|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 8 berichten ] |
|
wat staat mij allemaal te wachten?
Auteur |
Bericht |
spoorlijncrosser
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do jun 14, 2007 6:58 pm Berichten: 317 Afbeeldingen: 1 Woonplaats: Goes-west
|
 wat staat mij allemaal te wachten?
Ik ben een beetje een pechvoggel met bonnen ed: 4x bon gehad voor ergenst rijden waar dat niet mocht (3x brommer 1x fiets) 1x bon voor kopie kentekenbewijs 1x bon voor 28 te hard na correctie met de brommer 1x bon gehad voor 51 na correctie te hard met de brommer waar 45 was toegestaan 1x 31 te hard geflitst na correctie binnen bebouwde kom in 50km zone met de motor...
Die laatste 2 zit ik dus eigenlijk mee... Toen ik geklokt werd met 51 te hard op de brommer heb ik 3 bonnen gehad: 1 voor kopie kentekenbewijs, 1 voor ergenst rijden waar dat enti mocht en 1 voor 51 te hard. Eerste 2 hiervan heb ik betaald ed maar die laatste heb ik nog niks van gehoord terweil dit al in half mei heeft plaats gevonden. Ik was toen al in bezit van autorijbewijs maar heb mijn bromfietscertificaat laten zien...
Mijn vraag kost me dit een punt op het rijbewijs en wanneer krijg ik hier iets van te horen?
Volgende vraag: 2 weken terug kreeg ik weer een accept giro binnen van het cjib... 240 euro omdat ik met 31 te hard ben geflitst in middelburg, hier zat een brief bij wie de bestuurder was van het voertuig ed. Ik heb de bon netjes betaald maar dat blad van wie de bestuurder was niet ingevuld. Mijn vraag is nu: komen ze hier op terug en kost me dit een punt? als ze niet reageren word de bon dan op mijn naam geregistreerd? Kan ik hier zowiezo nog iets tegen beginnen ofzo? ijkingsrapport ookal was ik fout?)
En tot slot de belangrijkste vraag voor mij: Moet ik misschien alsnog mijn rijbewijs inleveren zou wel een beetje jammer zijn namelijk
|
za dec 20, 2008 7:53 pm |
Persoonlijk album
|
 |
DychoNN
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr okt 26, 2007 9:40 pm Berichten: 93 Woonplaats: Ommen
|
 Re: wat staat mij allemaal te wachten?
Volgens mij is het zo dat als je geflitst wordt het geen punt kost. Alleen als je dus staande wordt gehouden.
Op die laatste boete komen ze sowiezo niet op terug. Bij mij klopte toen het kenteken ook van geen kant, maar meost gewoon betalen. (dus boete werd geregistreerd op ander kenteken)
|
za dec 20, 2008 10:35 pm |
|
 |
Schoutenrs
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo okt 14, 2007 6:24 pm Berichten: 1876 Woonplaats: Hoek van Holland
|
wat moet je nu in totaal betalen? 
_________________ (\___/) ( ='.'= ) (")__(")
|
za dec 20, 2008 10:42 pm |
|
 |
cebess
Administrator
Geregistreerd: ma jan 13, 2003 7:17 pm Berichten: 3209 Afbeeldingen: 33 Woonplaats: Uden
|
Hier zijn niet echt vaste regels voor dat is het probleem. Kan best zijn dat je een uitnodiging (dagvaarding) ontvangt om even te komen praten. Dan kan alsnog je rijbewijs tijdelijk ingenomen worden.
Enige dat je kan doen is afwachten en zeker geen slapende honden wakker maken door in beroep te gaan en moeilijk te lopen doen.
|
zo dec 21, 2008 12:14 pm |
Persoonlijk album
|
 |
TheForce
ApriliaForum Member
|
Als je je drie punten hebt opgemaakt moet je toch een rijvaardigheid onderzoek ondergaan voordat je weer de weg op mag?
ma dec 22, 2008 11:12 am |
|
 |
rataplan
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jul 24, 2006 3:26 pm Berichten: 46 Woonplaats: nijmegen
|
als ik het goed begrijp ben je geflitst met 31 km te hard en staande gehouden met 51 te hard. omdat ze bij je staande houding je naam en gegevens hebben genoteerd komt dit proces verbaal gelijk op jouw naam te staan. Bij flitsen moet eerst wettelijk vast komen te staan wie er op de brommer heeft gereden. Daarom heb je een boete gekregen en een lijst waarin gevraagd wordt wie er heeft gereden. Let op beide snelheidsovertredingen worden genoteerd en worden bij elke snelheidsovertreding ( zeker ernstige zoals > 30 km te hard na correctie) in acht genomen. Met het rijbewijs kost elke snelheidsovertreding boven de 30 Km je een punt. Drie punten en je bent je rijbewijs kwijt en mag dus ook geen auto meer rijden. Daarom was het op dat moment best wel een slimme actie als je je certificaat hebt laten zien ( dan wordt deze namelijk onder een ander nummer in de cetrale database geboekt) Dit geldt dus alleen voor die 51 km te hard op de brommer omdat de overtreding met de motor automatisch op je motor/autorijbewijs komt te staan. Maar niet om het een of ander, na drie van zulke flinke snelheidsovertredingen zou ik het wel rustiger aan gaan doen als ik jou was
|
ma dec 22, 2008 4:52 pm |
|
 |
Marcel_RS_identikit
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di mei 15, 2007 11:58 pm Berichten: 174 Afbeeldingen: 9 Woonplaats: Valkenburg ZH
|
haha lol dit hebbie ook op MF gepost ofnie? Laatste tijd lees ik veel op MF en deze komt me wel erg bekend voor:P
_________________ Mijn RS 50 Identikit: http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.ph ... highlight=
|
ma dec 22, 2008 7:13 pm |
Persoonlijk album
|
 |
cebess
Administrator
Geregistreerd: ma jan 13, 2003 7:17 pm Berichten: 3209 Afbeeldingen: 33 Woonplaats: Uden
|
Daarom heb ik ook nog een certificaat naast mijn rijbewijs am. Ik moest wel mijn certificaat inleveren voor het rijbewijs maar ik had 2 certificaten (certificaat kan je gewoon duplicaten aanvragen zonder problemen)
|
ma dec 22, 2008 10:05 pm |
Persoonlijk album
|
 |
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 8 berichten ] |
|