HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu ma mei 19, 2025 2:39 pm

Antwoord op onderwerp  [ 9069 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 594, 595, 596, 597, 598, 599, 600 ... 605  Volgende
 Het algemene 'kleine vragen' topic. 
Auteur Bericht
Melf50
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht Re: Het algemene 'kleine vragen' topic.
Denk jij dat pakweg 50+pk en een heleboel NM's (ongeveer 50nm) goed gaat op een RS50?

Als je dit serieus wilt doen moet je toch wel een beetje weten waar je mee bezig bent , dus moet je het zelf toch zeker ook wel kunnen bedenken hoe dit op een goeie manier zou moeten kunnen (als dat al goed kan) , anders zou ik er niet eens aan beginnen!

ma jul 14, 2014 7:18 am
Profiel WWW
romanv
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Melf50 schreef:
Denk jij dat pakweg 50+pk en een heleboel NM's (ongeveer 50nm) goed gaat op een RS50?

Als je dit serieus wilt doen moet je toch wel een beetje weten waar je mee bezig bent , dus moet je het zelf toch zeker ook wel kunnen bedenken hoe dit op een goeie manier zou moeten kunnen (als dat al goed kan) , anders zou ik er niet eens aan beginnen!

Ik heb genoeg ervaring met lassen, 2 takt en puchjes. Ik kan alleen moeilijk inschatten of alles goed zou passen dus moet ik ergens een project vinden

ma jul 14, 2014 11:32 am
Profiel
Melf50
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
passen doet het niet , je zult moeten aanpassen. subframes zul je in ieder geval compleet moeten veranderen.

alleen dan nog , zoveel nm's op een RS frame is wel spannend..

ma jul 14, 2014 1:20 pm
Profiel WWW
fbgm
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Op dat debri model zou ik het inderdaad niet gauw doen, voor je het weet ligt je voorvork bij de buren.
Een NM kan wel tegen een stootje.
Tijd zal het leren.
D'r is wel ergens een zeer succesvol project met een derbi senda met een cr500 blok geweest. Hij is alleen de killswitch vergeten.

ma jul 14, 2014 2:20 pm
Profiel
romanv
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Ik ben alleen een beetje bang dat de voorvork niet op de grond zou blijven, maar voor de rest is het het zeker waard 50pk met een beetje tunen voor 90kg.
Ben van plan om het zeker te gaan doen en er een soort naked rs 250cc van te maken.

ma jul 14, 2014 2:55 pm
Profiel
Aprilia RX 50 2003
Administrator

Afbeeldingen: 0
Antwoord met een citaat
Heb je enig idee wat zoveel koppel en vermogen doet met je blokophanging en je achterbrug?
En je wilt die 250cc ook nog tunen?

Je zult je blokophanging moeten verlassen en zeer waarschijnlijk je subframe aan moeten passen/vergroten. Je moet een ander achtertandwiel zien te scoren/maken dat past voor de bredere ketting.
Verder zal de uitlaat van de CR niet passen waar dan ook wat op verzonnen moet. Het is niet als met een puchje een buisje buigen en het loopt wel.

Wat is je ervaring met lassen als ik vragen mag? Contstructiewerker/scheepsbouwer, lessen op school, af en toe een stukkie ijzer verbranden in de schuur?

viewtopic.php?f=13&t=18626 AM6 blok revisie/reparaties: viewtopic.php?f=7&t=21193 http://www.erwinvanputten.com/

ma jul 14, 2014 4:22 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
romanv
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Aprilia RX 50 2003 schreef:
Heb je enig idee wat zoveel koppel en vermogen doet met je blokophanging en je achterbrug?
En je wilt die 250cc ook nog tunen?

Je zult je blokophanging moeten verlassen en zeer waarschijnlijk je subframe aan moeten passen/vergroten. Je moet een ander achtertandwiel zien te scoren/maken dat past voor de bredere ketting.
Verder zal de uitlaat van de CR niet passen waar dan ook wat op verzonnen moet. Het is niet als met een puchje een buisje buigen en het loopt wel.

Wat is je ervaring met lassen als ik vragen mag? Contstructiewerker/scheepsbouwer, lessen op school, af en toe een stukkie ijzer verbranden in de schuur?

250cc zal wel moeten anders heeft mijn puch nog meer pk/kg. Heb een korte lascursus gevolgd en ken genoeg mensen die mij kunnen helpen en beschik over een draaibank.

ma jul 14, 2014 4:34 pm
Profiel
Aprilia RX 50 2003
Administrator

Antwoord met een citaat
Hoe hard loopt je Puch nu dan? 160 a 180?

viewtopic.php?f=13&t=18626 AM6 blok revisie/reparaties: viewtopic.php?f=7&t=21193 http://www.erwinvanputten.com/

ma jul 14, 2014 4:38 pm
romanv
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Aprilia RX 50 2003 schreef:
Hoe hard loopt je Puch nu dan? 160 a 180?

nee niet zo hard is een getunede 75cc 2 speed blok 45kg droog 120km/h denk ik

ma jul 14, 2014 4:43 pm
Profiel
Aprilia RX 50 2003
Administrator

Antwoord met een citaat
Nou dan heb je echt geen 250cc blok nodig om beter uit te komen met de pk's. Dit zal een keer 10pk hebben ofzo? Als het echt flink opgefokt is 15 maar dan liep het al wel harder.

Met een goede AM6 setup ga je naar de 15 a 20 pk zonder al te veel tuningswerk. Als je dan het overbodige gewicht er af haalt kom je op een kg of 80 a 90 droog uit.

Wat je niet moet vergeten mee te tellen is je eigen gewicht.
Ik neem even aan hier dat je ca 70 kg weegt.
Puch + jij= 115 kg.
Aprilia + jij= 150 a 160 kg.

Dan kom je met 15 pk al ruim aan hetzelfde ratio. Neem daarbij dat alles beter rijdt en de overbrenging beter is en je gaat al gauw 130/140.
En geloof me maar, dat is heel erg hard op een brommer.

Begrijp me niet verkeerd, ik zou het fantastisch vinden om een RS50 langs te zien knallen met een CR250 blok. Maar bezint eer ge begint.

ma jul 14, 2014 4:50 pm
Maup
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Het frame en de achterbrug van een NM zou ik wel vertrouwen. Blokframe moet je uiteraard flink aanpassen. Blind dik tandwiel kopen en daar gaten in boren/frezen is denk het makkelijkst. En anders je voortandwiel wat dunner slijpen, gaat ook heel mooi. Afbeelding

Voorvork van een NM is niet helemaal je van het, dus daar zou ik wel een motorfietsvoorvork voor pakken (rs125 schijnt redelijk makkelijk pas te maken).

Pijp inderdaad een opmaat voor laten maken, heb je het gelijk mooi.
Al met al ben je denk wel een smak geld kwijt (1500 is niks) en dan heb je een brommer waar je waarschijnlijk niet meer mee durft te rijden. Is het niet vanwege de politie, dan is het wel omdat het toch allemaal een beetje gammel blijft.

di jul 15, 2014 10:06 pm
Profiel
romanv
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Dat probleem met de politie kan makkelijk opgelost worden als ik zometeen mijn a2 heb, dan zet ik er wel een rs125 framenummer in.
Ik wil iets wendbaarder dan een rs250 en iets krachtiger dan een rs125 en iets unieks.
Ben al op zoek naar een goedkoop blokje kosten totaal moeten onder de 1000 euro blijven.

di jul 15, 2014 11:29 pm
Profiel
Aprilia RX 50 2003
Administrator

Antwoord met een citaat
Budget wordt erg krap en kentekenfraude/onverzekerd zijn is ook niet helemaal iets wat ik aanraad op een bloedsnelle gammele brommer/motor.

wo jul 16, 2014 3:59 pm
romanv
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Wat zijn de verschillen tussen het oude voor 1999 en het nieuwe model rs50?

do jul 17, 2014 1:31 pm
Profiel
Melf50
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
een rs250 niet wendbaar??

maar wat voor wielen wil je gaan gebruiken? bedenk wel even dat de standaard wielen soms al kapot gaan met een standaard brommer. (waar het lager in vast zit) , laat staan met 50 pk erop...

Een beetje politieagent kijkt jouw brommer echt wel even na , die gaat gewoon erg opvallen namelijk , en als ze er achter komen dat jij met nummers knoeit ben je hem gewoon kwijt , en dan nog de bekeuringen erbij.

waarom dan niet meteen een RS125 met een ander blok maken ? ;)

Laatst bijgewerkt door Melf50 op do jul 17, 2014 2:31 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

do jul 17, 2014 2:23 pm
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 9069 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 594, 595, 596, 597, 598, 599, 600 ... 605  Volgende