Auteur |
Bericht |
Eriko de Angelis
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do jul 26, 2007 6:15 am Berichten: 593 Afbeeldingen: 4 Woonplaats: Schermer
|
thomasrs50 schreef: jeps, tuurlijk kan dat :) wat je ook kan is even contact opnemen www.aprilia-parts.nl, die heeft met wat geluk nog een extrema frame met kenteken  klinkt handig voor velen.. maar hij kan de webpagina niet vinden..
_________________
|
ma dec 24, 2007 3:00 pm |
Persoonlijk album
|
 |
korl
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr apr 28, 2006 7:54 pm Berichten: 186 Woonplaats: Fijnaart
|
verkopen en andere rs kopen
|
ma dec 24, 2007 4:59 pm |
|
 |
Alpha
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma nov 26, 2007 7:35 pm Berichten: 35
|
korl schreef: verkopen en andere rs kopen Verkopen... Dit ding is bijna niets meer waard. Alleen voor de export kan hij max 500 euro opbrengen. met een nieuw frame en een kenteken algauw het dubbele...
|
ma dec 24, 2007 6:33 pm |
|
 |
*Thomas*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do sep 22, 2005 9:34 pm Berichten: 5743 Afbeeldingen: 32
|
misschien koop je beter een sloop RS50 op kenteken
dan heb je al een hoop onderdelen in reserve en wat je niet nodig hebt, verkoop je
zal sneller gaan, en niet zo heel veel duurder zijn
_________________
|
ma dec 24, 2007 6:35 pm |
Persoonlijk album
|
 |
*Thomas*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do sep 22, 2005 9:34 pm Berichten: 5743 Afbeeldingen: 32
|
hier een linkje dat mss de moeite is;
http://link.marktplaats.nl/135341979
_________________
|
ma dec 24, 2007 6:41 pm |
Persoonlijk album
|
 |
korl
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr apr 28, 2006 7:54 pm Berichten: 186 Woonplaats: Fijnaart
|
ja daar is al 700 op geboden.. best duur voor een reserveonderdelenbrommertje 
|
ma dec 24, 2007 9:53 pm |
|
 |
*Thomas*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do sep 22, 2005 9:34 pm Berichten: 5743 Afbeeldingen: 32
|
korl schreef: ja daar is al 700 op geboden.. best duur voor een reserveonderdelenbrommertje 
funbieder denk ik dan wel hoor
_________________
|
ma dec 24, 2007 9:54 pm |
Persoonlijk album
|
 |
RS_Patrick
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do dec 01, 2005 8:01 am Berichten: 773 Afbeeldingen: 3 Woonplaats: Huizen
|

Alpha schreef: Ik zou het fijn vinden als je eerst even het topic doorleest. Daar staat het een en ander uitgelegt.
Zoals ik eerder zei: Ik heb de importeur aan de telefoon gehad, aan de hand van het framenummer heeft hij gezegt dat de brommer uit 1993 komt. Hij kon meteen opzoeken welk typegoedkeuringsnummer erbij hoorde (het kan inderdaad zo zijn dat dat niet (meer) in het frame staat). Maar deze brommer is niet via de importeur naar Nederland gekomen. Het is een van de allereerste RS'en, en die waren blijkbaar niet voor de Nederlandse/Europese weg. Er is gewoonweg geen typegoedkeuringsnummer voor.
Als je iets wil laten keuren bij de RDW moet het voertuig een typegoedkeuringsnummer hebben. (tenzij voor 1974 blablabla) Anders moet er een identificatieonderzoek gedaan worden, maar de kosten kunnen hoger worden dan de waarde van het voertuig (en dat gaat dan over motoren in het algemeen, reken dus maar op een paar duizend euro)
Het is belachelijke bureaucratie, maar ik zou nu niet meer weten wat ik er anders aan zou kunnen doen...
Zit of zou hoe dan ook een Typegoedkeuring van een Europees land op moeten zitten, Italie, Frankrijk, of zo aangezien de eerste daar naartoe gingen.
Pas later (95) zijn er RS50's naar andere landen buiten Europa gegaan en ik den niet dat je die ooit zult tegenkomen weer aangezien de meeste daarvan naar Japan gingen.
Denk dat de onderzoekskosten ook mee zullen valen aangezien de Importeur wel presies weet waar het omgaat, en het niet een of ander raar model motorfiets is wat je op kenteken wilt krijgen.
Zou in iedergeval om meer infomatie vragen over wat ze presies willen weten van de brommer nu je geen typegoedkeuringsnummer hebt gevonden, mischien valt het allemaal wel reuze mee en blijkt achteraf dat het je maar een paar tientjes extra had gekost.
|
di dec 25, 2007 3:00 pm |
Persoonlijk album
|
 |
Alpha
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma nov 26, 2007 7:35 pm Berichten: 35
|
Ik heb een keuringsafspraak gemaakt voor een andere brommer, en daar kreeg ik een brief bij met alle "voorwaarden". Hier stond weer iets op waardoor ik wat hoop kreeg, namelijk dat als een brommer aan dezelfde eisen voldoet dan een brommer met een goedkeuringsnummer, deze brommer die dat ook kon krijgen.
Aangezien het OM model met een AM5 blok volgens mij precies hetzelfde is, ga ik toch nog maar eens vragen of ik niet zon nummer kan krijgen. Weet iemand waar zon nummer op gebaseerd is?
|
di jan 29, 2008 3:58 pm |
|
 |
janiler
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jul 24, 2007 10:40 pm Berichten: 471 Woonplaats: Brabant de gekste
|
simpel zeg gewon dat t n appie uit 73 is en dat t eik n soort prototype is

_________________ GAANK IS ALLES!!
|
wo jan 30, 2008 12:13 am |
|
 |
floRiS50
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jan 27, 2007 1:12 am Berichten: 2996 Afbeeldingen: 3 Woonplaats: Middelburg
|
nee joh ze zeggen dan van ok goed hier heb je kenteken 
_________________ Honda VTR1000 Firestorm
|
wo jan 30, 2008 2:12 am |
|
 |
Alpha
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma nov 26, 2007 7:35 pm Berichten: 35
|
Vandaag was ik dus bij de RDW voor een andere brommer. Ik heb meteen gevraagt hoe het nou precies zat. Het draait eigenlijk allemaal om dat goedkeuringsnummer. Als mijn brommer aan de eisen van een bepaald goedkeuringsnummer voldoet (RS50 uit '94 o.i.d.), krijgt die van mij net zon nummer. Ze kijken dan naar het motorblok, carb, inlaat(luchtfilter) en de uitlaat. Als die hetzelfde zijn, komt het goed. Het blok kan niet anders zijn dan AM5, carb weet ik niet, die moet ik even checken. Luchtfilter idem. Alleen de uitlaat is niet origineel, dat weet ik bijna zeker, hij maakt veel teveel herrie. Het is een vrij normale expansie en de overgang naar de demper is met een soort rubberen ring. De demper is Gianelli, lijkt me niet origineel.
Weet iemand welke delen ik precies moet hebben (plaatjes, nummers, merken, winkels)?
|
wo jan 30, 2008 6:24 pm |
|
 |
|