Auteur |
Bericht |
Draco
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo nov 11, 2007 3:14 am Berichten: 95 Woonplaats: Willebroek
|
![Bericht Bericht](./styles/apriliaforum/imageset/icon_topic_latest.gif) Overstap van scooter naar RS
Een deze dagen ga ik mij dus een RS'je halen.
Maar ik ben een gewone scooter gewoon, en het zal dus aanpassen zijn.
Het schakelen etc, 6 versnellingen, ik vraag me af hoe je die gaat moeten gebruiken als hij maar 50-55 loopt. (ik ga hem niet opvoeren, ik laat hem standaard rijden) Dan mag je al om de 5 km/u mogen schakelen. Kan iemand me uitleggen hoe het zit enzo?
Ook de rijstijl, je zit anders en het draaien zal ook anders zijn. Is dat niet beetje moeilijk? Want ik hoor soms dat mensen met een RS bijna helemaal links of rechts doorzakken met hun brom om te draaien. Ik blijf liever zo recht mogelijk :p
Sorry voor de n00b vraagjes :p
Dus alle uitleg hoe ik best start en er mee leer rijden etc zouden handig zijn. Hoe lang zou het duren eer ik er mee weg ben?
thx!
|
za okt 25, 2008 2:38 pm |
|
![](./styles/apriliaforum/theme/images/spacer.gif) |
arnemuiden-rs
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jul 08, 2008 1:39 pm Berichten: 2856 Woonplaats: Arnemuiden
|
![Bericht Bericht](./styles/apriliaforum/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: Overstap van scooter naar RS
gewoon elke versnelling tot het rooie doortrekken nee, gewoon op je toerenteller kijken ![happy :^^:](./images/smilies/happy.gif)
|
za okt 25, 2008 2:41 pm |
|
ostjj
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jan 20, 2007 5:32 pm Berichten: 1145 Woonplaats: Merksem
|
![Bericht Bericht](./styles/apriliaforum/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: Overstap van scooter naar RS
ik rij veel op mijn rs en op een aerox dus kan je wel het een en ander vertellen , Rijstijl is wel redelijk anders in de zin van dat rs veel scherper en leuker bochtjes pakt , nadeel si wel het schakelin in bepaalde bochten omdat dat toch altijd even zoeken is maar dat is gewoon gewoonte. Het geluid is ook totaal anders en schakelen is gewoon een zaligheid ! Je moet ook veel en kort op elkaar schakelen maar dat wijs zich allemaal zelf uit ! Je draaicirkel op je scooter is wel veel korter! Oowk heb je op rs meer het gevoel wat je motor doet omdat je op een scooter die variozeik hebt , Bochtenwerk kies je zelf , ga je tege 50 door en haarspeldbocht en gooi je je rs scheef zoals op de moto gp of je draait er rustig tegen 20 op je gemakje in dat bepaal je allemaal zelf , Liigt gewoon aan je rijstijl ! Beste om te leren is gewoon rijden ![happy :^^:](./images/smilies/happy.gif) Niks gaat boven ervaring en na een dagje rijden ben je er zeker al goed met weg ![happy :^^:](./images/smilies/happy.gif) Verder veel succes met je rs en maak zeker een gallery aan hier opt forum ![whistling :Y:](./images/smilies/whistling.gif)
za okt 25, 2008 3:22 pm |
|
Matthijn
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 31, 2005 10:02 pm Berichten: 8434 Afbeeldingen: 6 Woonplaats: Marknesse
|
is gewoon een kwestie van wennen denk ik.. als je brommer geheel standaard is kan je bijna niet alle 6 de versnellingen benutten, met klein zuchtje tegenwind zal hij dan gelijk in toeren zakken..
_________________ [s]Aprilia RS50 NM Identikit 2002[/s] SOLD [s]Aprilia RS50 NM Black [/s] SOLD [s]Aprilia RS50 NM Xerox Replica[/s] SOLD [s]Aprilia RS50 MY07 White[/s] SOLD [s]Aprilia RS125 NM Grey Dust[/s] SOLD Aprilia RS50 MY07 Alitalia Replica
|
za okt 25, 2008 3:34 pm |
Persoonlijk album
|
aprilia kevin
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma aug 14, 2006 11:20 am Berichten: 3063 Afbeeldingen: 41 Woonplaats: Center Parcs
|
Dat zeg je nu dat je hem standaard gaat laten rijden, maar na 1 week spreek je wel anders ![biggrin :D](./images/smilies/biggrin.gif) (want niet alleen jij, maar je brommer wil ook harder! ![drevil :DD:](./images/smilies/drevil.gif) ) ![biggrin :D](./images/smilies/biggrin.gif)
_________________ Aprilia RS50 Red-White 08"> verkocht aan dafichias Aprilia RS50 Nero 05" > (is niet meer...) **All petrolheads should own an Alfa if they want to know what differentiates a car from a toaster; Jeremy Clarkson**
|
za okt 25, 2008 3:48 pm |
Persoonlijk album
|
ostjj
ApriliaForum Member
|
Matthijn schreef: is gewoon een kwestie van wennen denk ik.. als je brommer geheel standaard is kan je bijna niet alle 6 de versnellingen benutten, met klein zuchtje tegenwind zal hij dan gelijk in toeren zakken.. IK kost toch in 6de met redlijk harde tegen wind 49 halen hoor ![wink ;)](./images/smilies/wink2.gif)
za okt 25, 2008 4:18 pm |
|
Matthijn
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 31, 2005 10:02 pm Berichten: 8434 Afbeeldingen: 6 Woonplaats: Marknesse
|
nja misch met zo'n MY idd wel, zijn licht vertand origineel
_________________ [s]Aprilia RS50 NM Identikit 2002[/s] SOLD [s]Aprilia RS50 NM Black [/s] SOLD [s]Aprilia RS50 NM Xerox Replica[/s] SOLD [s]Aprilia RS50 MY07 White[/s] SOLD [s]Aprilia RS125 NM Grey Dust[/s] SOLD Aprilia RS50 MY07 Alitalia Replica
|
za okt 25, 2008 4:19 pm |
Persoonlijk album
|
ostjj
ApriliaForum Member
|
rijd lekker standaard ![boxing :boxing:](./images/smilies/boxing.gif)
za okt 25, 2008 4:27 pm |
|
Draco
ApriliaForum Member
|
Ik blijf lekker standaard rijden. Of misschien net 55/u maar in België laten ze maar max 53/u toe denk ik. Neen, ik heb ooit een ongeval gehad met een scooter die te rap reed (+-60-65) denk ik) en dat heeft me toen heel veel geld gekost + een gebroken knieschijf. Dus zijt maar zeker dat ik niet begin met opvoeren. En in Willebroek-Mechelen is er te veel politie naar mijn zin. Degene die ik ga kopen rijdt met vario 55/u volgens de verkoper, zou de politie daar moeilijk over doen in België? (miss een vraag voor Thomas) Al doet mijn pa nog moeilijk, hij vond een Dax al te gevaarlijk (al ik niet eens een Dax wil, iedereen heeft dat, om nog maar te zwijgen over die mottige boosters) Hij ziet niets liever om me met een Peugeotje te laten rondrijden... ![wallbash :@:](./images/smilies/wallbash.gif)
|
za okt 25, 2008 6:35 pm |
|
frankyman
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jan 01, 2008 1:56 pm Berichten: 938 Woonplaats: Laren
|
ehm een rs heeft geen vario ![boxing :boxing:](./images/smilies/boxing.gif) en hoehoog zijn de boetes daar dan wel niet ![blink :0o:](./images/smilies/blink.gif)
_________________ Derbi senda sm extreme 2008 #sold#
|
za okt 25, 2008 6:40 pm |
|
RS Nera
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do aug 16, 2007 1:54 pm Berichten: 1558 Woonplaats: Zandbergen
|
in beglië heel hoog, maja care ![drevil :DD:](./images/smilies/drevil.gif) ben ook belg, mijne loopt gewoon 130 oid ![whistling :Y:](./images/smilies/whistling.gif)
_________________ RS Nera Project GSX 750 project Mito mini project Kawasaki GPX 600 R BMW F800R
|
za okt 25, 2008 6:56 pm |
|
Draco
ApriliaForum Member
|
Dan speldt die verkoper mij iets op de mouw... Ff horen om hem terug standaard te laten lopen... EDIT: Is niet met vario, maar met rondel. (of is dat hetzelfde? :p ben niet echt thuis in het opvoerwereldje :p ) Over deze gaat het: http://www.2dehands.be/rs-50-replica-gp-1-51882561.htmlZiet er net uit vind ik wel.
|
za okt 25, 2008 7:24 pm |
|
*Vincent*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jan 15, 2008 10:56 pm Berichten: 5000 Woonplaats: Oegstgeest
|
ik mis een kentekenplaat?
_________________ Four wheels move the body Two wheels move the soul Te koop: 20 PK 70cc Pro Race AM6 cilinder, PB met een goed bod!
|
za okt 25, 2008 11:35 pm |
|
*Thomas*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do sep 22, 2005 9:34 pm Berichten: 5743 Afbeeldingen: 32
|
Woont die verkoper toevallig bij Luik? Hannut of zo iets? Zo ja, niet kopen ![wink ;)](./images/smilies/wink2.gif) , is een regelrechte oplichter. Een RS van bouwjaar 1999 - 2005 is verder wel een goede keuze, maar er zullen er nog volgen moest deze niet interessant zijn. Ik heb lang op een begrensde RS gereden, en het went eigenlijk gewoon. Als je jezelf er bij kan neerleggen dat je niet harder mag en niet stoer hoeft te doen voor kameraden of vrouwelijk schoon, dan is het allemaal relax. Gewoon Vertanding 11 - 47, mooi 55 laten lopen en genieten van het landschap.
za okt 25, 2008 11:58 pm |
Persoonlijk album
|
Draco
ApriliaForum Member
|
Ja inderdaad, hij woont daar. Waarom is hij een oplichter?
Nu ja, ik dacht wel dat het een lage prijs is... 10k km, en ziet er in prachtstaat uit voor 900€... :(
@Motorhispania
In België werken we niet met kentekens voor scooters en broms, enkel met gelijkvormigheidsattest. Er gaan stemmen op om dat wel te gaan invoeren, maar dat zullen we nog wel zien.
|
zo okt 26, 2008 12:37 am |
|
|