Auteur |
Bericht |
Maup
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do dec 31, 2009 4:06 pm Berichten: 1791 Woonplaats: Maasdijk
|
 Re: Juridisch vraagstuk -> Bekeuring
moet je die 49cc cursus zelf betalen?
_________________ Vertrouwen is goed, controle is beter.
|
wo dec 07, 2011 6:50 pm |
|
 |
leopard888
ApriliaForum Member
|
Nee, Je kan kiezen tussen een boete, of een cursus. die cursus kost niks. maar als je daarna nóg een keer word gepakt moet je alsnog de boete van de eerste keer betalen + die van die keer. dus de 2e keer ben je dubbel geknakt. Je kan er ook voor kiezen eerst de boete te nemen, en de tweede keer de cursus, volgens mij hoef je dan ook geen cursus te betalen en dat scheelt dan weer een boete.
|
do dec 08, 2011 11:56 am |
|
 |
Aprilia RX 50 2003
Administrator
Geregistreerd: di mei 10, 2011 5:05 pm Berichten: 5939 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Lemelerveld
|
leopard888 schreef: Nee, Je kan kiezen tussen een boete, of een cursus. die cursus kost niks. maar als je daarna nóg een keer word gepakt moet je alsnog de boete van de eerste keer betalen + die van die keer. dus de 2e keer ben je dubbel geknakt. Je kan er ook voor kiezen eerst de boete te nemen, en de tweede keer de cursus, volgens mij hoef je dan ook geen cursus te betalen en dat scheelt dan weer een boete. gewoon 1e keer cursus, wieweet kom je wel nooit weer politie tegen
do dec 08, 2011 12:00 pm |
Persoonlijk album
|
 |
Leonardvg
ApriliaForum Member
|
Zou idd cursus doen, maar ik snap niet goed waarom ze er een probleem van maken. Ik ben ook wel is op de roller geweest, toen liep ie ook 74, das 14 kmh te hard, €74 boete, thats it. Dus blijkbaar zijn ze bij jullie strenger.
_________________ 'Don't fight, just ride'
Project Aprilia rs my
|
za dec 10, 2011 10:37 pm |
|
 |
Thijsiie
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do jan 28, 2010 9:13 pm Berichten: 930 Woonplaats: IJsselmuiden
|
naja, ik weet et niet. (ik woon btw wel in dezelfde gemeente.) ik werd n keer gepakt met 74 gecorrigeerd. als ze men brommer op de rollerbank hadden gezet was ik zwaarder de lul. . (kenteken 1a kwijt enzo)
|
zo dec 11, 2011 2:03 am |
|
 |
kelders0
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo nov 23, 2008 4:41 pm Berichten: 178 Woonplaats: Kampen, overijssel
|
Thijsiie schreef: ben je met de ex-scooter van christiaan gepakt?  haha jup... jammer dat 't zo moet :').. Ga trouwens 't blok van de Ap ook maar eens reviseren een dezer dagen/ weken :)
|
do dec 15, 2011 3:04 pm |
|
 |
kelders0
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo nov 23, 2008 4:41 pm Berichten: 178 Woonplaats: Kampen, overijssel
|
49cc cursus is trouwens gratisch :')..
|
do dec 15, 2011 3:05 pm |
|
 |
Diegoh990
ApriliaForum Member
|
ik heb het zelf ook al een keer gehad dat ik moest voor komen voor te hard rijden. Oom agent had gezegd dat hij mij had gelazerd, dat heb ik toen ontkent bij de rechter. toen heeft de rechter de zitting op geschoven voor meer bewijs materiaal nu moest ik 2 maanden geleden weer voorkomen. met als reactie van de rechter u zaak is geseponeerd omdat er te weinig bewijs materiaal is terug gevonden
|
ma dec 26, 2011 11:19 pm |
|
 |
marien
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo aug 01, 2010 2:38 pm Berichten: 7666 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Delft
|
Oftewel: gewoon voor laten komen. Nee heb je, ja kun je krijgen.
di dec 27, 2011 11:31 am |
Persoonlijk album
|
 |
kelders0
ApriliaForum Member
|
Mwoah; ik heb besloten cursus te gaan doen :') Zie er de fun eigenlijk wel een beetje van in. Zal die chef mijn driving-skills eens even laten zien. Verder een beetje discussieren over 'mijn gevaarlijke rijgedrag in het verkeer' .. dat terwijl ik met 25 langs een motoragent heen tufte die me vriendelijk verzocht om mee te werken aan een algemene controle..
Jullie krijgen M'n bevindingen nog wel te horen haha. maargoed hier mag wat mij betreft een slotje op hoor :')
|
di dec 27, 2011 11:34 am |
|
 |
|