Auteur |
Bericht |
ThjardoHA
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di nov 06, 2012 8:58 pm Berichten: 348 Afbeeldingen: 0
|
 Re: Het algemene 'kleine vragen' topic.
Is het veel werk om een rs MY te verlagen? Gewoon die schroeven van de kroonplaten los maken en die poten verschuiven? Of komt er meer bij kijken? En hoe rijd dit, gewoon hetzelfde of rijdt het onprettig?
MVG.
_________________ Aprilia RS80 Balck Red Aprilia RS4 125 Racing Black Yamaha Aerox
|
za apr 27, 2013 4:36 pm |
Persoonlijk album
|
 |
Apriliaaah
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za nov 13, 2010 10:32 am Berichten: 3543 Woonplaats: Meppel
|
Volgens mij heb je onde de kroonplaat ook nog weer een stuk waar de poten in vast zitten. Verder rijdt het in de bochten makkelijker en krijg je rechtuit wellicht eerder last van de polsen gezien je meer vooruit zit. Dit hangt echter allemaal af van hoeveel je verlaagt. Gemiddelde is geloof ik 30mm.
za apr 27, 2013 5:43 pm |
|
 |
Meonemium
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo apr 18, 2007 10:37 pm Berichten: 1190 Afbeeldingen: 1
|
Let er wel op dat je niet beide poten tegelijk doet, je hebt kans dat dan je brommer doorzakt en je kuip op je voorspatbord ligt
_________________ Aprilia RS5O Chesterfield viewtopic.php?f=13&t=19704
|
za apr 27, 2013 6:04 pm |
Persoonlijk album
|
 |
Meonemium
ApriliaForum Member
|
Double post for no reason
Laatst bijgewerkt door Meonemium op za apr 27, 2013 6:39 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
|
za apr 27, 2013 6:04 pm |
Persoonlijk album
|
 |
Apriliaaah
ApriliaForum Member
|
Nouja kans, als je ze tegelijk doet zakt ie geheid door. Makkelijkste is om heb op bierkratje te zetten of aan de kroonplaat te hangen zodat de voorkant vrij hangt. Dan pak je je voorwiel er ff uit en kun je rustig de poten eruit pakken zonder dat ze wegschieten.
za apr 27, 2013 6:34 pm |
|
 |
Meonemium
ApriliaForum Member
|
Achterkant juist verhogen... Da's stoer
|
zo apr 28, 2013 3:44 pm |
Persoonlijk album
|
 |
NakedRS50
ApriliaForum Member
|
Meonemium schreef: Achterkant juist verhogen... Da's stoer en dat rijd ook zo lekker he , mensen met ideeën over het simpel verhogen van de achterkant of verlagen van de voorkant hebben geen idee waar ze over praten.
zo apr 28, 2013 7:03 pm |
|
 |
Aprilia RX 50 2003
Administrator
Geregistreerd: di mei 10, 2011 5:05 pm Berichten: 5939 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Lemelerveld
|
tenzij je er niet teveel van verwacht, maar het gewoon tof vindt om te zien/doen.
heb zelf ook de achterkant omhoog. is ook echt niet beter ofzo, maar vindt t een toffer gezicht. alleen moet de voorkant nog ff mee omhoog.
zo apr 28, 2013 7:21 pm |
Persoonlijk album
|
 |
NakedRS50
ApriliaForum Member
|
Aprilia RX 50 2003 schreef: tenzij je er niet teveel van verwacht, maar het gewoon tof vindt om te zien/doen.
heb zelf ook de achterkant omhoog. is ook echt niet beter ofzo, maar vindt t een toffer gezicht. alleen moet de voorkant nog ff mee omhoog. verlaag jij je voorvork maar eens op een racer , zo'n 3 cm dan weet ik zeker als je met weinig ervaring rijd dat je heel snel in kan sturen maar dat je gewoon geen grip meer hebt. dus het is niet ff doen maar meer met verstand denken.
zo apr 28, 2013 7:31 pm |
|
 |
Aprilia RX 50 2003
Administrator
Geregistreerd: di mei 10, 2011 5:05 pm Berichten: 5939 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Lemelerveld
|
ik zeg ook niet dat het beter is. gewoon dat als je enkel voor de looks gaat en je niet hard rijdt het niet echt kwaad kan. verder ben ik van menig dat als je echt hard wil je zo ongeveer de stand van de fabriekant aan moet houden. aangezien die er toch meer verstand van heeft dan de gemiddelde beunhaas 
zo apr 28, 2013 7:35 pm |
Persoonlijk album
|
 |
NakedRS50
ApriliaForum Member
|
Aprilia RX 50 2003 schreef: ik zeg ook niet dat het beter is. gewoon dat als je enkel voor de looks gaat en je niet hard rijdt het niet echt kwaad kan. verder ben ik van menig dat als je echt hard wil je zo ongeveer de stand van de fabriekant aan moet houden. aangezien die er toch meer verstand van heeft dan de gemiddelde beunhaas  : daarom worden bij bijna alle motoren de veren vervangen , op gewicht afgeveerd etc. stand van de fabrikant is echt totaal niet het beste hoor , de voorvork van men rs staat veel te soft. die mening kun je wel hebben maar als je er geen ervaring mee hebt dan kun je er nog niks mee.
zo apr 28, 2013 7:41 pm |
|
 |
FlorisFerrari
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di sep 22, 2009 7:27 pm Berichten: 3060 Woonplaats: klaaswaal
|
dussssssssssss
het woordenboek schreef: Jelmer (Jel-mur) - Parasiet. Houdt zich op in Sovjet-achtige steden, waar hij het niveau nog kan bijbenen. Vertoont eigenwijs gedrag. Scheidt zuren wanneer een exemplaar geen gelijk heeft. Kenmerkt zich door gefaalde opleidingen en algeheel autistisch gedrag.
|
zo apr 28, 2013 8:10 pm |
|
 |
Apriliaaah
ApriliaForum Member
|
Nouja je hoeft er niet ervaren voor te zijn. Ik heb mijne gekocht met dat hij 30mm aan de voorkant is verlaagd. Heb er altijd zo mee gereden. Als ik op een andere nm rijd die niet is verlaagd kan ik wel merken dat deze zich minder makkelijk door een bocht laat wapperen dan mijne. Ik zie het als positief iets voor de rij eigenschappen en staat naar mijn mening ook mooier. :)
zo apr 28, 2013 8:11 pm |
|
 |
Buschpresident
ApriliaForum Member
|
NakedRS50 schreef: Aprilia RX 50 2003 schreef: tenzij je er niet teveel van verwacht, maar het gewoon tof vindt om te zien/doen.
heb zelf ook de achterkant omhoog. is ook echt niet beter ofzo, maar vindt t een toffer gezicht. alleen moet de voorkant nog ff mee omhoog. verlaag jij je voorvork maar eens op een racer , zo'n 3 cm dan weet ik zeker als je met weinig ervaring rijd dat je heel snel in kan sturen maar dat je gewoon geen grip meer hebt. dus het is niet ff doen maar meer met verstand denken. toevallig hangt mijn voorvork 3-4 cm hoger in de kroonplaten dan origineel, ik merk dat 'ie een stuk zenuwachtiger is (duikt als een tierelier de bocht in, zoals je zegt) maar heb mijns insziens ruim voldoende grip hoor 
_________________ Aprilia Rs 50 '06 Aprilia Rs 50 '07 Aprilia Rs 125 '11
|
zo apr 28, 2013 8:21 pm |
|
 |
NakedRS50
ApriliaForum Member
|
gaat er om dat je op een moment zo snel instuurt dan je achter kant het grip verliest .
EDIT : keiji of wallie kunnen het nog beter uitleggen.
zo apr 28, 2013 8:27 pm |
|
 |
|