Auteur |
Bericht |
Noot Nl
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do jan 15, 2009 9:34 pm Berichten: 12 Woonplaats: Hilversum
|
 Area 51 motorblok losmaken
Hey lezers ik heb een vraagje ben een beetje hulpeloos  ik heb een aprilia area 51 en nou is het geval dat de pakking tussen het motorblok en de carter niet meer goed is (niet meer luchtdicht) hier moet dus een nieuwe voor in de plaats komen de scooterzaak zegt dat ze hier ongeveer 5 à 6 uur mee bezig zijn en het uurloon daar is 50 eutjes, dus ik wil zelf het motorblok en carter enzo erafhalen dan scheelt het me namelijk al heel wat geld Maar ik zou niet weten hoe dat moet, ik heb het namelijk nog nooit gedaan. voor sommige is het een eitje maar ik weet echt niet waar ik meot beginnen, heb het namelijk nog nooit gedaan zoals ik al zei maar het achterwiel moet er natuurlijk af maar waar laat ik de scooter dan op steunen? wat ik eigenlijk vraag is of er iemand is die me via deze site af en toe kan helpen als ik vragen heb of is het (ook al heb je het nog nooit eerder gedaan) alsnog wel te doen? Graag reactie aub Mvg. Noud PS: leg het aub goed uit want ik heb er de balle verstand van
|
do jan 15, 2009 9:42 pm |
|
 |
Aprilia-Peter
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jul 28, 2007 9:40 pm Berichten: 2349 Woonplaats: Bij moeders
|
 Re: Area 51 motorblok losmaken
ik weet alleen maar hoe ik er in moet poepen ga maar naar http://www.scooterforum.nl 
_________________ ast niet kan zoals et mut, dan mut et moar zoals et kan
|
do jan 15, 2009 10:44 pm |
|
 |
Noot Nl
ApriliaForum Member
|
ja heb ik het ook al op gevraagd maar ik denk vraag het hier ook ff, onder de aprilia fans die weten misschien wat meer van dit model
Laatst bijgewerkt door Noot Nl op do jan 15, 2009 10:52 pm, in totaal 2 keer bewerkt.
|
do jan 15, 2009 10:46 pm |
|
 |
Aprilia-Peter
ApriliaForum Member
|
er zijn vast wel meer scooterforum sites..
|
do jan 15, 2009 10:48 pm |
|
 |
Raphaël
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:28 pm Berichten: 1972 Woonplaats: Amsterdam
|
scooterfreaks de WC's op school, onee sorry, het scooterhok. Uhm.. zo kan je wel een paar dagen doorgaan  @noot: je kan toch wel gewoon alle bouten zoeken en losdraaien? Zo moeilijk is dat niet. Draai gewoon elke bout los die je ziet 
do jan 15, 2009 10:54 pm |
|
 |
Noot Nl
ApriliaForum Member
|
ja ok thanks (dat snap ik ook nog wel  ), maar waar laat ik dan me scooter op rusten als het achter wiel eraf is gehaald? en nog een vraag, wat doe ik met het slakken huis (zo heet het geloof ik, van de waterpomp) moet ik die eraan laten en dan de slangen los koppelen of gewoon dat hele ding van het motoblok losmaken?
|
do jan 15, 2009 10:58 pm |
|
 |
Raphaël
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:28 pm Berichten: 1972 Woonplaats: Amsterdam
|
Wat zou je zeggen van even beetje logisch nadenken? Als het achterwiel eruit is dan dondert ie om.. dus wat doe je? Je zet er een bierkratje onder, of wat balkjes, of je koopt een bokkie.
Óf... en dat is het slimste dat je kunt doen... je koopt een fatsoenlijke brommer! Een schakelbrommer! (K)
do jan 15, 2009 11:02 pm |
|
 |
Noot Nl
ApriliaForum Member
|
whahah, ja ik ga hem ook verkopen, (staat al op marktplaats) maar moet hem wel eerlijk verkopen natuurlikj maar volgens mij is het probleem dat als er iets bij schakelbrommer kapot gaat (schakelbak) dat je dan echt veel geld kwijt bent maargoed om ff weer terug te komen domme vraag idd, maar ik dacht dat als je hem op een bierkrat zet dat je dan de vering tussen je carter en je frame zeg maar misschien molt, maar das idd bullshitties
|
do jan 15, 2009 11:05 pm |
|
 |
Ari
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di mei 29, 2007 7:05 pm Berichten: 2948 Woonplaats: Aalsmeer
|
je moet zoenzo je kvs eruit laten lopen lijkt mij, maar hoe dat bij een scooter moet, moet je mij niet vragen  en dan alle slangen los koppelen, kappen eraf, en dan desnoods een blok hout onder je frame en dan zo laten rusten ofzo  of gewoon op de grond, alleen dan iets erodner leggen dat er geen krassen in komen
do jan 15, 2009 11:06 pm |
|
 |
Aprilia-Peter
ApriliaForum Member
|
als jij normaal met je brommer omgaat gaat jou bak echt niet kapot hoor! haha. En ja het is zo dat je met een brommer meer onderhoud hebt.. maar beter als op zo'n homo-ding te zitten 
|
do jan 15, 2009 11:07 pm |
|
 |
Noot Nl
ApriliaForum Member
|
top daar kan ik wat mee  maar het slakken huis kan je dus beter vast laten zitten aan het motorblok? zo gierig dit, een onderdeel van 2 eurotjes moet worden vervangen en het kost me fucking veel tijd en geld om dat kutdingetje te vervangen, maja top, morgen ga ik hem weer ophalen bij de dealer (scootercare) en dan ga ik er al een beetje aan beginnen denk ik als ik vast loop weet ik jullie te vinden  nog enig advies hoe ik het best kan beginnen nadat ik het achterweil en de kapper eraf heb gehaald?
|
do jan 15, 2009 11:09 pm |
|
 |
Ari
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di mei 29, 2007 7:05 pm Berichten: 2948 Woonplaats: Aalsmeer
|
alle slangen (bijv kvs) eraf, en dan gewoon de bouten erafdraaien en klaar, zo simpel is het
do jan 15, 2009 11:15 pm |
|
 |
Noot Nl
ApriliaForum Member
|
top mensen, en ik weet het droom ook van een schakelbrommer de tzr van yamaha in de rossie uitvoering, die vind ik echt bloedje geil en ook de derbi gpr maar die ik nu heb ook wel hoor (vind ik, mooist model onder de scooters) bij scootercare staat ook nog ee n2e hands rs met 8000 op de teller voor 2400 is dat duur? ze zeggen dat hij in topstaat verkeerd ga ff kijken trouwens hoe ver ik kom en bedankt voor de reacties 
Laatst bijgewerkt door Noot Nl op do jan 15, 2009 11:33 pm, in totaal 2 keer bewerkt.
|
do jan 15, 2009 11:17 pm |
|
 |
Aprilia-Peter
ApriliaForum Member
|
als het een rs is van bj 06 + wel nette prijs opzich.. misschien een beetje aan de dure kant....
|
do jan 15, 2009 11:19 pm |
|
 |
Mikeeee
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za sep 06, 2008 12:17 pm Berichten: 3317 Woonplaats: lichtenvoorde
|
Raphaël schreef: Wat zou je zeggen van even beetje logisch nadenken? Als het achterwiel eruit is dan dondert ie om.. dus wat doe je? Je zet er een bierkratje onder, of wat balkjes, of je koopt een bokkie.
Óf... en dat is het slimste dat je kunt doen... je koopt een fatsoenlijke brommer! Een schakelbrommer! (K) kraak hem niet zo af omdat die scooter heeft man, scooters zijn best vet 
do jan 15, 2009 11:44 pm |
|
 |
|