Auteur |
Bericht |
Meonemium
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo apr 18, 2007 10:37 pm Berichten: 1190 Afbeeldingen: 1
|
ja heb de mijne ook wellis last van, ik stond net 10minuten te kutten 
_________________ Aprilia RS5O Chesterfield viewtopic.php?f=13&t=19704
|
wo jun 20, 2007 4:23 pm |
Persoonlijk album
|
 |
GiGi
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 19, 2006 7:34 pm Berichten: 324 Woonplaats: Luyksgestel
|
RS--Melandri schreef: ja heb de mijne ook wellis last van, ik stond net 10minuten te kutten 
Hehe  Als ik me vrij nie in 1x heb, das nie vaak, dan zet ik hem uit..dan gaat ie namelijk heel gemakkelijk in zijn vrij..Voor een stoplicht moet je di natuurlijk nie doen  Dan kun je beter je brom in zun 1 zette en je koppeling inhoude..
_________________ Stratumseind, Stadshuisplein het kampioensschap zal weer in het zuiden zijn!!
|
wo jun 20, 2007 5:49 pm |
|
 |
BuxirS
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 31, 2005 4:11 pm Berichten: 3214 Afbeeldingen: 9 Woonplaats: Noordelijk
|
Jobra schreef: even uitlaten lopen tot lagere toeren (koppeling nog vast) dan terug in se 3 dan koppeling in de bocht geleideljk los, en dan weer gas geven
wat mensen zeggen wat ik moet doen is: rijden in se 5 dan voor bocht, koppeling in, schakel naar benede(4) koppeling los, uit late draaie, koppeling in, schakel naar benede (3) koppeling los, uit late draaie en bocht neme..
.. welke van deze 2 moet nou?
Je laat je koppeling pas los in de bocht?
Doe maar manier twee ja, als je je kopelling tussentijds loslaat bij het terugschakelen (motorrem) dan voel je vanelf hoeveel toeren ie maakt.
Soms wil even voor of achteruit duwen ook wel helpen om de geblokkeerde versnelling te verzetten.
_________________ Ex-moderator uit de gouden tijden van dit forum.
|
wo jun 20, 2007 6:45 pm |
Persoonlijk album
|
 |
Rs Chesterfield
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr jun 30, 2006 7:26 pm Berichten: 111 Afbeeldingen: 18
|
Jobra schreef: jongens jongens jongens, jullie snappen het verkeerd wat ik bedoel
mijn schakele: ik rij recht stuk, in ze 5. dan bocht, ik doe: gas los koppeling in terug in se 4 even uitlaten lopen tot lagere toeren (koppeling nog vast) dan terug in se 3 dan koppeling in de bocht geleideljk los, en dan weer gas geven
wat mensen zeggen wat ik moet doen is: rijden in se 5 dan voor bocht, koppeling in, schakel naar benede(4) koppeling los, uit late draaie, koppeling in, schakel naar benede (3) koppeling los, uit late draaie en bocht neme..
.. welke van deze 2 moet nou?
en mijn neutraal is dood, als ik dus ergens kom, (ALS he) en hij staat in ze 1, sta ik 5 minute te zoeke naar me VRIJ, want hij slaat em telkens over en gaat in ze 2,..
Waarom schakel je 2 x terug voor een bocht met de koppeling weer op te laten komen??
Je moet als je vlak voor de boocht ben gewoon terug schakelen naar de versnelling die je wilt en voor de bocht de koppeling weer op laten komen
|
do jun 21, 2007 1:16 pm |
Persoonlijk album
|
 |
jasper
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jan 08, 2006 4:19 pm Berichten: 691 Woonplaats: Moordrecht
|
het is gewoon oefenen.
je begint met in zen 1 rustig weg te rijden door 4 a 5000 te draaien en dan rustig de koppeling op te laten komen.
dan schakel je naar zen 2 beetje gas en dan zonder gas uit laten rollen en dan als je weer rond de 4 a 5000 zit koppeling in en naar zen 1 trappen en dan heel rustig de koppeling op laten komen maar niet te snel want dat vind je blok niet leuk.
nou zo ga je verder tot je uiteindelijk in zen 6 zit.
en je schakelt altijd terug voor de bocht en dan gewoon koppeling los en een beetje gas en niet zonder koppeling in de bocht gaan schakelen.
_________________ Aprilia rs 50 Tetsuya Harada te koop.
|
do jun 21, 2007 10:07 pm |
|
 |
melvin_rs
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di feb 20, 2007 5:26 pm Berichten: 1793 Woonplaats: Winterswijk
|
het aantal toeren verschilt natuurlijk per brommer
ik igg kom voor bocht in bijv 5 en hou koppeling gewoon in en schakel bijv gelijk terug naar 3 of 2 en houd koppeling gewoon in en als ik uit bocht ben koppeling los en gasse
maar voor de tijd wel beetje inschatte of ik in de 3de of 2 door de bocht ga vaak in een wijk in z'n 2 
|
do jun 21, 2007 10:39 pm |
|
 |
floRiS50
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jan 27, 2007 1:12 am Berichten: 2996 Afbeeldingen: 3 Woonplaats: Middelburg
|
dat van niet in ze vrij krijgen heeft tog ieder am blok wat gekut mee? gwoon idd even vooruit/achteruit stukje duwen of even koppeling oplaten komen dan wip je hem er wel vaak in. wat ik vaak doe als ik op stoplicht bv afrij dat op rood staat na het motorremmen 2 meter voor het stoplicht ong gwoon al rijdend/remmend in ze vrij zetten.
_________________ Honda VTR1000 Firestorm
|
do jun 21, 2007 10:44 pm |
|
 |
melvin_rs
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di feb 20, 2007 5:26 pm Berichten: 1793 Woonplaats: Winterswijk
|
jah doe ik ook wel eens al rijdend in de vrij zetten en dan uit late rolle
moet je natuurlijk niet ineens 5 meter voor stoplicht zijn uitgerolt 
|
do jun 21, 2007 11:03 pm |
|
 |
Jobra
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jun 02, 2007 10:19 am Berichten: 335 Woonplaats: Hoorn NH
|
melvin_rs schreef: het aantal toeren verschilt natuurlijk per brommer ik igg kom voor bocht in bijv 5 en hou koppeling gewoon in en schakel bijv gelijk terug naar 3 of 2 en houd koppeling gewoon in en als ik uit bocht ben koppeling los en gasse maar voor de tijd wel beetje inschatte of ik in de 3de of 2 door de bocht ga vaak in een wijk in z'n 2 
ja dat doe ik ook, dus het is niet verkeerd om so te rijden voor je blokki?
en ik krijg hem nu wel vaker in ze vrij, zeker als hij uit staat is het simpel
en gewoon voor een stoplicht ofzo lukt het me soms wel, da uitlate rolle doe ik maar ni:P vind het lekker om f in se 1 te staan en weg te gasse
(moet alleen nog aan me start werke  ik word eruit getrokke door fietsers omdat ik ni kan wegrijde)
_________________ Cops Don't Stop Me From Racing
Mijn 1e "ex" RS'je > http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?t=6785
|
vr jun 22, 2007 7:43 am |
|
 |
Mark RS70
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma nov 06, 2006 9:53 am Berichten: 65 Woonplaats: Meppel
|
je voelt vanzelf wel aan tot hoever je de koppeling kan laten gaan, hoe sneller je die los laat hoe sneller je weg bent 
|
vr jun 22, 2007 12:24 pm |
|
 |
GiGi
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 19, 2006 7:34 pm Berichten: 324 Woonplaats: Luyksgestel
|

Jobra schreef: melvin_rs schreef: het aantal toeren verschilt natuurlijk per brommer ik igg kom voor bocht in bijv 5 en hou koppeling gewoon in en schakel bijv gelijk terug naar 3 of 2 en houd koppeling gewoon in en als ik uit bocht ben koppeling los en gasse maar voor de tijd wel beetje inschatte of ik in de 3de of 2 door de bocht ga vaak in een wijk in z'n 2  ja dat doe ik ook, dus het is niet verkeerd om so te rijden voor je blokki? en ik krijg hem nu wel vaker in ze vrij, zeker als hij uit staat is het simpel en gewoon voor een stoplicht ofzo lukt het me soms wel, da uitlate rolle doe ik maar ni:P vind het lekker om f in se 1 te staan en weg te gasse (moet alleen nog aan me start werke  ik word eruit getrokke door fietsers omdat ik ni kan wegrijde)
Ach da wegrijde went wel, kwestie van oefene. Moet je maar is 8/9/10k make dan je koppeling rustig late gaan, dan rijdt je hard weg. Ligt natuurlijk ook aan je setup  Over da uitzette om in zijn vrij te zette, ik zei toch da da gemakkelijk was dan 
_________________ Stratumseind, Stadshuisplein het kampioensschap zal weer in het zuiden zijn!!
|
vr jun 22, 2007 12:29 pm |
|
 |
RS50 wayblue
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo maart 07, 2007 10:17 pm Berichten: 830 Afbeeldingen: 11 Woonplaats: Blaricum
|
je moet bij het wegrijden ook niet je koppeling helemaal loslaten, gwoon gas geve, voor de helft je koppeling late kome, als je dan een beetje snelheid hebt je koppeling helemaal loslaten, dus de eerste 5-6 seconden(ligt eraan hoeveel gas je geeft) je koppeling gwoon nog voor de helft vasthouden, dan pas helemaal loslaten
_________________ als iedereen aan zichzelf denkt word aan iedereen gedacht.
Matig uw kinderen, denk aan mijn snelheid
|
vr jun 22, 2007 12:44 pm |
Persoonlijk album
|
 |
Jobra
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jun 02, 2007 10:19 am Berichten: 335 Woonplaats: Hoorn NH
|
thnx voor die tip van het "vrij" zette gigi,
ja dat doe ik ook wayblue, maar ik heb standaard ding, dus me brommer is te swaar om vooruit te kome gewoon:P dus daarom stottert ie vaak
ik doe het wel goed als ik gwn langzaam optrek, maar snel dan gaat die stottere wegens te weinig power, nja ik ga tog binnekort me brommer verkope,
kappe zijn er nu af want ik moet carb en filter sgoonmake  geen flauw idee hoe
_________________ Cops Don't Stop Me From Racing
Mijn 1e "ex" RS'je > http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?t=6785
|
vr jun 22, 2007 2:28 pm |
|
 |
Trinity
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jun 02, 2007 3:46 pm Berichten: 193 Woonplaats: Castricum
|
Heej gasten,
Mijn Rs liep eerst met begrenzer 60, ( zo had ik hem ook afgesteld.. ) maar nu heb ik laatst cilinder laten honen en nieuwe zuiger + grotere sproeier.. En nu loopt hij 70 met begrenzer.. Is me een beetje te hard voor op roller, ligt dit aan de grotere sproeier? En wat kan ik nu doen? Gewoon nieuwe bestellen bij begrenzer.nl? Want als je oude opstuurt zouden hem toch weer aanpassen voor je of zo gratis?
alvast bedankt he, lataz
_________________ De mensen die zeggen hun brommer 100% onder controle te hebben, dat zijn van die sukkels die niet hard genoeg rijden.
|
vr jun 22, 2007 3:49 pm |
|
 |
Trinity
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jun 02, 2007 3:46 pm Berichten: 193 Woonplaats: Castricum
|
lol sorry @ verkeerde topic, dacht dat ik bij kleine vragen zat 
_________________ De mensen die zeggen hun brommer 100% onder controle te hebben, dat zijn van die sukkels die niet hard genoeg rijden.
|
vr jun 22, 2007 3:50 pm |
|
 |
|