Auteur |
Bericht |
NakedRS50
ApriliaForum Member
|
 Re: Het algemene Rs50 My06> topic.
nogmaals , bullshit.
ma jun 03, 2013 12:52 am |
|
 |
ThjardoHA
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di nov 06, 2012 8:58 pm Berichten: 348 Afbeeldingen: 0
|
Mijn rs rijd sinds vandaag een beetje raar, net alsof het achterwiel aan het ´´swingen´´ is... Dus toen ik thuis was meteen ff gekeken en kwam erachter dat er nogal speling in mijn achterwiel zit. Ik kan hem op en neer bewegen, dat is maar aan 1 kant, de kant van de achterrem. De andere kant zit geen speling in. Ik denk dat mijn lager is uitgelopen, hoe zit dit in zo´n achtervelg? aan biede kanten 1 lager?
Kan je zo'n lager zelf vervangen of moet dit met speciaal gereedschap? Pers poelie trekker enz...
_________________ Aprilia RS80 Balck Red Aprilia RS4 125 Racing Black Yamaha Aerox
|
za jun 08, 2013 3:49 pm |
Persoonlijk album
|
 |
Apriliaaah
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za nov 13, 2010 10:32 am Berichten: 3543 Woonplaats: Meppel
|
Je hebt aan beide kanten van je achterwiel een lager en daartussen een bus. Lagers kun je verwijderen met een lagertrekker of gewoon een van de beunmanieren. Mbv heetstoken en schroevendraaiers enzo.
za jun 08, 2013 5:34 pm |
|
 |
Maup
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do dec 31, 2009 4:06 pm Berichten: 1791 Woonplaats: Maasdijk
|
NakedRS50 schreef: nogmaals , bullshit. Neen. Als we het over een ottoproces hebben is het theoretisch rendement afhankelijk van de compressieverhouding.
_________________ Vertrouwen is goed, controle is beter.
|
za jun 08, 2013 8:39 pm |
|
 |
Maup
ApriliaForum Member
|
NakedRS50 schreef: Aprilia RX 50 2003 schreef: Waarom specifiek zo laag? Misschien dat het vermogen wat afneemt maar zal het voor het behoud niet beter zijn als het wat hoger ligt?
Nagenoeg alle brommers en scooters hebben ong 70. Daar zal toch vast wel 1 iemand bij Minarelli, derbi, piaggio enz zijn geweest die 55 door had gevoerd als dat zoveel beter was? Naar mijn idee zijn dat toch best wel vakbekwame mensen die er toch wel even voor geleerd hebben.
Net als auto's die meestal tussen de 70 en 90 liggen. lol , een 2 takt is ook geen 4 takt... aprilia geeft 55 graden aan als bedrijf temperatuur , een 2 takt begint vermogen te verliezen boven de 52 graden dus waar om zou dan hoger in temperatuur gaan zitten? Hoe kan jij in godsnaam zeggen bij welke temperatuur van het koelwater een 2t vermogen begint te verliezen? Denk je niet dat de koelwatertemperatuur behoorlijk weinig zegt over de temperatuur IN de cilinder? En dat het verschil tussen die temperaturen helemaal afhankelijk is van de hoeveelheid koelwater die er langs stroomt en het ontwerp+materiaal van de cilinder? Zoals Erwin al zegt, die kerels bij minarelli of piaggio zitten echt niet uit hun aars te vreten de hele dag en hebben er meer dan één middag over nagedacht op welke temperatuur ze het blokje en het hele koelwatercircuit ontwerpen.
|
za jun 08, 2013 8:49 pm |
|
 |
ThjardoHA
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di nov 06, 2012 8:58 pm Berichten: 348 Afbeeldingen: 0
|
Heb mijn achtervelg eruit, er komen maandag 2 nieuwe lagers in, een lager was echt helemaal op... Hoort er speling op het voortandwiel te zitten?
Bijlagen:
image.jpg [ 183.6 KiB | 15680 keer bekeken ]
_________________ Aprilia RS80 Balck Red Aprilia RS4 125 Racing Black Yamaha Aerox
|
za jun 08, 2013 11:36 pm |
Persoonlijk album
|
 |
Schriene
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do nov 15, 2012 1:48 pm Berichten: 814 Woonplaats: Maastricht
|
Hoeveel speling heb je en is het axiaal of radiaal?
zo jun 09, 2013 12:01 am |
|
 |
Aprilia RX 50 2003
Administrator
Geregistreerd: di mei 10, 2011 5:05 pm Berichten: 5939 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Lemelerveld
|
voortandwiel van am6 heft sowieso wat speling, weet zo niet hoe dat bij Derbi zit.
zo jun 09, 2013 12:03 am |
Persoonlijk album
|
 |
Aprilia RX 50 2003
Administrator
Geregistreerd: di mei 10, 2011 5:05 pm Berichten: 5939 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Lemelerveld
|
Keiji., ze sprinten bij 40 weg, maar hoeveel stijgt de temp onderweg nog? zijn natuurlijk erg hoogbelaste hoogtoerige motortjes. ook nog vrij weinig rijwind, want zo hard rijden ze niet. geen aanval ofzo, maar vind het wel een intressante discussie 
zo jun 09, 2013 9:34 am |
Persoonlijk album
|
 |
MartinW0527
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo dec 30, 2009 10:42 pm Berichten: 10527 Woonplaats: 0527
|
Dat is te verwaarlozen. Zijn in de dragrace wereld ook mensen die zonder koeling rijden, gewoon puur om het verlies niet te hebben. Als je maar koud weg rijdt kan dat prima.
zo jun 09, 2013 10:11 am |
|
 |
Jeroenvs
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo feb 06, 2008 3:31 pm Berichten: 10590 Woonplaats: Oss
|
MartinW0527 schreef: Dat is te verwaarlozen. Zijn in de dragrace wereld ook mensen die zonder koeling rijden, gewoon puur om het verlies niet te hebben. Als je maar koud weg rijdt kan dat prima. Die brandstof bij dragsters dient ook voor koeling he
zo jun 09, 2013 10:13 am |
|
 |
Maup
ApriliaForum Member
|
Keiji. schreef: Wat hij zegt is niks raars ofzo. Ik heb geen bewijs op papier ofzo maar ik heb toen wel ns dynoruns gezien (uitdraaien) van 2takt sprinters die boven temperatuur 45 of 50 celcius gewoon terug gaan op vermogen.. Op jubbega/genemuiden/damwoude ook meerdere malen met mensen staan praten die bij 40graden wegsprinten omdat ie anders vermogen mist daar boven. Klopt helemaal en ik zeg ook niet dat hij ongelijk heeft, maar ik kan me niet voorstellen dat de optimale koelwatertemperatuur voor elke 2t brommer (een standaard rs en een sprinter zijn gelijk twee extremen) hetzelfde is. Met standaard brommers wordt dit door hobbyisten eigenlijk nooit getest, in de fabriek zullen ze deze tests ongetwijfeld wel doen. Dan vraag ik me af, waarom opent een standaard thermostaat bij ongeveer 70 graden en komt bij de meeste brommers daar ook de temp meter uit het blauwe naar het witte terwijl deze temperatuur volgens die kerel veel te hoog is?
|
zo jun 09, 2013 11:33 am |
|
 |
Aprilia RX 50 2003
Administrator
|
Keiji. schreef: omdat er een verschil zit tussen t punt waar ie vermogen draait en waar ie nog vermogen draait met een laag slijtage?? Weet t ff niet mooi te verwoorden nu. beetje gaar. dat zei ik eerder ook, maar dat was complete onzin volgens nakedRS 
zo jun 09, 2013 6:14 pm |
Persoonlijk album
|
 |
NakedRS50
ApriliaForum Member
|
ik heb nergens gezegd dat het compleet onzin is dus ik geeft keiji gelijk. daarbij de "extra" slijtage wat je hebt bij een koudere motor is nogal te verwaarlozen , dit zul je zo goed als niet merken aangezien je toch de zuiger etc om de zoveel kms vervangt dus waar om zou je dan met minder vermogen rijden ? zodat je zuiger 15k mee gaan inplaats van 14k? dan rijd ik liever met meer vermogen. en als die kerels bij "aprilia etc" het zo goed weten waar om werken ze de carters en cilinders niet af dan?
zo jun 09, 2013 6:45 pm |
|
 |
Apriliaaah
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za nov 13, 2010 10:32 am Berichten: 3543 Woonplaats: Meppel
|
Dat laatste zit wat in. Fabrieksaf zijn die blokjes niet optimaal afgewerkt, aan de andere kant worden ze ook niet gebouwd op topprestaties te leveren.
zo jun 09, 2013 6:47 pm |
|
 |
|