Auteur |
Bericht |
henkwillem
ApriliaForum Member
|
 temperatuur meter
Hallo,
Mijn temperatuur meter doet het niet. Voordat ik de hele boel uit elkaar haal, kan iemand mij vertellen of dit een standaard probleem is of erg ingewikkeld en beter kan laten zitten?
Alvast bedankt
|
ma feb 02, 2009 11:14 pm |
|
 |
Raphaël
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:28 pm Berichten: 1972 Woonplaats: Amsterdam
|
 Re: temperatuur meter
Iets meer info mag wel he.
Wat voor brommer? Wat heb je al geprobeerd? Hoe heb je geconstateerd dat hij stuk is?
Kan zijn dat het stekkertje los is, kabeltje stuk is of de sensor gewoon kapot. In het laatste geval moet je even een nieuwe sensor kopen en in je cilinderkop draaien.
ma feb 02, 2009 11:33 pm |
|
 |
henkwillem
ApriliaForum Member
|
sorry, dacht er staat een foto van me bij...
Maar is dus een rs uit 2000, kan rijden wat ik wil maar de meter loopt niet op. Blijft gewoon op zijn 'koudst' staan. Heb verder nog niks ondernomen. Ik dacht ik vraag even hier of het iets bekends is...
Maar de sensor? is dat de voorste op de cilinder om het zo maar te zeggen?
|
ma feb 02, 2009 11:39 pm |
|
 |
Raphaël
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:28 pm Berichten: 1972 Woonplaats: Amsterdam
|
Ja, loop eerst eens alle kabeltjes enzo na. Meet ze even door enzo met een multimeter. Als dat allemaal goed is zal het je temperatuursensor zijn, kwestie van even een nieuwe bestellen en monteren.
ma feb 02, 2009 11:42 pm |
|
 |
henkwillem
ApriliaForum Member
|
Gaan we doen. Bedankt
|
ma feb 02, 2009 11:45 pm |
|
 |
sbk replica
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za maart 10, 2007 2:04 pm Berichten: 2602 Afbeeldingen: 9 Woonplaats: schagen
|
sensor in de cilinder kijken, of daar er uberhaupt een inzit. bedrading volgen van de sensor, bedrading achterop het tellertje controleren. kijken of er een thermostaat in je cilinder kop zit, want misschien komt je hele brommer wel gewoon niet op temp. en dat er niks te meten valt! plak een keer je radiateur af, als hij dan wel warm word, is dat ws het probleem 
_________________ RS50 rossi, honda cbr400rr en cb350f!
|
di feb 03, 2009 10:26 am |
Persoonlijk album
|
 |
bobboiten
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo aug 24, 2008 5:54 pm Berichten: 398 Woonplaats: Lelystad
|
sbk replica schreef: sensor in de cilinder kijken, of daar er uberhaupt een inzit. bedrading volgen van de sensor, bedrading achterop het tellertje controleren. kijken of er een thermostaat in je cilinder kop zit, want misschien komt je hele brommer wel gewoon niet op temp. en dat er niks te meten valt! plak een keer je radiateur af, als hij dan wel warm word, is dat ws het probleem  maar als hij nooit warm wordt dan kan je in theorie tog ook nooit hard rijden? want je moet je blok eerst een kilometer of 2 á 3 warm rijden voordat je het gas opentrekt.
_________________ Blok gereviceerd op 04-05-10 :)
|
di feb 03, 2009 2:01 pm |
|
 |
henkwillem
ApriliaForum Member
|
Als ik een kilometer of 20-30 rond tuf blijft de meter op de uiterste koude stand staan, lijkt me dat het blok na die kilometers toch wel een beetje warm is...
Sensor zit er wel in, alle draden zijn ook nog goed en aangesloten...de sensor zal wel stuk zijn zoals eerder gemeld is. Ik zal een nieuwe bestellen en melden of het daarmee is opgelost.
|
di feb 03, 2009 5:22 pm |
|
 |
MasterTommy NL
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di maart 11, 2008 5:48 pm Berichten: 1061 Woonplaats: Amsterdam
|
henkwillem schreef: Als ik een kilometer of 20-30 rond tuf blijft de meter op de uiterste koude stand staan, lijkt me dat het blok na die kilometers toch wel een beetje warm is...
Sensor zit er wel in, alle draden zijn ook nog goed en aangesloten...de sensor zal wel stuk zijn zoals eerder gemeld is. Ik zal een nieuwe bestellen en melden of het daarmee is opgelost. hoe moeilijk is het om gewoon 1 draadje door te meten voordat je geld gaat uitgeven. ik bedoel, ik ben nou niet zon voorstander van besparen op je tweewieler, maar dit is vrij onlogisch...
_________________ Enige spellingsfout gemaakt in de bovenstaande post is opzettelijk gemaakt en dient voor het vermaak van de lezer.
|
di feb 03, 2009 8:31 pm |
|
 |
Daan Vrieze
ApriliaForum Member
|
Heeft de meter het ooit wel gedaan?. Ik dacht ook dat mijn meter stuk was, bleek dat mn brommer gwoon veelsteveel koelt dus hij wordt gewoon niet warm
_________________ TZR ! viewtopic.php?f=11&t=12490
|
di feb 03, 2009 9:31 pm |
|
 |
henkwillem
ApriliaForum Member
|
Meterje deed het wel toen ik het stekkertje tegen de cilinder aan hield dus metertje en de kabels zijn goed, het zit dus toch in de sensor.
Bedankt voor reacties en deze kan wat mij betreft op slot
|
di feb 03, 2009 9:46 pm |
|
 |
MasterTommy NL
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di maart 11, 2008 5:48 pm Berichten: 1061 Woonplaats: Amsterdam
|
henkwillem schreef: Meterje deed het wel toen ik het stekkertje tegen de cilinder aan hield dus metertje en de kabels zijn goed, het zit dus toch in de sensor.
Bedankt voor reacties en deze kan wat mij betreft op slot helaas pindakaas 
_________________ Enige spellingsfout gemaakt in de bovenstaande post is opzettelijk gemaakt en dient voor het vermaak van de lezer.
|
di feb 03, 2009 9:53 pm |
|
 |
henkwillem
ApriliaForum Member
|
??
|
di feb 03, 2009 10:01 pm |
|
 |
Matthijn
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 31, 2005 10:02 pm Berichten: 8434 Afbeeldingen: 6 Woonplaats: Marknesse
|
slotje
_________________ [s]Aprilia RS50 NM Identikit 2002[/s] SOLD [s]Aprilia RS50 NM Black [/s] SOLD [s]Aprilia RS50 NM Xerox Replica[/s] SOLD [s]Aprilia RS50 MY07 White[/s] SOLD [s]Aprilia RS125 NM Grey Dust[/s] SOLD Aprilia RS50 MY07 Alitalia Replica
|
di feb 03, 2009 10:02 pm |
Persoonlijk album
|
 |
|