Auteur |
Bericht |
NakedRS50
ApriliaForum Member
|
 Re: Derbi NT lekkages
derbitje schreef: och nee je linker krukas keerring zit bij je ontsteking. de rechter krukaskeerring is wat moeielijk te bereiken. ook aan die kant kom je bij zonder je blok te splitsen.
di mei 01, 2012 8:30 pm |
|
 |
Venlonaer
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za feb 19, 2011 12:35 am Berichten: 6119 Woonplaats: Limbabwe
|
Rechterkeerring heb je binnen t uur vervangen;
Olie en kvs eruit, koppelingsdeksel eraf (10 min) Koppelingsveerschroefjes eraf Koppelingsmoer eraf halen Krukasmoer eraf en de tandwielen met spie Oude keerring eruit Nieuwe erin Krukasmoer en erop en de tandwielen en spie Koppelingsmoer erop Koppelingsveerschroefjes vast Pakking erop Deksel erop Kvs en olie erin Klaar
di mei 01, 2012 8:33 pm |
|
 |
Buschpresident
ApriliaForum Member
|
NakedRS50 schreef: derbitje schreef: Linker krukaskeerring vervang je niet 1 2 3. Moet je je 'hele' blok voor splitsen. Heb je je olie al afgelaten van je blok? En er dus nieuwe in gestopt? Misschien zie je aan de olie dat er een laag op ligt (benzine wellicht). waar om zou je dan je blok moeten splitsen? Yes ben ik ff blij  Dan douw ik het blok er gewoon onder en zie vanzelf wel of het lekt of niet, in geval van lekken heb ik als voorzorgsmaatregel alvast de juiste keerring bestelt dus kan ik hem zo vervangen Kristian-M schreef: Rechterkeerring heb je binnen t uur vervangen;
Olie en kvs eruit, koppelingsdeksel eraf (10 min) Koppelingsveerschroefjes eraf Koppelingsmoer eraf halen Krukasmoer eraf en de tandwielen met spie Oude keerring eruit Nieuwe erin Krukasmoer en erop en de tandwielen en spie Koppelingsmoer erop Koppelingsveerschroefjes vast Pakking erop Deksel erop Kvs en olie erin Klaar dank voor de moeite om t uit te leggen, alleen gaat het om de linker krukas keerring  Kun je misschien net zo'n uitleg geven daarvoor  ?
_________________ Aprilia Rs 50 '06 Aprilia Rs 50 '07 Aprilia Rs 125 '11
|
di mei 01, 2012 8:40 pm |
|
 |
NakedRS50
ApriliaForum Member
|
Buschpresident schreef: NakedRS50 schreef: derbitje schreef: Linker krukaskeerring vervang je niet 1 2 3. Moet je je 'hele' blok voor splitsen. Heb je je olie al afgelaten van je blok? En er dus nieuwe in gestopt? Misschien zie je aan de olie dat er een laag op ligt (benzine wellicht). waar om zou je dan je blok moeten splitsen? Yes ben ik ff blij  Dan douw ik het blok er gewoon onder en zie vanzelf wel of het lekt of niet, in geval van lekken heb ik als voorzorgsmaatregel alvast de juiste keerring bestelt dus kan ik hem zo vervangen Kristian-M schreef: Rechterkeerring heb je binnen t uur vervangen;
Olie en kvs eruit, koppelingsdeksel eraf (10 min) Koppelingsveerschroefjes eraf Koppelingsmoer eraf halen Krukasmoer eraf en de tandwielen met spie Oude keerring eruit Nieuwe erin Krukasmoer en erop en de tandwielen en spie Koppelingsmoer erop Koppelingsveerschroefjes vast Pakking erop Deksel erop Kvs en olie erin Klaar dank voor de moeite om t uit te leggen, alleen gaat het om de linker krukas keerring  Kun je misschien net zo'n uitleg geven daarvoor  ? daar is het nog makkelijker , vliegwiel+onsteking er af en je bent er.
di mei 01, 2012 8:42 pm |
|
 |
derbitje
ApriliaForum Member
|
Ja klopt, ik was in de war. Voor de rechter hoef je ook alleen maar de koppelingsdeksel eraf te halen.
di mei 01, 2012 8:53 pm |
|
 |
Buschpresident
ApriliaForum Member
|
NakedRS50 schreef: daar is het nog makkelijker , vliegwiel+onsteking er af en je bent er. Ok, maar die keerring zelf, die wrik je eruit met een platte schroevendraaier oid? Of hoe zit dat? En de nieuwe keerring kun je gewoon erin duwen toch?
|
di mei 01, 2012 9:01 pm |
|
 |
NakedRS50
ApriliaForum Member
|
Buschpresident schreef: NakedRS50 schreef: daar is het nog makkelijker , vliegwiel+onsteking er af en je bent er. Ok, maar die keerring zelf, die wrik je eruit met een platte schroevendraaier oid? Of hoe zit dat? En de nieuwe keerring kun je gewoon erin duwen toch? in die oude kun je 2 schroeven indraaien en zo er uithalen.
di mei 01, 2012 9:04 pm |
|
 |
Venlonaer
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za feb 19, 2011 12:35 am Berichten: 6119 Woonplaats: Limbabwe
|
^
di mei 01, 2012 9:06 pm |
|
 |
Buschpresident
ApriliaForum Member
|
Ok bedankt!
|
di mei 01, 2012 9:12 pm |
|
 |
Buschpresident
ApriliaForum Member
|
Ja dus nu heb ik een nieuw probleem Ik heb dus een ander blokje, gewoon origineel. Maar nou startte ik hem vandaag voor het eerst en toen liep die echt beroerd. Duidelijk valse lucht, ook logisch want toen ik remreiniger spoot rond de inlaat schoot ie in toeren. Heb dus wat slangenklemmen erom gelegd en alles goed aangedraaid maar nu loopt ie nog net zo beroerd. Het rare is dat remreiniger nu helemaal niks veranderd, dus hij zuigt geen valse lucht meer. Ik heb echt gewoon nauwelijks controle over het gas, het is heel simpel: ik moet gas geven met de choke  de choke vol open schiet die naar 9K en dicht valt ie uit behalve als ik raar ga draaien en spelen met de gashendel. Hij heeft gewoon een eigen wil... Wat kan het zijn? Ik dacht misschien iets met het membaam of de ontsteking? Spruitstuk ( & dus membraam) kan ik er niet afhalen want daar zit een of andere rare schroef/bout. Zo een goud ding met een staafje in het midden en in hij heeft de vorm van een ster. Hoe heet zo'n ding? Dan kan ik daar ff een sleutel voor halen. kan evt. wel een filmpje maken.
|
do mei 03, 2012 5:56 pm |
|
 |
PeteRSchouten
ApriliaForum Member
|
 Re: Nieuw probleem: gas leidt eigen leven
Hij krijgt superveel lucht. Beste is dan gewoon om de remmenreiniger weg te leggen en zelf gewoon te gaan zoeken.
|
do mei 03, 2012 6:00 pm |
|
 |
derbitje
ApriliaForum Member
|
Welke hoofdsproeier zit er in? Ik gok wat te klein.
Of wat Peter zegt hij krijgt ergens echt tè veel lucht, ergens een gaatje ofzo?
do mei 03, 2012 6:01 pm |
|
 |
PeteRSchouten
ApriliaForum Member
|
derbitje schreef: Welke hoofdsproeier zit er in? Ik gok wat te klein. dit heeft er geen flikker mee te maken.
|
do mei 03, 2012 6:02 pm |
|
 |
derbitje
ApriliaForum Member
|
ok.
do mei 03, 2012 6:03 pm |
|
 |
Buschpresident
ApriliaForum Member
|
Maar waar de fuck kan dat vandaan komen dan? alles zit goed afgesloten en er zit ook geen scheur in het spruitstuk rubbertje... Kan er lucht door de gasschuif-buis komen? (ook die heb ik trouwens nog at aangedraaid) (daar zit trouwens ook geen pakking wat bij m'n 19mm wel zit)
Kan het zijn dat ik de luchtschroef heb dolgedraaid oid? heb daar nogal mee zitten kloten, ook dit heeft trouwens geen verschil gemaakt.
zit sproeier 96 in op een standaard ontgrensde setup.
|
do mei 03, 2012 6:04 pm |
|
 |
|