Geregistreerd: zo jun 13, 2010 11:06 am Berichten: 3714 Woonplaats: Delft
Re: Nieuw probleem: gas leidt eigen leven
Buschpresident schreef:
frishh schreef:
Hij trekt toch valse lucht zei je? Dan maakt de stand van je gasschuif geen bal meer uit, omdat hij veel (te arm) mengsel aan kan zuigen. Hij schiet dus in de toeren. Die lek waar benzine uit kwam is je inlaat, daar zuigt hij dus valse lucht aan.
Wat betreft je startmotor, je accu is leeg/versleten.
Dat probleem was een ander blok Dat is inmiddels opgelost (als het goed is) met wat vloeibare pakking en een nieuwe krukaskeerring. En wat betreft het starten, ik dacht hetzelfde want het andere blok deed precies hetzelfde met dezelfde accu. Heb gelijk een nieuwe accu gehaald en dat zou dus nu ook opgelost moeten zijn
Maar dan nu terug naar het tweede blok met het gas dat z'n eigen leven heeft dus Heb de vlotter gecheckt en het ziet er allemaal goed uit, voor de zekerheid nog even een ander sproeiertje erin gedraaid (86) maar er is nog steeds geen verschil...
Vandaag ook een torx setje gehaald, dus kan nu het membraam en spruitstuk eraf halen maarja wat heeft dat eigenlijk voor nut... Snap er niet veel meer van
Naast kabouters in je carburateur die je gasschuif optillen kan ik geen andere oorzaak voor je gas bedenken dan valse lucht.
Zo, heb weer even wat tijd vrijgemaakt voor deze brommer, membraam en spruitstuk eraf gehaald, zag er goed uit, teruggemonteerd met een dun laagje vloeibare pakking, daar zit het probleem ook niet. Wel is me wat opgevallen, toen er benzine in de uitlaat zat en het uit de keerring liep was dat met mijn andere RS (mhr 80, 19mm carb, vl6) en nu ik de tank even heb omgewisseld heb ik precies dit probleem met deze RS (50cc, ori membraam en 17,5 carb). Er sputtert benzine uit de uitlaatpoort als ik aan het vliegwiel draai.
Dus heb de carb even van het spruitstuk en luchtfilter gehaald gehaald en ja hoor er druppelt benzine uit beide openingen van de carb (niet zo'n beetje ook). Wat is nu het probleem? Logisch, de tank, want dit probleem doet zich voor bij de brommer waar deze tank op zit; maar wat is er dan mis met deze benzinetank/kraantje? Vacuum denk ik? Wat moet ik dan vervangen
Hopelijk is dan het valse lucht probleem ook opgelost...
Heb er gewoon een nieuwe benzinekraan opgegooit, vacuum kan het dus ook niet meer zijn. Nu start de brommer dus niet meer, heel leuk...
Bougie vonkt (mooi en helder) en is nat van benzine. Compressie is ook nog gewoon goed. Iemand tips of dingen die ik nog kan checken waardoor die niet wil starten?
Hij rijdt Heb er maar een andere carb opgeschroefd alvorens hem helemaal te reinigen.
Een raar dingetje, de stationairschroef doet helemaal niets! als ik naar de gasschuif kijk en ik draai de stationairschroef helemaal in of uit gebeurd er niks (de buis blijft op dezelfde plek staan zegmaar). Gaskabel is niet te strak.
De stationairschroef zit precies tussen zo'n gleuf in onderstaande foto
Hij zit niet verkeerd om neem ik aan? De inham van de gasschuif zit aan het luchtfilter kant...
Hmm dan zit die toch gewoon goed. Die afschuining wijst naar het luchtfilter - de stationairschroef zit aan de rechterkant van de carb (van het luchtfilter gezien) en die lange gleuf zit ook aan de rechterkant --> de stationairschroef zit dus in die gleuf en doet helemaal niets. Dit snap ik niet
Geregistreerd: ma jun 20, 2011 10:05 pm Berichten: 2797 Woonplaats: 038 A28 6 letters.
Buschpresident schreef:
Hmm dan zit die toch gewoon goed. Die afschuining wijst naar het luchtfilter - de stationairschroef zit aan de rechterkant van de carb (van het luchtfilter gezien) en die lange gleuf zit ook aan de rechterkant --> de stationairschroef zit dus in die gleuf en doet helemaal niets. Dit snap ik niet
Dat hoort niet. Is het mogelijk dat je een foto maakt van de carburateur als je de gasschuif erin hebt?
Als je door de luchtinlaat kijkt moet je dus die afschuining kunnen zien.
Ik had dit ook toen ik bij Kristian mijn membraam had vervangen, daarna reageerde die niet meer. Dan heb je misschien de gasnaald (te) verkeerd staan. Dat was het bij mij toen, of hij is gefaald met monteren. Is je membraam dan wel nog in orde? Staat die nu te hoog of te laag stationair, anders kun je nog even kijken naar de 'afstelling' van je gaskabel op je carb/gashendel.
Geregistreerd: ma okt 26, 2009 10:19 pm Berichten: 1705 Woonplaats: Regio Antwerpen
Buschpresident schreef:
Hij rijdt Heb er maar een andere carb opgeschroefd alvorens hem helemaal te reinigen.
Een raar dingetje, de stationairschroef doet helemaal niets! als ik naar de gasschuif kijk en ik draai de stationairschroef helemaal in of uit gebeurd er niks (de buis blijft op dezelfde plek staan zegmaar). Gaskabel is niet te strak.
De stationairschroef zit precies tussen zo'n gleuf in onderstaande foto
Hij zit niet verkeerd om neem ik aan? De inham van de gasschuif zit aan het luchtfilter kant...
De afgevlakte kant hoort idd naar het luchtfilter te zitten. De stationair schroef hoort te zitten op dat schuin vlakje op de foto wat je onderaan ziet. (Dus recht tegenover die lange geleidingssleuf)
Geregistreerd: ma okt 26, 2009 10:19 pm Berichten: 1705 Woonplaats: Regio Antwerpen
Buschpresident schreef:
Zo, heb weer even wat tijd vrijgemaakt voor deze brommer, membraam en spruitstuk eraf gehaald, zag er goed uit, teruggemonteerd met een dun laagje vloeibare pakking, daar zit het probleem ook niet. Wel is me wat opgevallen, toen er benzine in de uitlaat zat en het uit de keerring liep was dat met mijn andere RS (mhr 80, 19mm carb, vl6) en nu ik de tank even heb omgewisseld heb ik precies dit probleem met deze RS (50cc, ori membraam en 17,5 carb). Er sputtert benzine uit de uitlaatpoort als ik aan het vliegwiel draai.
Dus heb de carb even van het spruitstuk en luchtfilter gehaald gehaald en ja hoor er druppelt benzine uit beide openingen van de carb (niet zo'n beetje ook). Wat is nu het probleem? Logisch, de tank, want dit probleem doet zich voor bij de brommer waar deze tank op zit; maar wat is er dan mis met deze benzinetank/kraantje? Vacuum denk ik? Wat moet ik dan vervangen
Hopelijk is dan het valse lucht probleem ook opgelost...
En jij zoekt het probleem in de tank? Dat er benzine uit je carb drupt/loopt is dus NIET normaal. Zoek daar maar naar het probleem. Dat wijst dus een probleem met de vlotter: -of vlotter lek -of vlotter verwrongen -of vlotternaaldje stuk -of vuil tussen vlotternaald en dichting -of iets verkeerd gemonteerd
Ik zal vanmiddag even een foto maken.
Tja het lek kan natuurlijk ook opgelost zijn omdat ik er een andere carb op heb gezet. Heb van tevoren even in alle leidingen geblazen en de vlotter zou moeten werken want als ik de vlotter vasthield kon ik geen of nauwelijks lucht door de benzinenippel blazen en als ik hem los liet kwam er natuurlijk wel lucht uit.
Het vreemde blijft nog dat ik vrij zeker weet dat de stationairschroef in die lange gleuf bovenaan zit, maar de gasschuif zit wel goed. Maar ik ga even kijken als ik thuis ben en een foto maken!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum