Auteur |
Bericht |
floRiS50
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jan 27, 2007 1:12 am Berichten: 2996 Afbeeldingen: 3 Woonplaats: Middelburg
|
dat klopt ook niet want je kan je koppeling helemaal los voor de bocht hebben en nog steeds goed op toeren de bocht uitkomen. desnoods met beetje hulp van je koppeling. dan ben je iig zeker dat je niet in vette overtoeren komt als je je koppeling loslaat. of dat je juist een versnelling te hoog zit nog. Rs Chesterfield, ben het met je eens dus 
_________________ Honda VTR1000 Firestorm
|
vr jun 22, 2007 9:03 pm |
|
 |
Jobra
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jun 02, 2007 10:19 am Berichten: 335 Woonplaats: Hoorn NH
|
nja, sluit deze topic maar
ieder zijn eigen rijkunst en stijl
mijne is gwn het best
ik wil ook moderator zijn
/close
(ff kijke of het werkt?)
_________________ Cops Don't Stop Me From Racing
Mijn 1e "ex" RS'je > http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?t=6785
|
vr jun 22, 2007 9:07 pm |
|
 |
Nightmare5
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo apr 02, 2006 1:05 pm Berichten: 596 Woonplaats: Opmeer
|

Jobra schreef: ik juist niet, je kan je koppeling juist laten schieten als je perfect de bocht uit komt en PERFECT accelereren, in plaats van koppeling los voor bocht, dan moet je goed optoere blijven met koppeling in vind ik dat beter werken;)
koppeling laten schieten midden in de bocht ... jij rij standaard met 9mm carb en soft compound banden .. en nooit met regen denk ?
omdat als je rs maar iets zwaarder als dat is heb je mega veel kans om de bocht uit te schieten door wheel spin .. denk waarschuw je maar .. is echt niet normaal om dat te doen ... en perfect accelereren ? ...
Schakel naar beneden en laat hem opkomen tot net voor je powerband hou em vast ... ga de bocht in (vast houden) helft van de bocht of 3/4 gas erop en powerband in vliegen ... dat gaat denk ik beter en veiligger dan je kopelling laten schieten
edit: als je schuin in de bocht zit heeft je cilinder minder opwaardse krachten die hem tegen houden dus vlieg je eerder door je toeren heen!
plus je heb minder rubber op de weg .. oftewel minder weerstand op beide en dus moet je gewoon snel de bocht uit accelereren!
_________________ - HPC - Parts and Customising -
- Team H-p-c.nl -
|
vr jun 22, 2007 9:26 pm |
|
 |
Jobra
ApriliaForum Member
|
ik rij met 12 mm, ? toch.. 2002 versie's hebbe tog 12 mm..
en ik heb niet eens power band nog,
ik rij std ( omdat ik em tog ga verkopen)
.. maar ik snap nie hoe je met je koppeling los de bocht in kan..?
ik heb da geprobeerd maar dan schiet ie in motor rem voor bocht enso, werkt ni?
|
vr jun 22, 2007 9:34 pm |
|
 |
Nightmare5
ApriliaForum Member
|
... schakel gewoon naar beneden en rem op je blok tot je gewenste snelheid & rpm .. dan hou je ongeveer half gas ? dan op de helft van de bocht vol gas!
En jij heb denk ik standaard uitlaat eronder ... met prop en alles hoe hard ga je max ? 50 ?
- Team H-p-c.nl -
|
vr jun 22, 2007 9:40 pm |
|
 |
Jobra
ApriliaForum Member
|
"nee minder nog" is grap van onse stad
vriend met se 60 kilo reed 63 en ik heb hoogstens 61 gehaald, en kom niet in ze 6,
met sproeier 86 en begrenzers als de gekke, kom je nie echt vooruit met zon gewicht
|
vr jun 22, 2007 9:47 pm |
|
 |
Nightmare5
ApriliaForum Member
|
... sproeier 86 ... dan verzuipt hij gozer
Op een standaard setup dan ...
je zou eerder iets als 68 erin moeten hebben
edit: gewicht is niet heel erg relevant ... aangezien ik ook 80 ging met standaard pijp & 9mm carb met 11/47 vertanding ... en ik ben rond de 70 kilo 
- Team H-p-c.nl -
|
vr jun 22, 2007 10:19 pm |
|
 |
Rs Chesterfield
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr jun 30, 2006 7:26 pm Berichten: 111 Afbeeldingen: 18
|
ALs je heb dat de brommer te veel afremt op je motor doordat je de koppeling los laat dan rij je te hard voor de versnelling waar je inzit , dat beteken dat je meer moet remmen of een hogere versnelling moet nemen
en het punt is niet dat je kan sneller kan acceleren als je met de koppeling in de bocht in gaat maar het is zo dat je achterwiel geen druk heeft en ook geen grip en dat je als het waren daar buiten dwaalt en de bocht dus minder snel kan nemen.
|
za jun 23, 2007 12:24 am |
Persoonlijk album
|
 |
Jobra
ApriliaForum Member
|
Nightmare5 schreef: ... sproeier 86 ... dan verzuipt hij gozer Op een standaard setup dan ... je zou eerder iets als 68 erin moeten hebben  edit: gewicht is niet heel erg relevant ... aangezien ik ook 80 ging met standaard pijp & 9mm carb met 11/47 vertanding ... en ik ben rond de 70 kilo 
nou ja, lees me andere topics heb ik het al gezegd
me brommer is dus opgevoerd geweest, en toen gewoon zo afgesteld,
hij rijdt/reed prima totdat die er zomaar mee ophield, mensen zeggen dat het me carb of me luchtfilter is, (gister schoon gemaakt vandaag weer maken)
ik ga em verkopen aan verzekering.. dus die brommer mag lekker verzuipe vind ik
edit*: je gewicht is HEEL belangrijk, de begrenzing in je brommer, maakt dat de kracht vergeleke het gewicht minder is, en daardoor dus ook "helemaal" niet goed optrekt
edit2*: standaard schakel brommer hoort niet, net als vrouwe zonder poes, en bier zonder alcohol. t zou verboden moeten worden
|
za jun 23, 2007 9:04 am |
|
 |
floRiS50
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jan 27, 2007 1:12 am Berichten: 2996 Afbeeldingen: 3 Woonplaats: Middelburg
|
Citaat: edit2*: standaard schakel brommer hoort niet, net als vrouwe zonder poes, en bier zonder alcohol. t zou verboden moeten worden
hehe 
|
za jun 23, 2007 4:31 pm |
|
 |
Robb
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma apr 10, 2006 9:27 pm Berichten: 779 Afbeeldingen: 25 Woonplaats: Spijkenisse
|
een perfecte zin is dat 
_________________ Mijn 'Motogp' rs ->
http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.ph ... highlight=
|
za jun 23, 2007 10:10 pm |
Persoonlijk album
|
 |
Nightmare5
ApriliaForum Member
|
Mja is wel waar ... hoeveel jongens vinden 80 gewoon al hard zat voor een brommer ?
Zijn er zat... kan je tenminste een beetje door trekken en niet zo'n last in het verkeer zijn
Vet iritant als iedereen je inhaalt ...
- Team H-p-c.nl -
|
zo jun 24, 2007 4:41 pm |
|
 |
floRiS50
ApriliaForum Member
|
jah idd steeds weer aan de kant voel je je ook zo sloom 
|
zo jun 24, 2007 4:54 pm |
|
 |
jasper
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jan 08, 2006 4:19 pm Berichten: 691 Woonplaats: Moordrecht
|
naja maakt niet uit kijk maar eens naar de moto gp die gaan echt niet zonder koppeling de bocht in hoor 
_________________ Aprilia rs 50 Tetsuya Harada te koop.
|
zo jun 24, 2007 5:34 pm |
|
 |
Taferel
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma nov 06, 2006 7:31 pm Berichten: 303 Afbeeldingen: 1 Woonplaats: IJmuiden
|
waarom zou je niet zonder koppeling ingehouden de bocht in kunnen gaan?
ik schakel gewoon eentje terug voor de bocht en ga de bocht in met beetje gas.
_________________ (-) Aprilia 4-Life (-)
Mijn RS: http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?t=4884
|
zo jun 24, 2007 5:40 pm |
|
 |
|