Auteur |
Bericht |
sensive
ApriliaForum Member
|
 Remschijf die kookt
ik weet niet of ik hem hier moet posten maar goed, Ik heb dus een probleem met mijn achterremschijf het lijkt net of hij op de rem staat als ik rij en ik kan ook niet hoger komen als zn 3e versnelling want dan loopt hij dood ik heb net een heel klein stukje gereden en paar keer goed geremd met mijn achterrem maar er gebeurde niks. dus ik voelde er aan en hij was super warm terwijl ik net de straat uitreed en maar paar keer geremd had. ook toen ik de brommer uit de schuur pakte kreeg ik hem ook amper vooruit terwijl hij gewoon in zn neutraal stond . Ik dus even gewacht half uurtje ofzo toen nog keer gereden en toen deed hij het opeens weer wel hij waas nu wel kouder. Weet iemand hoe dit komt ? Of nog beter hoe ik dit kan verhelpen , Alvast bedankt. en prettige kerstdagen 
|
vr dec 26, 2008 7:25 pm |
|
 |
RS 666
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo aug 12, 2007 2:04 am Berichten: 6134 Afbeeldingen: 25 Woonplaats: Alphen a/d Rijn
|
 Re: Remschijf die kookt
denk dat je achterrem aanloopt, hoor je ook een piepend geluid of niet? Heb je misschien ook iets veranderd? nieuwe remblokjes ofzo? remklauw eraf gehad?
vr dec 26, 2008 7:34 pm |
Persoonlijk album
|
 |
Itakura
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 04, 2007 11:08 pm Berichten: 6447 Afbeeldingen: 19 Woonplaats: Raalte
|
je remzuiger(s) zit vast, haal je remklauw er af en je blokjes eruit, dan trek je vuilrubbers eraf en maak alles even goed schoon. Als je dat gedaan hebt stop je tussen de zuigers ff een schroevendraaier en druk je een paar keer op de rem, als beide zuigers naar buiten komen is het goed! maak de zuigers aan de zijkant ook even schoon en druk de zuigers weer naar binnen met een waterpomptang oid. daarna weer in elkaar zetten en klaar. zorg ten alle tijden dat je iets tussen de zuigers hebt (je remschijf of ene schroevendraaier oid) want als je zonder iets er tussen op de rem drukt kunnen je zuigers eruit ploppen en dan moet je het systeem weer opnieuw ontluchten. 
vr dec 26, 2008 7:34 pm |
Persoonlijk album
|
 |
sensive
ApriliaForum Member
|
Bedankt ga morgen eve kijken Itakura schreef: je remzuiger(s) zit vast, haal je remklauw er af en je blokjes eruit, dan trek je vuilrubbers eraf en maak alles even goed schoon. Als je dat gedaan hebt stop je tussen de zuigers ff een schroevendraaier en druk je een paar keer op de rem, als beide zuigers naar buiten komen is het goed! maak de zuigers aan de zijkant ook even schoon en druk de zuigers weer naar binnen met een waterpomptang oid. daarna weer in elkaar zetten en klaar. zorg ten alle tijden dat je iets tussen de zuigers hebt (je remschijf of ene schroevendraaier oid) want als je zonder iets er tussen op de rem drukt kunnen je zuigers eruit ploppen en dan moet je het systeem weer opnieuw ontluchten. 
|
vr dec 26, 2008 7:49 pm |
|
 |
TheForce
ApriliaForum Member
|
Het is trouwens niet zo heel gek hoor dat je remmen zo snel warm worden, er ontstaat behoorlijk wat wrijving, ook al na een paar keer remmen.
vr dec 26, 2008 9:06 pm |
|
 |
Itakura
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 04, 2007 11:08 pm Berichten: 6447 Afbeeldingen: 19 Woonplaats: Raalte
|
bij een brommer horen ze niet te koken haha... gaat het veel te langzaam voor...
vr dec 26, 2008 9:11 pm |
Persoonlijk album
|
 |
Markjee
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo aug 26, 2007 11:07 pm Berichten: 340 Woonplaats: Nieuwegein
|
Kookt al gauw hoor, als jij met 30 kmph rustig remt zijn ze al bloedheet
za dec 27, 2008 11:32 am |
|
 |
s1acker
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jan 13, 2008 6:20 pm Berichten: 2940 Woonplaats: Ermelo
|
heb ik soms ook last van, omdat 1 kettingspanner bij mij heel erg gaar is en nu voor nood een andere oplossing is, het wiel staat bij mij ook iets scheef.. soms als ik aan het rijden ben, en ik rem met de achterrem dan gaat die later aanlopen, echt hinderlijk!
of heb ik hetzelfde als hem?
remblokken zijn wel goed :)
zo dec 28, 2008 5:53 pm |
|
 |
Jantjj
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma aug 27, 2007 5:41 pm Berichten: 277 Woonplaats: Sint Maartensdijk
|
Komt omdat je wiel scheef staat, daardoor staat dan ook je remschijf scheef, dus je remschijf zit als het ware een beetje scheef in de remklauw.
|
zo dec 28, 2008 6:43 pm |
|
 |
s1acker
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jan 13, 2008 6:20 pm Berichten: 2940 Woonplaats: Ermelo
|
Jantjj schreef: Komt omdat je wiel scheef staat, daardoor staat dan ook je remschijf scheef, dus je remschijf zit als het ware een beetje scheef in de remklauw. ja, daar ging ik al van uit 
zo dec 28, 2008 8:24 pm |
|
 |
Markjee
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo aug 26, 2007 11:07 pm Berichten: 340 Woonplaats: Nieuwegein
|
Zit die klauw niet op zo`n adapter, die als het wiel scheef staat, de adapter ook scheef staat?
ma dec 29, 2008 1:16 am |
|
 |
RS 666
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo aug 12, 2007 2:04 am Berichten: 6134 Afbeeldingen: 25 Woonplaats: Alphen a/d Rijn
|
ligt eraan welk model rs, de my's en gprs wel, daar zit de klauw namelijk door de achteras.
ma dec 29, 2008 1:52 am |
Persoonlijk album
|
 |
Jantjj
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma aug 27, 2007 5:41 pm Berichten: 277 Woonplaats: Sint Maartensdijk
|
Ja dat is idd zo, niet eens aan gedacht
|
ma dec 29, 2008 1:14 pm |
|
 |
Utrechtterror
ApriliaForum Member
|
Markjee schreef: Zit die klauw niet op zo`n adapter, die als het wiel scheef staat, de adapter ook scheef staat? mijn adapter had op het achterwiel wat speling, hierdoor kon hij horizontaal een beetje meebewegen als je verkeerd had gespannen (NM)..
_________________ Yamaha FZR600 Genesis
|
ma dec 29, 2008 1:38 pm |
|
 |
*Thomas*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do sep 22, 2005 9:34 pm Berichten: 5743 Afbeeldingen: 32
|
maak gewoon de hele remklauw schoon
haal er de zuigers mr uit met een compressor en ontlucht het hele ding opnieuw ...
ma dec 29, 2008 2:56 pm |
Persoonlijk album
|
 |
|