Auteur |
Bericht |
edskoschuitema
ApriliaForum Member
|
 Re: RS my achterwiel blokkeert?!
Oke busch jij hebt over duidelijk valse lucht, Had ik ook toen ik ging kutten met me spruitstuk. Kijk eerst aan de rechterkant of hij er goed opzit dan aan de linker kant en vervolgens doe je er zo'n slangklem op die je zo strak mogelijk aan draait. (die originele slangklemmen zijn baf je moet die slopen om ze eraf te halen en gewoon eentje met schroevendraaierding kopen)
|
di okt 11, 2011 8:16 pm |
|
 |
Buschpresident
ApriliaForum Member
|
ja, ik heb al van die schroefdingen;) maar het blok is er toch al bijna uit dus dat kan ik ff niet cheken...
nu we tog bezig zijn: weet iemand toevallig hoe je die as tussen de achterbrug en het frame loskrijgt ->heb beide moeren links en rechts eraf gehaald en met een hamer wat geslagen maar er zit dus echt 0 beweging in? misschien grof geweld en wat wd40 er tussen ofzo?
_________________ Aprilia Rs 50 '06 Aprilia Rs 50 '07 Aprilia Rs 125 '11
|
di okt 11, 2011 10:47 pm |
|
 |
Reb
ApriliaForum Member
|
Juist, die as die door het blok en frame gaat rot altijd vast. Als je beide moeren eraf hebt gehaald, wat wd 40 ertussen en met beleid erop slaan. Draai anders eerst nog de moer er een stukje op bij het slaan zodat je het schroefdraad niet beschadigd van de as. En hier is de link naar daan. memberlist.php?mode=viewprofile&u=6524
|
wo okt 12, 2011 9:31 am |
|
 |
Buschpresident
ApriliaForum Member
|
Bedankt, maar ik heb al iemand anders gevonden;) Ok, ik zal is proberen!
|
wo okt 12, 2011 10:17 am |
|
 |
sander95
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di feb 22, 2011 1:32 am Berichten: 167 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: bennekom
|
als je er uit ben wat het probleem is van dat je achterwiel blokkeert zou ik het graag weten ik denk zelf aan warm/vastloper ga deze week me cilinder en zuiger ff na kijken of het daar wel allemaal nog normaal uitziet. heb het zelf 1 keer gehad maar kon toen niet meer doorijden. motor sloeg niet meer aan.
|
do okt 13, 2011 11:23 pm |
Persoonlijk album
|
 |
Buschpresident
ApriliaForum Member
|
ha! tenminste niet de enige... blok word momenteel gereviseerd met nieuwe cil. en zuiger dus ik kan de staat van de 3 achterwiel blokkeer-cilinder pas volgende week zien, maar dan zeg ik het wel 
|
do okt 13, 2011 11:33 pm |
|
 |
Reb
ApriliaForum Member
|
Door wie wordt het blok gereviceerd?
|
za okt 15, 2011 11:30 am |
|
 |
sander95
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di feb 22, 2011 1:32 am Berichten: 167 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: bennekom
|
nou bij mij zaten er dus heele mooie groeven in de zuiger en in de cilinder en me mengsmeer was op dus wss is dat ook het probleem bij jou? gr sander
|
ma okt 17, 2011 6:18 pm |
Persoonlijk album
|
 |
Buschpresident
ApriliaForum Member
|
nop olietankje was helemaal vol, en ik weet 100% zeker dat t pompje het doet straks hoor ik wel wat de staat van mijn cilinder en zuiger zijn... revisie wordt gedaan door *Vincent*
|
ma okt 17, 2011 6:39 pm |
|
 |
vanhout
ApriliaForum Member
|
Ik heb precies hetzelfde probleem... Mijn achterwiel blokkeert en hij valt uit, maar daarna kan ik gewoon weer starten en doorrijden zonder prestatieverlies. Hierna ben ik nog 5 km doorgereden en op de terugweg (12 km) verder geen problemen.
Maar wat heb jij er nou aan gedaan..?
|
vr maart 02, 2012 7:03 pm |
|
 |
Buschpresident
ApriliaForum Member
|
je hebt pb 
|
vr maart 02, 2012 7:11 pm |
|
 |
MartinW0527
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo dec 30, 2009 10:42 pm Berichten: 10527 Woonplaats: 0527
|
waarom pb je dat? als je het hier neer zet, hebben anderen er later misschien ook wat aan?
vr maart 02, 2012 8:16 pm |
|
 |
Buschpresident
ApriliaForum Member
|
Citaat: Hallo,
Ik heb een rieju RS2, en helaas precies hetzelfde probleem als jij hebt gehad. Ik heb ook 3x gehad dat mijn achterwiel blokkeert en de motor uitvalt. Als ik schakel wordt dat geklapper ook steeds erger.
Wat heb jij er nou aan gedaan tegen die 'vastlopers', want ik denk niet dat het echte vastlopers zijn. Of heb jij er niks meer aan gedaan en is het gewoon niet meer voorgekomen?
Alvast bedankt
Mvg, Ricardo Citaat: hallo ok, het zijn warmlopers, en geen vastlopers. Ik heb toen mijn cilinder opengetrokken, en inderdaad, er zaten dikke warmloop sporen in (4 donkere aangebrande strepen verticaal op de zuiger). vervolgens heb ik de cilinder laten honen, een nieuwe overmaatse zuiger gekocht en gelijk een blokrevisie gedaan omdat mijn blok al 20K had gelopen. De oorzaak (en daardoor de oplossing) is natuurlijk het belangrijkste. De warmloper wordt natuurlijk veroorzaakt door een oververhitte motor (of een te snel verwarmde motor ---> met koud blok volgas geven). Maar waardoor wordt de motor te heet? dit kan liggen aan de afstelling en aan de koeling. Dus: - check je afstelling, want als hij te arm staat (te weinig benzine) is dat niet goed want benzine is ook een vorm van koeling - check je koelsysteem: genoeg kvs? Systeem goed ontlucht? thermostaat nog goed? bij mij lag het overigens aan de afstelling, die was te arm. dat geklapper komt omdat je te snel terugschakelt, probeer bij een lager toerental en later naar beneden te schakelen. Voor de rest maakt het niet zoveel uit, de versnellingsbak kan veel hebben hoop dat je er wat aan hebt. Citaat: Ik zal mijn koelsysteem eens helemaal nachecken.
Mijn probleem is/was dat ik een aantal weken een vastloper had gehad (doordat het kabeltje naar de oliepomp geknapt was). Ik heb hierna mijn gaskabel laten vervangen, cilinder uitgehoond + overmaat zuiger erin gezet. Het gebeurde tijdens het inrijden (100-150km), terwijl ik er al 115 km op had zitten en niet eens volgas heb gereden, daarom is het zo vreemd. Ik had gisteren mijn sproeier van 100 naar 112 vervangen en vanmorgen gebeurde het weer. Ik hoop dat het aan mijn koelsysteem ligt dan.
Mvg, Ricardo misschien hebben jullie nog toevoegingen?
|
vr maart 02, 2012 9:40 pm |
|
 |
*Vincent*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jan 15, 2008 10:56 pm Berichten: 5000 Woonplaats: Oegstgeest
|
op dat laatste citaat:
is na de vastloper de krukasholte schoongemaakt? Want het is 2-takt, daarbij komt alles wat onderin de krukasholte zat boven de zuiger, en als dat nog stukjes zuiger / lager / wand zijn, dan komen die sowieso ergens in je ontbrandingsruimte terecht, wat resulteert tot een nieuwe vastloper.
_________________ Four wheels move the body Two wheels move the soul Te koop: 20 PK 70cc Pro Race AM6 cilinder, PB met een goed bod!
|
za maart 03, 2012 10:02 am |
|
 |
|