Auteur |
Bericht |
ludo
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jul 22, 2006 11:22 pm Berichten: 477 Woonplaats: dedemsvaart
|
rs joost schreef: mja je zou ook eens naar dt kunnen kijken zo als arnold , die vind ik echt mooi 
ja als ik wacht tot december kan ik die van arnold kopen
maar toch die sx heeft ook wel wat
zie je niet zo vaak namelijk
_________________ mijn RS project ;) http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?t=4480
|
vr sep 07, 2007 2:43 pm |
|
 |
*Thomas*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do sep 22, 2005 9:34 pm Berichten: 5743 Afbeeldingen: 32
|
ludo schreef: rs joost schreef: mja je zou ook eens naar dt kunnen kijken zo als arnold , die vind ik echt mooi  ja als ik wacht tot december kan ik die van arnold kopen maar toch die sx heeft ook wel wat zie je niet zo vaak namelijk
ik vind de DT wel erg netjes, en het kapwerk is van betere kwaliteit, net als de remmen (ziet er volwassenere uit)
en het is een am6 blokkie, wat ik zeker geen nadeel vind gezien het aantal onderdelen dat er 2de hands en nieuw voor te vinden is
vr sep 07, 2007 5:53 pm |
Persoonlijk album
|
 |
speed
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo apr 26, 2006 6:06 pm Berichten: 189 Woonplaats: Gooik
|
de DT is ERG klein ivg met mx/sx is de dt echt heel klein..
vriend van me heeft hem en ik vin em niet prettig rijden ook => smal zadel
maar sm is zeker fijn rijden hoor je kan idd met je brommer heen en weer gooien op een bochtig stuk
_________________ speed
|
vr sep 07, 2007 7:41 pm |
|
 |
RS_LOVER
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo dec 13, 2006 6:29 pm Berichten: 53 Woonplaats: Oudebosche
|
de meeste (bijna alle) racers zijn op hoge snelhede gebouwd, de sx meer op wendbaar heid op langzame snelhede, en de meeste sm`s / crossers accelere ok sneller dan racers
|
vr sep 07, 2007 9:08 pm |
|
 |
Jeffrey56
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jan 06, 2007 8:33 pm Berichten: 524 Woonplaats: Oostkapelle
|
Op een RS zit je denk ik wat minder confortabel(voorover gebogen) als op een Derbi SM of Aprilia RX.
|
vr sep 07, 2007 9:18 pm |
|
 |
Cypher
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo mei 27, 2007 5:46 pm Berichten: 1534 Afbeeldingen: 11 Woonplaats: Winterswijk
|
vind het een beetje een appel met een peer vergelijken eerlijk gezegd
een crosser en een racer.
zoon supermotard is echt voor het bochtige werk, en zijn goed voor de wat minder goede wegen
+
wendbaar
zitpositie
wegen waar je opkunt
-
looks (naar mijn idee)
+punten racer
looks (kuip enzo)
-zitpositie
minder goed op slechte wegen
vr sep 07, 2007 9:21 pm |
Persoonlijk album
|
 |
Matthijn
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 31, 2005 10:02 pm Berichten: 8434 Afbeeldingen: 6 Woonplaats: Marknesse
|
ik vind een SM (die van rich) vind ik behoorlijk trillen aan je reet.. lijkt mij niet erg fijn op lange afstand 
_________________ [s]Aprilia RS50 NM Identikit 2002[/s] SOLD [s]Aprilia RS50 NM Black [/s] SOLD [s]Aprilia RS50 NM Xerox Replica[/s] SOLD [s]Aprilia RS50 MY07 White[/s] SOLD [s]Aprilia RS125 NM Grey Dust[/s] SOLD Aprilia RS50 MY07 Alitalia Replica
|
vr sep 07, 2007 9:37 pm |
Persoonlijk album
|
 |
RS_LOVER
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo dec 13, 2006 6:29 pm Berichten: 53 Woonplaats: Oudebosche
|
ja idd hij trilt wel heel erg... (vaak alleen in hoge toere) marja sommige houde dervan... maar ikke nie  maar als je met een sm / crosser valt heb je vaak een stuk minder schade dan dat je met een rs valt
|
vr sep 07, 2007 9:39 pm |
|
 |
RaoulMX
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo jul 04, 2007 11:03 pm Berichten: 541 Woonplaats: Berg
|
Matthijn schreef: ik vind een SM (die van rich) vind ik behoorlijk trillen aan je reet.. lijkt mij niet erg fijn op lange afstand 
ik denk dat je het over een derbi senda hebt? die hebben inderdaad een hard zadel (de sx is grofweg gezegd een derbi met andere kappen ed, dus houd er maar rekening mee dat de kans groot is dat sx zadel ook hard is en je het trillen veel beter voelt
(ik heb zelf een mx, heerlijk zadel en bij 12000 toeren merk k der eigenlijk maar bar weinig van, om je een idee te geven.)
crosser is gewoon wat veelzijdiger (bospaadjes, bochtenwerk ed.) en zal vooral op de langere afstand beter zitten dan een racemodel (denk ik dan)
|
za sep 08, 2007 5:08 pm |
|
 |
Broezz
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do jan 26, 2006 12:23 am Berichten: 587 Woonplaats: Sint-Katelijne-Waver
|
ik heb zowel een rs als een nieuw model gpr als een aprilia rs gehad en lange afstande mee gerede..
en ik vind een ligger een gwn lekkerder uitzien als een sm
maar een sm rijd echt een pak beter en is leuker om mee te rijden als brommer aangezien de vorm van een ligger eigenlijk geen nut heeft voor een 50cc.. het is gwn oncomfortabel
ik zou een sm kope, zeker wete
|
za sep 08, 2007 6:11 pm |
|
 |
Cypher
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo mei 27, 2007 5:46 pm Berichten: 1534 Afbeeldingen: 11 Woonplaats: Winterswijk
|
eigelijk is een crosser meer voor bochtenwerk en buitenaf. en een buikschuiver vooral voor op de weg en voor de looks
za sep 08, 2007 6:18 pm |
Persoonlijk album
|
 |
aprilia rs50 Glenn
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma apr 30, 2007 2:18 pm Berichten: 13 Woonplaats: Twello
|
1 groot voordeel is dat je met een off the road op meer plaatsen kunt komen dan op een rs. maar toch houd ik het bij mijn rs. maar ik vind die sm ook wel mooi 
|
za sep 08, 2007 6:21 pm |
|
 |
ludo
ApriliaForum Member
|
ik ga volgende week
een sx ophalen bij de dealer
maar iemand al meer info waar ik op moet letten bijv
iets wat snel roest of andere tips om zulke dingen te verkomen en me brommer mooi te houden
en voor de geintresserde me rs oud model hou ik ook
_________________ mijn RS project ;) http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?t=4480
|
do dec 06, 2007 12:51 pm |
|
 |
oenoehoofd
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do aug 24, 2006 10:36 pm Berichten: 1012 Woonplaats: Roden/Groningen
|
Uitlaat regelmatig insmeren met 2t olie, zodat deze niet gaat roesten.
Vaak je brommer poetsen, helemaal nu in de winter.
do dec 06, 2007 1:16 pm |
|
 |
ludo
ApriliaForum Member
|
ehm die uitlaat is van rvs dan hoef ik hem toch niet te onderhouden want het roest toch niet
|
do dec 06, 2007 1:45 pm |
|
 |
|