dat de blauwe draad ergens is gebroken, waarschijnlijk onderin je contactslot zelf. voor het afstellen: Ga rond de 72 zitten, denk dat 72 goed moet zijn voor jou setup. Je kan ook je gasnaald omhoog doen (dus het clipje omlaag doen), maar dat is eigelijk geen goede oplossing.

di nov 03, 2009 8:22 pm
Profiel
Itakura
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 19
Rs50deurne schreef:
hey,
heb met sproeier liggen kloten maar toen liep mijn ketting eraf waarschijnlijk zat het brak niet goed dicht. Nieuw brak gekocht zit nou wel goed. Oude voortandwiel er weer op (13) want ik kreeg mijn ketting niet gespannen. Ik had de bouten losgedraait, wiel van de grond af, wiel er zelfs vanaf gehaalt. Zie ik dat de as waar de schijfrem op zit in princiepe vastzit in het frame. Achter de schijfrem zit iets rond aan vast, weet niet meer precies wat het is. Nou zit dat ding in een gat in de achterbrug met ongeveer 1 mm speling aan beide kanten. Dit ding zit vast aan mijn as en is een stukje kleiner dan mijn schijfrem. Als ik mijn hele as naar voren of naar achteren schuif om hem te spannen/ ontspannen (zodat ik er een schakel uit kan halen) gaat dit niet verder dan 1 mm omdat dat ding vast zit in de achterbrug. Mijn as word dus op zijn plaats gehouden door het frame. Dit snap ik niet. Wat moet ik doen zodat ik mijn ketting toch kan spannen? Snap helemaal niets van dat frame. Het gaat om een oud model dus om een enkele arm bij de achterbrug.

Wie weet hoe dit toch te spannen valt? Wat doe ik verkeerd?

Verder heb ik er nu sproeier 82 in gedaan in plaats van 60, maar nu krijgt hij duidlijk niet genoeg lucht meer. Ik heb geen luchtschroef om mijn carb dus hier kan ik dat niet aanpassen. Hoe kan het dat hij nu veel te weinig lucht krijgt?

Gr's bas

je hoeft er helemaal niks af te halen he

je draait die 2 bouten los aan de achterkant
je draait de bout van je remklauw los waar de beugel vast zit aan de brug (let op! bout er niet uit draaien, alleen los)
Normal gesproken heb je voor het spannen een speciale sleutel nodig maar met een simpele schroevendraier en hamer kan het ook.

Als je goed kijkt ze je dat de as iets aan de zijkant van je naaf zit (uit het midden). als je hem wilt spannen moet je dus zorgen dat je de naaf zo draait dat de hele velg naar achteren gaat. Als je deze draait (je kan de schroevendraaier in de gaten steken van de naaf (zitten van die gaten in aan de zijkant aan tandwielzijde) zie je dat je remklauwbeugel niet meedraait, dit hoort zo, die zit los van de naaf.

niet te voorzichtig maar niet lomp gaan doen dan gaat het verkeerd. zorg ook dat je de naaf niet uit je brug slaat.

di nov 03, 2009 8:34 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
Rs50deurne
ApriliaForum Member

Citaat:
Woon je in deurne België .?

deurne nederland, bij helmond

oke bedankt zal het vanmiddag proberen. Nu moet het wel lukken. Had nog iemand gevraagd om mee te kijken maar die is alleen bekent met dubbele achterbrug.

Contact was inderdaad het onderste draadje maar die had ik laatst al vastgezet maar bleek weer los te zitten dus daar had ik niet meteen aan gedacht. Dus blijft niet meer lopen als ik de sleutel eruit haal.

Ik kom misschien over als een prutser maar ik kom gewoon problemen tegen die ik bij mijn scooter nooit had. En daar heb ik alles bij meegemaakt.

Tnx voor de snelle reacties.

Probleem waarvoor dit topic is geopend is dus opgelost, kan dus dicht

wo nov 04, 2009 12:32 pm
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende