Het algemene 'kleine vragen' topic.
Auteur |
Bericht |
Aprilia RX 50 2003
Administrator
Geregistreerd: di mei 10, 2011 5:05 pm Berichten: 5939 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Lemelerveld
|
 Re: Het algemene 'kleine vragen' topic.
Stinos schreef: Vraagje, Brommer zat sproeier 94 in, liep altijd wel best in de zomer totdat het wat kouder en vochtiger werd. moest telkens bij shoken om goed op toeren te komen. weekje geleden 98 erin gedaan. liep wel iets beter maar niet perfect en is nu alleen maar slechter gaan lopen. loopt niet goed door en zakt telkens terug en moet dan weer bij shoken. Verder als ik vol gas heb doet ie niets en valt ie terug, maar slaat niet af! (verzuipen of stikken) hoor niet echt BWOAAAP want hij pakt zich zelf ook weer op na een tijdje. dit heb ik eigenlijk wel in z'n 4 5 en 6.. wie zou me een richtlijn kunnen geven qua sproeier. denk zelf dat ik weer armer ga.. aangezien ik toch vermoed dat ie verzuuuupt.
Thanks.
Stinos klopt wel dat je nu steeds groter moet. van t zomer had ik 72 nu 80, maar moet al naar 82 eigenlijk
za okt 27, 2012 10:58 pm |
Persoonlijk album
|
 |
camb00
ApriliaForum Member
|
Stinos schreef: Vraagje, Brommer zat sproeier 94 in, liep altijd wel best in de zomer totdat het wat kouder en vochtiger werd. moest telkens bij shoken om goed op toeren te komen. weekje geleden 98 erin gedaan. liep wel iets beter maar niet perfect en is nu alleen maar slechter gaan lopen. loopt niet goed door en zakt telkens terug en moet dan weer bij shoken. Verder als ik vol gas heb doet ie niets en valt ie terug, maar slaat niet af! (verzuipen of stikken) hoor niet echt BWOAAAP want hij pakt zich zelf ook weer op na een tijdje. dit heb ik eigenlijk wel in z'n 4 5 en 6.. wie zou me een richtlijn kunnen geven qua sproeier. denk zelf dat ik weer armer ga.. aangezien ik toch vermoed dat ie verzuuuupt.
Thanks.
Stinos Ik heb precies hetzelfde probleem, Ik denk dat je toch een maatje groter moet proberen en heb je een open filter?
_________________ Jammer joh.
|
za okt 27, 2012 11:10 pm |
|
 |
Stinos
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr mei 27, 2011 7:40 pm Berichten: 2362 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Odijk
|
Hmm oke. Heb ori filterbox dus geen open.
Dus in de richting 100/102 gaan? Heb trouwens een16 mm
Citaat: of dat ik in verband met geloofsovertuiging mijn voertuigen niet wil verzekeren, omdat zogenaamd God bepaald wat er met mij gebeurd, en dat je niets in je leven kunt verzekeren (zulke refo's ken ik namelijk, die hebben hun auto niet verzekerd)
|
zo okt 28, 2012 10:50 am |
Persoonlijk album
|
 |
rieju-rrx
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do apr 28, 2011 9:23 pm Berichten: 5274 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Bommel-Westside
|
Gewoon groter gaan. Bwooaaaap is niet verzuipen maar smoren. Ik zou richting de 100 gaan.
_________________ \8/ Gang is alles, remmen is angst \8/
|
zo okt 28, 2012 11:16 am |
Persoonlijk album
|
 |
Stinos
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr mei 27, 2011 7:40 pm Berichten: 2362 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Odijk
|
Okido! verder is 't nooit zo erg geweest als je 't vergelijkt met sproeier 92 die ik erin had zitten. Zal binnenkort eens groter gaan! thanks
Citaat: of dat ik in verband met geloofsovertuiging mijn voertuigen niet wil verzekeren, omdat zogenaamd God bepaald wat er met mij gebeurd, en dat je niets in je leven kunt verzekeren (zulke refo's ken ik namelijk, die hebben hun auto niet verzekerd)
|
zo okt 28, 2012 11:41 am |
Persoonlijk album
|
 |
Aprilia RX 50 2003
Administrator
Geregistreerd: di mei 10, 2011 5:05 pm Berichten: 5939 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Lemelerveld
|
weten jullie misschien of er blokkeer gereedschap is om de krukasmoer aan de koppeling kant te blokkeren.
zuigerstop of een pen door het smallend heen ben ik niet zo'n fan van.
di okt 30, 2012 11:49 am |
Persoonlijk album
|
 |
FlorisFerrari
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di sep 22, 2009 7:27 pm Berichten: 3060 Woonplaats: klaaswaal
|
wat moet je doen dan? is een luchttol geen optie?
het woordenboek schreef: Jelmer (Jel-mur) - Parasiet. Houdt zich op in Sovjet-achtige steden, waar hij het niveau nog kan bijbenen. Vertoont eigenwijs gedrag. Scheidt zuren wanneer een exemplaar geen gelijk heeft. Kenmerkt zich door gefaalde opleidingen en algeheel autistisch gedrag.
|
di okt 30, 2012 12:11 pm |
|
 |
tinypaperclip
ApriliaForum Member
|
Ik heb een beetje een stomme vraag...
Als ik rij dan schakel ik meestal bij de 8000 RPM, en als ik flink door wil trekken dan hou ik max de 10k RPM aan, voor elke situatie
Wat zijn nou doorgaands de gebruikelijke toerentallen of max toerentallen die ik aan kan houden? Ik ben namelijk best wel huiverig met de fragielligheid van een bromblok.
Dan hoop ik iets te horen van, met accelereren kan ik veilig tot de 14k doortrekken maar in zen 6 dat ik max 12k aanhou om te cruisen ofzo, ik zeg maar wat
ps setup is roze top 80cc, doppler kruk, 21mm en bidalot r2, tandwielverhouding ga ik aanpassen naar wat ik te horen krijg, staat nu erg lang (15, 52) pps me powerband begint pas bij de 9000 toeren flink door te trekken, daarom zit ik er eigenlijk mee
_________________ Powerband opgepompt, check malossi stickers, check gaten in luchtfilter, gaten in uitlaat, gaten in cilinder, check check check SBO READY
|
di okt 30, 2012 3:48 pm |
|
 |
Aprilia RX 50 2003
Administrator
|
max een keer 12000 rpm rijden met die setup.
normaal cruisen op 8 a 9 k
luchtsleutel is geen optie. heb geen compressor en ook geen ruimte voor. ik doe vrij regelmatig krukas wissels en nu doe ik dat of in een garage met ene luchtsleutel of blokkeer de krukas door t smallend. nu wil ik een mooiere oplossing waarvoor ik niet telkens een afspraak hoef te maken met de garage.
di okt 30, 2012 5:07 pm |
Persoonlijk album
|
 |
RSjoep
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo aug 07, 2011 9:12 pm Berichten: 2298 Woonplaats: 0418
|
Je buigt een alu stripje in de vorm van je tw en legt die er omheen en vervolgens kun je er een tang opzetten. Pak wel zacht alu. Als je het vaker wil doen kun je iets laten lazeren en er een sleutel van maken die over je tanden valt.
di okt 30, 2012 5:11 pm |
|
 |
Aprilia RX 50 2003
Administrator
|
RSjoep schreef: Je buigt een alu stripje in de vorm van je tw en legt die er omheen en vervolgens kun je er een tang opzetten. Pak wel zacht alu. Als je het vaker wil doen kun je iets laten lazeren en er een sleutel van maken die over je tanden valt. dat kon wel eens heel duur wezen of niet? is wel voor meervoudig gebruik idd.
di okt 30, 2012 5:20 pm |
Persoonlijk album
|
 |
RSjoep
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo aug 07, 2011 9:12 pm Berichten: 2298 Woonplaats: 0418
|
Als je zelf met iets van een basis tekening komt, valt dat wel mee.
di okt 30, 2012 5:46 pm |
|
 |
Aprilia RX 50 2003
Administrator
|
heb wel een doos van die tandwielen liggen. maar t is schuine vertanding ook dusja of je daar lekker wat op krijgt.
ik zocht meer iets mooi kant en klaar achtig en maar klaar.
di okt 30, 2012 5:52 pm |
Persoonlijk album
|
 |
RRRies
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo aug 31, 2011 1:24 pm Berichten: 165 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Hurne City
|
weet toevallig iemand of deze snelsluiter 2 kanten op werkt, dus dat beide kanten zich afsluiten bij loskoppelen: 
_________________ http://soundcloud.com/vyrusnl/
|
di okt 30, 2012 10:37 pm |
|
 |
NakedRS50
ApriliaForum Member
|
tinypaperclip schreef: Ik heb een beetje een stomme vraag...
Als ik rij dan schakel ik meestal bij de 8000 RPM, en als ik flink door wil trekken dan hou ik max de 10k RPM aan, voor elke situatie
Wat zijn nou doorgaands de gebruikelijke toerentallen of max toerentallen die ik aan kan houden? Ik ben namelijk best wel huiverig met de fragielligheid van een bromblok.
Dan hoop ik iets te horen van, met accelereren kan ik veilig tot de 14k doortrekken maar in zen 6 dat ik max 12k aanhou om te cruisen ofzo, ik zeg maar wat
ps setup is roze top 80cc, doppler kruk, 21mm en bidalot r2, tandwielverhouding ga ik aanpassen naar wat ik te horen krijg, staat nu erg lang (15, 52) pps me powerband begint pas bij de 9000 toeren flink door te trekken, daarom zit ik er eigenlijk mee je kunt wel doortrekken tot de 14k maar als je powerband al bij 13k stopt heb je er niks aan dus net voor of precies einde powerband schakelen en laatste versnelling kunt je ook tot het einde door gaan maar pas hiermee op want je cilinder vind het niet fijn.
di okt 30, 2012 11:26 pm |
|
 |
|