Auteur |
Bericht |
jasper
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jan 08, 2006 4:19 pm Berichten: 691 Woonplaats: Moordrecht
|
Jobra schreef: melvin_rs schreef: het aantal toeren verschilt natuurlijk per brommer ik igg kom voor bocht in bijv 5 en hou koppeling gewoon in en schakel bijv gelijk terug naar 3 of 2 en houd koppeling gewoon in en als ik uit bocht ben koppeling los en gasse maar voor de tijd wel beetje inschatte of ik in de 3de of 2 door de bocht ga vaak in een wijk in z'n 2  ja dat doe ik ook, dus het is niet verkeerd om so te rijden voor je blokki? en ik krijg hem nu wel vaker in ze vrij, zeker als hij uit staat is het simpel en gewoon voor een stoplicht ofzo lukt het me soms wel, da uitlate rolle doe ik maar ni:P vind het lekker om f in se 1 te staan en weg te gasse (moet alleen nog aan me start werke  ik word eruit getrokke door fietsers omdat ik ni kan wegrijde)
dat is dus niet zo slim als het dan een beetje glad is op de weg ga je op je bek omdat je achterwiel ineens gaat afremmen (op de motor) je moet gewoon altijd voor de bocht terug schakelen EN je koppeling weer op laten komen.
_________________ Aprilia rs 50 Tetsuya Harada te koop.
|
vr jun 22, 2007 5:20 pm |
|
 |
petertzr
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jun 20, 2006 3:38 pm Berichten: 2931 Woonplaats: Nederhemert
|
Beetje oefenen en je kan overal opschakelen / terug schakelen  . Maar tot die tijd zou ik idd in een versnelling de bocht in gaan, en al je schakelacties voor of na de bocht doen 
_________________ Thom'z BeunBaas
|
vr jun 22, 2007 5:32 pm |
|
 |
Trinity
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jun 02, 2007 3:46 pm Berichten: 193 Woonplaats: Castricum
|
Wat een ophef hierover zeg, vanaf het begin dat ik reed schakelde ik in bochten en alles terug.. Je moet gewoon kijken wat je zelf het lekkerste vind en waar je brommer het beste op reageert. Je kan wel zeggen hoe iemand moet schakelen of wanneer maar je weet nooit hoe zijn brommer rijdt. Gewoon doen wat zelf het beste aanvoelt 
_________________ De mensen die zeggen hun brommer 100% onder controle te hebben, dat zijn van die sukkels die niet hard genoeg rijden.
|
vr jun 22, 2007 5:45 pm |
|
 |
Jobra
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jun 02, 2007 10:19 am Berichten: 335 Woonplaats: Hoorn NH
|
ja precies trinity,
ik heb het in het begin gehad, dat me brommer opeens ging slippe wegens te weinig toeren enz,
maar nu voel ik me brommer gwn, en weet ik dat ik te weinig toere rij, sindsdien rij ik gwn goed een bocht uit, en ik rij nu al 3 dagen met REGEN weer, echt bakstene uit de lucht, op glad weg dek  nog ni gevalle
_________________ Cops Don't Stop Me From Racing
Mijn 1e "ex" RS'je > http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?t=6785
|
vr jun 22, 2007 6:04 pm |
|
 |
GiGi
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 19, 2006 7:34 pm Berichten: 324 Woonplaats: Luyksgestel
|
Jobra schreef: thnx voor die tip van het "vrij" zette gigi, ja dat doe ik ook wayblue, maar ik heb standaard ding, dus me brommer is te swaar om vooruit te kome gewoon:P dus daarom stottert ie vaak ik doe het wel goed als ik gwn langzaam optrek, maar snel dan gaat die stottere wegens te weinig power, nja ik ga tog binnekort me brommer verkope, kappe zijn er nu af want ik moet carb en filter sgoonmake  geen flauw idee hoe
Daar moet je je zijkappe nie voor af hale  Je moet gewoon ff je tank eraf hale, vele malen gemakkelijker 
_________________ Stratumseind, Stadshuisplein het kampioensschap zal weer in het zuiden zijn!!
|
vr jun 22, 2007 6:10 pm |
|
 |
melvin_rs
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di feb 20, 2007 5:26 pm Berichten: 1793 Woonplaats: Winterswijk
|

jasper schreef: Jobra schreef: melvin_rs schreef: het aantal toeren verschilt natuurlijk per brommer ik igg kom voor bocht in bijv 5 en hou koppeling gewoon in en schakel bijv gelijk terug naar 3 of 2 en houd koppeling gewoon in en als ik uit bocht ben koppeling los en gasse maar voor de tijd wel beetje inschatte of ik in de 3de of 2 door de bocht ga vaak in een wijk in z'n 2  ja dat doe ik ook, dus het is niet verkeerd om so te rijden voor je blokki? en ik krijg hem nu wel vaker in ze vrij, zeker als hij uit staat is het simpel en gewoon voor een stoplicht ofzo lukt het me soms wel, da uitlate rolle doe ik maar ni:P vind het lekker om f in se 1 te staan en weg te gasse (moet alleen nog aan me start werke  ik word eruit getrokke door fietsers omdat ik ni kan wegrijde) dat is dus niet zo slim als het dan een beetje glad is op de weg ga je op je bek omdat je achterwiel ineens gaat afremmen (op de motor) je moet gewoon altijd voor de bocht terug schakelen EN je koppeling weer op laten komen.
nee maar je houd gewoon koppeling in en geeft af en toe beetje gas en als je toch te langzaam door de bocht gaat kun je altijd nog iets koppeling los laten. 
|
vr jun 22, 2007 7:00 pm |
|
 |
Jobra
ApriliaForum Member
|
ik vind maj manier wel goed,
en ik heb wel me kappe eraf gehaald, omdat ik wou wete hoe ik me knipperlichies kon slope en weer erop sette  lekker ervaring opdoen
|
vr jun 22, 2007 7:07 pm |
|
 |
BuxirS
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 31, 2005 4:11 pm Berichten: 3214 Afbeeldingen: 9 Woonplaats: Noordelijk
|
Hoezo koppeling loslaten in de bocht, dat is ook gevaarlijk omdat je dan juist motorrem krijgt...
Ben het wat dat betreft dus wel met Jasper eens.
Verder is het gewoon een questie van aanvoelen iedereen kan hier wel zijn toerental en blabla aangegeven maar dat is toch bij iedereen verschillend en verschild ook per situatie.
Daarbij geeft ook iedereen hier zijn eigen manier van schakelen aan en gaan anderen er dus weer tegenin, zo lees je goed en fout door elkaar, beetje een warboel... 
_________________ Ex-moderator uit de gouden tijden van dit forum.
|
vr jun 22, 2007 7:11 pm |
Persoonlijk album
|
 |
Matthijn
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 31, 2005 10:02 pm Berichten: 8434 Afbeeldingen: 6 Woonplaats: Marknesse
|
dus je moet koppeling inknijpen in een bocht volgens jou Chris? dat heb ik nog nooit gedaan 
_________________ [s]Aprilia RS50 NM Identikit 2002[/s] SOLD [s]Aprilia RS50 NM Black [/s] SOLD [s]Aprilia RS50 NM Xerox Replica[/s] SOLD [s]Aprilia RS50 MY07 White[/s] SOLD [s]Aprilia RS125 NM Grey Dust[/s] SOLD Aprilia RS50 MY07 Alitalia Replica
|
vr jun 22, 2007 7:16 pm |
Persoonlijk album
|
 |
BuxirS
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 31, 2005 4:11 pm Berichten: 3214 Afbeeldingen: 9 Woonplaats: Noordelijk
|
Matthijn schreef: dus je moet koppeling inknijpen volgens jou Chris? dat heb ik nog nooit gedaan 
Nee niet dus!
_________________ Ex-moderator uit de gouden tijden van dit forum.
|
vr jun 22, 2007 7:17 pm |
Persoonlijk album
|
 |
Matthijn
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 31, 2005 10:02 pm Berichten: 8434 Afbeeldingen: 6 Woonplaats: Marknesse
|
ooohw ik snapte hem fout  laat maar  je moet idd voor de bocht al de goede versnelling kiezen, zodat je goed weer uit de bocht kunt accelereren
_________________ [s]Aprilia RS50 NM Identikit 2002[/s] SOLD [s]Aprilia RS50 NM Black [/s] SOLD [s]Aprilia RS50 NM Xerox Replica[/s] SOLD [s]Aprilia RS50 MY07 White[/s] SOLD [s]Aprilia RS125 NM Grey Dust[/s] SOLD Aprilia RS50 MY07 Alitalia Replica
|
vr jun 22, 2007 7:27 pm |
Persoonlijk album
|
 |
Dikke Richard Driver
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo jan 03, 2007 11:13 pm Berichten: 1823 Afbeeldingen: 1 Woonplaats: nagele stad achter de duinéh
|
idd thijn dat zeg je netjes
gwn voor de bocht 1 terug schakelen
en dan weer mooi weg rijden 
_________________ Derbi SM Limited edition '07 :L:
Te Koop : 26mm carbs/Green luchtfilters:OO:
|
vr jun 22, 2007 7:50 pm |
Persoonlijk album
|
 |
Phoenix_64
ApriliaForum Member
|
ben ik de enigste die bij bv een misschakel, tussen 5/6 , een harde klap hoor als ik hem in de 6 zet. een knal lijkt het wel, dit lijkt me niet gezond.
_________________ the world is yours
|
vr jun 22, 2007 8:24 pm |
|
 |
Rs Chesterfield
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr jun 30, 2006 7:26 pm Berichten: 111 Afbeeldingen: 18
|
melvin_rs schreef: het aantal toeren verschilt natuurlijk per brommer ik igg kom voor bocht in bijv 5 en hou koppeling gewoon in en schakel bijv gelijk terug naar 3 of 2 en houd koppeling gewoon in en als ik uit bocht ben koppeling los en gasse maar voor de tijd wel beetje inschatte of ik in de 3de of 2 door de bocht ga vaak in een wijk in z'n 2 
Je moet dus niet je koppeling inhouden in de bocht , je moet altijd je koppeling helemaal los hebben als je de bocht in gaat
|
vr jun 22, 2007 8:41 pm |
Persoonlijk album
|
 |
Jobra
ApriliaForum Member
|
ik juist niet,
je kan je koppeling juist laten schieten als je perfect de bocht uit komt en PERFECT accelereren, in plaats van koppeling los voor bocht, dan moet je goed optoere blijven
met koppeling in vind ik dat beter werken;)
|
vr jun 22, 2007 8:49 pm |
|
 |
|