Auteur |
Bericht |
fbgm
ApriliaForum Member
|
 Re: Het algemene 'kleine vragen' topic.
^dat dus
_________________ Ik ben toch potverdrie geen mof?!
|
zo jun 29, 2014 11:38 am |
|
 |
khalid
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di feb 04, 2014 4:58 pm Berichten: 117 Woonplaats: Amsterdam
|
vandaag compressie gecheckt en die was er. vinger werd van me bougiegat weggedrukt. toen met remreiniger gespoten in bougie gat en gauw gestart en hij ging aan. maar daarna niet meer.. er lekte wel een beetje benzine langs 1 van de 4 moeren boven op m'n cilinder. dus die ringpakking zou niet meer goed zijn. en wat ik zo raar vond is bij het starten dat er druk op m'n radiateur stond! als ik radiateur dop eraf draaide kwam er ook zo een harde druk wind uit. tsssh geluid... cilinderkop eraf gehaald en zag al een kras zitten van ongv 2cm lang bij m'n cilinder wand. morgen zijkappen eraf, en uitlaat ook en dan kan ik me cilinder eraf trekken.
_________________ https://www.facebook.com/khalidstunting
|
zo jun 29, 2014 9:13 pm |
|
 |
khalid
ApriliaForum Member
|
hallo, ik heb een goede onbeschadigde dr80 am6 gekocht via marktplaats cilinder, cilinderkop en zuiger.. en die gemonteerd met nieuwe pakkingen, maar me brommer gaat electrisch niet meer aan moet hem persee aanduwen en dan gaattie soms aan. en als hij aan gaat dan looptie 5seconden en valt dan uit, en als je gas geeft bwoaap geluid en valt uit. compressie gecheckt en die was er alleen me vinger kon ik er wel op houden, zat wel druk maar niet sterkt genoeg om me vinger weg te drukken. met me vorige cilinder werd me vinger eraf gedrukt.. heb me bougie gecheckt die vonkt gewoon. membraan gecheckt en die is ook goed. carburateur schoongemaakt. ontsteking kapje eraf gehaald, moertje los geschroeft en zag de vliegwiel spie nog zitten. wat kan het zijn?? 
|
wo jul 02, 2014 8:27 pm |
|
 |
Melf50
ApriliaForum Member
|
misschien gewoon versleten? gebruikte cilinders kopen is en blijft een risico natuurlijk. daarnaast , zijn er geen stukjes van de oude cilinder/zuiger in het carter gevallen? en nu de andere cilinder ook kapot gemaakt?
|
wo jul 02, 2014 10:06 pm |
|
 |
khalid
ApriliaForum Member
|
geen stukjes oude zuiger/cilinder weet ik bijna zeker 
|
do jul 03, 2014 1:34 am |
|
 |
Aprilia RX 50 2003
Administrator
Geregistreerd: di mei 10, 2011 5:05 pm Berichten: 5939 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Lemelerveld
|
BIJNA ZEKER, trek de bende maar open dan.
klinkt mij gewoon als versleten.
do jul 03, 2014 10:13 am |
Persoonlijk album
|
 |
fbgm
ApriliaForum Member
|
^dat. Als een blok je kan verneuken zal ie t doen ook.
|
do jul 03, 2014 10:14 am |
|
 |
Melf50
ApriliaForum Member
|
ik zou de cilinder en zuiger er even af pakken , als die niet kapot is even meten met een digitale schuifmaat. De cilinder meten en dan de zuiger , achterop op ongeveer een cm vanaf de onderkant. Het is groffe manier om te meten maar als je bijv een verschil van 2 a 3 tiende meet weet je genoeg. De beste manier om exact te meten is met een micrometer , in mijn ogen een onmisbaar instrument als je zeker wilt weten of de speling van zuiger-cilinder goed is of niet maar dat heeft natuurlijk niet iedereen.
Maar wat wel 9 van de 10 keer is met een gebruikte cilinder is dat het mooie er al vanaf is , dus eigenlijk zijn de meeste cilinders al een eindje heen en een heleboel zijn gewoon vesleten ,soms kun je het zelfs duidelijk zijn bij foto's op MP.nl bijv. Er worden heel wat cilinders voor "goed" verkocht , maar dat is dus het risico van een gebruikte cilinder..
|
do jul 03, 2014 10:52 am |
|
 |
Melf50
ApriliaForum Member
|
Overigens , stukjes oud materiaal gaan tussen de lagers en overal tussen zitten , dus dat zie je niet van buiten , vandaar dat als ik een blok heb waar stukjes missen van de zuiger/cilinder dat ik deze los haal en voorzie van nieuwe lagers e.d. Het is immers goedkoper dan steeds een nieuwe cilinder kopen. Maar ik zeg niet dat het perse nu het geval is maar zou zeker even kijken!
|
do jul 03, 2014 10:55 am |
|
 |
fbgm
ApriliaForum Member
|
Je kan op zijn minst het carter even uitblazen. Dat deed ik altijd als ik er weer eens een borgclipje in had laten flipperen, dan kon je m zo, floep, opvangen. Met een compressor dus he, ik ben de grote boze wolf niet.
|
do jul 03, 2014 10:57 am |
|
 |
khalid
ApriliaForum Member
|
Melf50 schreef: ik zou de cilinder en zuiger er even af pakken , als die niet kapot is even meten met een digitale schuifmaat. De cilinder meten en dan de zuiger , achterop op ongeveer een cm vanaf de onderkant. Het is groffe manier om te meten maar als je bijv een verschil van 2 a 3 tiende meet weet je genoeg. De beste manier om exact te meten is met een micrometer , in mijn ogen een onmisbaar instrument als je zeker wilt weten of de speling van zuiger-cilinder goed is of niet maar dat heeft natuurlijk niet iedereen.
Maar wat wel 9 van de 10 keer is met een gebruikte cilinder is dat het mooie er al vanaf is , dus eigenlijk zijn de meeste cilinders al een eindje heen en een heleboel zijn gewoon vesleten ,soms kun je het zelfs duidelijk zijn bij foto's op MP.nl bijv. Er worden heel wat cilinders voor "goed" verkocht , maar dat is dus het risico van een gebruikte cilinder.. ik ga zo de cilinder weer uitelkaar halen om te kijken of alles nog heel is. voordat ik me cilinder had vervangen startte hij ook niet. maar toen helemaal niet. en met nieuwe cilinder start hij soms heel ff en valt dan weg/uit boaap bij gas geven. thanks voor de snelle antwoorden
|
do jul 03, 2014 1:05 pm |
|
 |
Melf50
ApriliaForum Member
|
dat kan dus ook gebeuren als het versleten is.
meten = weten , erg belangrijk bij het (goed) klaarmaken van een brommer.
normaal gesproken is het dan vaak gebrek aan brandstof ,maar als je verder niks veranderd hebt moet ie gewoon kunnen starten.
|
vr jul 04, 2014 3:03 pm |
|
 |
aprsje
ApriliaForum Member
|
Hallo,
Welke maat pistonpen veertjes heeft een ori am6 cilinder 12 of 10mm?
_________________ Aprilia rs50nm rossifumi
|
za jul 12, 2014 1:15 pm |
|
 |
Melf50
ApriliaForum Member
|
12
|
za jul 12, 2014 8:21 pm |
|
 |
romanv
ApriliaForum Member
|
is er ooit een project geweest van een rs50 met een cr250 blok ergens op het internet? Ben van plan dit te gaan doen.
|
zo jul 13, 2014 5:17 pm |
|
 |
|