HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu zo jan 12, 2025 3:42 am

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2941 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58 ... 197  Volgende
 ''kleine vragen " topic 
Auteur Bericht
jasper
ApriliaForum Member

Bericht 
Ik ging net ff tanken wil ik hem starten doet ie et niet :S:
Maar de startmotor ging goed draaien maar na een paar sec sloeg ie niet aan toen heb ik de shoke vol open gezet na een paar sec nog niks... dus zo heb ik ff doorgekut en ineens sloeg ie aan zonder shoke :!:
Ik denk dat de koppeling van de start motor niet goed aangrijpt ofzo dus wil ik dat ff nakijken maar hoe kan ik daarbij komen?
Owja aanlopen heb ik niet geprobeert.

do okt 05, 2006 3:56 pm
Profiel WWW
jeffrey
ApriliaForum Member

Bericht 
rieju spike heeft am6 blok toch ?... en hoe erg is de speling als je het vliegwiel kan bewegen en je hoort een tikje .. ?
moet je dan echt ernstig reviseren ?
is standaart spike .. dus niet opgevoerd ....
en de komende tijd blijft hij orgineel ? kan je er nog mee doorrijden ??????????????????????????????????????????????????????????????

do okt 05, 2006 6:26 pm
Profiel
petertzr
ApriliaForum Member

Bericht 
Idd am6! Als t blokje origineel is lijkt mij dat er weinig mee kan zijn, hoeveel km zit er al op? Wat bedoel je btw precies met "hoe erg is de speling als je het vliegwiel kan bewegen", bedoel je van door eraan te trekken / duwen, of door eraan te draaien? :^^:

do okt 05, 2006 6:41 pm
Profiel
[YRT]
ApriliaForum Member

Bericht 
waarom start je hem met choke als je een warme motor hebt ? ;)

ik denk dat je bougi een beste tijd heeft gehad en dat het tijd wordt voor een nieuwe ;) ik had dit probleem namelijk zelf ook ! :thumright:

do okt 05, 2006 6:42 pm
Profiel WWW
jeffrey
ApriliaForum Member

Bericht 
petertzr schreef:
Idd am6! Als t blokje origineel is lijkt mij dat er weinig mee kan zijn, hoeveel km zit er al op? Wat bedoel je btw precies met "hoe erg is de speling als je het vliegwiel kan bewegen", bedoel je van door eraan te trekken / duwen, of door eraan te draaien? :^^:

als je het vliegwiel op en neer beweegt en je hoort een tikje ;) ? en je voelt hem ook ...
staat 24000 op teller ... hij is helemaal ori ... nog niet gereviseerd geweest ...

do okt 05, 2006 7:18 pm
Profiel
jasper
ApriliaForum Member

Bericht 
[YRT] schreef:
waarom start je hem met choke als je een warme motor hebt ? ;)

ik denk dat je bougi een beste tijd heeft gehad en dat het tijd wordt voor een nieuwe ;) ik had dit probleem namelijk zelf ook ! :thumright:

Ik probeerde de shoke omdat ik d8 dat hij te weinig benzine kreeg ;) en er zit net zo'n 2000 km oude (nieuwe) bougie op :00/:

do okt 05, 2006 8:26 pm
Profiel WWW
cittaghostracer
ApriliaForum Member

Bericht 
jeffrey schreef:
petertzr schreef:

als je het vliegwiel op en neer beweegt en je hoort een tikje ;) ? en je voelt hem ook ...
staat 24000 op teller ... hij is helemaal ori ... nog niet gereviseerd geweest ...

ik denk dat jij doelt op de lagers? want het vliegwiel zal vast nog wel vast zitten, anders is het iedere stoepmongool namelijk duidelijk dat dat niet hoort:P ma als je een tikje hoort hoeft dat nog niets te betekenen.... gooi je brommer eens aan, gooi hem (in neutraal) flink in toeren, en draai je contact dan uit. als je dan echt ratelen hoort zit het niet helemaal goed met je lagers.

maar als hij echt altijd standaart heeft gereden zal hij nog wel wat langer door kunnen hoor.

do okt 05, 2006 8:45 pm
Profiel
jeffrey
ApriliaForum Member

Bericht 
cittaghostracer schreef:
jeffrey schreef:
petertzr schreef:

ik denk dat jij doelt op de lagers? want het vliegwiel zal vast nog wel vast zitten, anders is het iedere stoepmongool namelijk duidelijk dat dat niet hoort:P ma als je een tikje hoort hoeft dat nog niets te betekenen.... gooi je brommer eens aan, gooi hem (in neutraal) flink in toeren, en draai je contact dan uit. als je dan echt ratelen hoort zit het niet helemaal goed met je lagers.

maar als hij echt altijd standaart heeft gereden zal hij nog wel wat langer door kunnen hoor.

lol ik dacht dat jullie wel snapte dat ik speling op de lagers bedoelde natuurlijk :D dat hoef je er hier toch niet bij te vermelden :) ... maar iig er is wel mee door te rijden ? ... hij ratelt niet raar ofzo als je er mee rijd ....

do okt 05, 2006 8:55 pm
Profiel
cebess
Administrator

Afbeeldingen: 33
Bericht 
duidelijk de krukaslagers die versleten zijn. Opzich kan je er wel mee doorrijden maar 24.000 km zonder revisie is aardig wat hoor. Ik zou toch de krukaslagers vervangen want waarschijnlijk hebben de andere lagers ook wel hun beste tijd gehad.

do okt 05, 2006 9:31 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Matthijn
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 6
Bericht 
hoeveel zal een rivisie ong kosten?? als je t laat doen bij de dealer?

do okt 05, 2006 9:34 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
jeffrey
ApriliaForum Member

Bericht 
teveel dat is juist het probleem ... ongv 200 materiaal kosten ( ruim genomen )
en dan nog arbeidskosten ....die zijn nog hoger ...

do okt 05, 2006 10:06 pm
Profiel
[YRT]
ApriliaForum Member

Bericht 
welnee man hooguit 50 euro matriaal kosten lagers ect. je betaald meer uurloon dan matriaal ;)

spreek uit ervaring

vr okt 06, 2006 2:14 am
Profiel WWW
Nijenhuis
ApriliaForum Member

Bericht 
jeffrey schreef:
teveel dat is juist het probleem ... ongv 200 materiaal kosten ( ruim genomen )
en dan nog arbeidskosten ....die zijn nog hoger ...

Kweet niet wat voorn dealer jij hebt..

Denk dat 50 wel in de buurt komt misschien iets meer

vr okt 06, 2006 7:41 am
Profiel
jeffrey
ApriliaForum Member

Bericht 
50 inclusief krukas ?... dan wil ik ook wel naar jouw dealer :00/: en bij mij waren de lagers ongv 80 euro .... en krukas 90 dus ik zei ruim genomen 200 :)
maar iig ..

vr okt 06, 2006 9:30 am
Profiel
peteRS
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 95
Bericht 
Ja idd, doe er dan meteen een nieuwe krukas in.

vr okt 06, 2006 10:07 am
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 2941 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58 ... 197  Volgende