Auteur |
Bericht |
GiGi
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 19, 2006 7:34 pm Berichten: 324 Woonplaats: Luyksgestel
|
Racekees schreef: idd, waterpompkeerring kon wel eens stuk wezen 
Ook dit probleem herken ik  Die olie zag er zo uit(check foto)? Das je waterpomp keerring, koop een waterpomp keerringssetje. Je koppakking zou het ook nog kunne zijn, maar dan moet er ook KVS in je uitlaat zitte 
Bijlagen:
IMGP0095.JPG [ 299.53 KiB | 2046 keer bekeken ]
_________________ Stratumseind, Stadshuisplein het kampioensschap zal weer in het zuiden zijn!!
|
zo jul 15, 2007 8:20 pm |
|
 |
DennisRS
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jul 03, 2005 11:08 pm Berichten: 1466 Afbeeldingen: 6 Woonplaats: Alem
|
en niet meteen opgeven als je dat alles gedaan hebt en je wilt hem aanlopen, want dat kan wel even duren.. Als je erg veel KVS in je blok hebt zitten, kan het ook helpen om ff zonder cilinderkop, je brommer in zn 1 ff een rondje rennen, dan gooit hij er al een hoop uit..
_________________ De NnisRs
|
zo jul 15, 2007 8:22 pm |
Persoonlijk album
|
 |
Cypher
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo mei 27, 2007 5:46 pm Berichten: 1534 Afbeeldingen: 11 Woonplaats: Winterswijk
|
nou, het ziet er niet uit als dat op die foto, dat is heel zeker..
het kwalmt heeeel erg en het stinkt enorm..
denk dan dat het die pakking moet wezen..
maar die troep die op die foto staat is het 100% zeker niet..
zo jul 15, 2007 9:10 pm |
Persoonlijk album
|
 |
capri
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jan 07, 2007 7:13 pm Berichten: 333 Afbeeldingen: 1 Woonplaats: Nieuw-Beijerland
|
Dan zou je je blokolie er is uit moeten laten lopen en kijken hoe die er dan uit ziet
_________________ Aprilia RS50 onderdelen te koop
|
zo jul 15, 2007 9:13 pm |
|
 |
Cypher
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo mei 27, 2007 5:46 pm Berichten: 1534 Afbeeldingen: 11 Woonplaats: Winterswijk
|
Citaat: Ja hij gaat wit roken, maar als er echt een grote hoeveelheid koelvloeistof inkomt dan start hij helemaal niet meer.. Maar aangezien hij wel start en daarna uitvalt misschien beginnende lekkage.
denk dan dat het beginnend is, want direct toen ik merkte dat ie vreemd deed ben ik ook gestopt.. ik ben erg blij met die polini 80cc dus wou em niet kapot laten lopen:p
wat ik ga doen is aanstaande week savonds na werk eens effe de brommer compleet strippen van kappen enzo..
en dan cilinder er eens even afhalen.. kijken of ik iets kan zien van een lekkage...
cilinder schoonmaken, alle pakkingen vervangen en dan even de uitlaat schoonspuiten enzo.
alvast bedankt voor alle hulp..
hopelijk is het snel opgelost, want met dit weer is het rijden zo lekker:)
zo jul 15, 2007 9:14 pm |
Persoonlijk album
|
 |
Cypher
ApriliaForum Member
|
ik heb vandaag men cilinder uit elkaar gehaald.. maar ik kan nergens een lek vinden.. en zo te zien lekt de koppakking ook niet..
de stank van het verbranden van iets kom took van onder men cilinder vandaan eigelijk..??
iemand een idee?
ma jul 16, 2007 7:37 pm |
Persoonlijk album
|
 |
GiGi
ApriliaForum Member
|
D-Cypher schreef: ik heb vandaag men cilinder uit elkaar gehaald.. maar ik kan nergens een lek vinden.. en zo te zien lekt de koppakking ook niet..
de stank van het verbranden van iets kom took van onder men cilinder vandaan eigelijk..??
iemand een idee?
Je had ook geen KVS in je uitlaat? Voor de rest zou ik het nie meer wete 
_________________ Stratumseind, Stadshuisplein het kampioensschap zal weer in het zuiden zijn!!
|
ma jul 16, 2007 9:46 pm |
|
 |
Cypher
ApriliaForum Member
|
ja, wel veel kvs in men uitlaat.. maar dat kan ook komen van toen ik men slang los heb gemaakt dat het er in is gestroomd..
ma jul 16, 2007 10:06 pm |
Persoonlijk album
|
 |
!koen!
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo nov 19, 2006 8:27 pm Berichten: 420 Woonplaats: posterenk/wilp
|
hoe ziet je kvs in de radiateur er uit dan? gewoon normaal of meer vies dik?
_________________ Echte mannen eten geen honing, maar kauwen op bijen!
|
ma jul 16, 2007 10:43 pm |
|
 |
GiGi
ApriliaForum Member
|
D-Cypher schreef: ja, wel veel kvs in men uitlaat.. maar dat kan ook komen van toen ik men slang los heb gemaakt dat het er in is gestroomd..
Nee, dan was je Koppakking kapot, kan natuurlijk ook met die slang te make al trek je hem eraf, maar meestal is het dan de koppakking( zie ook je probleem  )
|
di jul 17, 2007 5:12 pm |
|
 |
Cypher
ApriliaForum Member
|
ja, maar ik had de bougie er al uit toen ik slang lostrok, kan er in zijn gelopen
kvs was bij mij doorzichtig, heel dun en vloeibaar..
maar als het de koppakking was.. maakt het dan uit als er nog wat kvs vloeistof bij je krukas enzo zit, of moet dat er allemaal ook uitgehaald worden? (dus compleet je blok uit mekaar halen..)
di jul 17, 2007 6:18 pm |
Persoonlijk album
|
 |
GiGi
ApriliaForum Member
|
D-Cypher schreef: ja, maar ik had de bougie er al uit toen ik slang lostrok, kan er in zijn gelopen
kvs was bij mij doorzichtig, heel dun en vloeibaar..
maar als het de koppakking was.. maakt het dan uit als er nog wat kvs vloeistof bij je krukas enzo zit, of moet dat er allemaal ook uitgehaald worden? (dus compleet je blok uit mekaar halen..)
KVS moet Blauw of Rood zijn, anders is het water  Kun je ook als KVS gebruike, maar pas op in de winter!! Anders vrieze je leidinge kapot. Volgens mij hoeft dat niet perse, ik heb KVS bij blokolie zitte en geef daar nog geen ene fuck om  Het is natuurlijk beter om het een x schoon te make maja..
|
di jul 17, 2007 7:07 pm |
|
 |
!koen!
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo nov 19, 2006 8:27 pm Berichten: 420 Woonplaats: posterenk/wilp
|
GiGi schreef: KVS moet Blauw of Rood zijn, anders is het water
ik weet nie of het aan mij ligt, maar bij mij ist het tog echt groen hoor 
_________________ Echte mannen eten geen honing, maar kauwen op bijen!
|
di jul 17, 2007 7:19 pm |
|
 |
capri
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jan 07, 2007 7:13 pm Berichten: 333 Afbeeldingen: 1 Woonplaats: Nieuw-Beijerland
|

Citaat: KVS moet Blauw of Rood zijn, anders is het water  Kun je ook als KVS gebruike, maar pas op in de winter!! Anders vrieze je leidinge kapot. Volgens mij hoeft dat niet perse, ik heb KVS bij blokolie zitte en geef daar nog geen ene fuck om  Het is natuurlijk beter om het een x schoon te make maja..
kvs bij de blokolie? Dat zal je blok leuk vinden dan dat er water in zit. Vooral je koppeling en je lagers enzo worden daar heel blij van.
En d-cyper, de koelvloeistof die nog bij je blok zit moet je weghalen, maar daar hoeft natuurlijk niet heel je blok voor open. Gewoon even wegblazen met een compressor, of als je dat niet hebt met een fietspomp of poetslap ofzo. Maar zorg wel dat het helemaal weg is want je cilinder enzo kan daar erg slecht tegen.
edit: en trouwens, met dat alleen water gebruiken i.p.v. koelvloeistof kan je niet alleen in de winter lachen. Je hele koelsysteem heeft er onder te lijden door de kalkafzetting en corrosie. Voor die paar euro dat het scheelt zou ik het dus absoluut niet doen.
_________________ Aprilia RS50 onderdelen te koop
|
di jul 17, 2007 7:24 pm |
|
 |
Cypher
ApriliaForum Member
|
nou, het was een beetje olieachtige witte vloeistof, die ontzettend prikt als je het op je handen krijgt. en er komt witte rook vanaf als het brand..
neem toch wel aan dat het kvs is..
toen het op de vloertegels kwam werden die ook helemaal warm..
di jul 17, 2007 7:37 pm |
Persoonlijk album
|
 |
|