Auteur |
Bericht |
RS50Rick
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo maart 16, 2011 11:48 pm Berichten: 699 Woonplaats: BE
|
 Re: interessante discussie!
Ik denk dat 't wel duidelijk is wat hier interessant aan is, en er heeft nog niemand zijn verzekering opgezegt, het kwam erop neer dat hij dat evengoed zou kunnen. Over wat dat te snel rijden betreft heeft iedereen wel gelijk, maar als je niet zo'n sjonnie bent die zijn verstand er bij kan houden, vind ik 45 ECHT belachelijk traag. (wetten zijn uitgevonden en kun je niet veranderen etc. weet ik ook wel)
Ten zijde vind ik het trouwens erg belachelijk dat je een behendigheidsexamen moet afleggen en een theorie-examen, voor het behalen van een snelheid die iemand met een koersfiets kan...
za apr 30, 2011 10:08 am |
|
 |
RonnyRacingTeam
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 26, 2009 10:19 pm Berichten: 1705 Woonplaats: Regio Antwerpen
|
Dat JIJ dat belachelijk vind is jou zaak. Er zijn dat mensen die falen voor de test. Moet je eens voorstellen dat die allemaal de baan op zouden gaan. Die test is er om te zien, of je het minimum aan rijkunsten wel kan. Slaag je hier niet voor kan je beter blijven fietsen(al dan niet met een wielrenners fiets)
Om te weten wat de consuqenties zijn als je zonder verzekering rijd, heb je niet veel meer nodig dan verstand. 45Km/h is traag, zeker na de nodig rijervaring. Maar het gaat al een stuk beter als fietsen.
_________________ Special thanx to: http://www.vanhovemotors.be Foto's: http://www.picasaweb.google.com/ronnyracingteam Faceboek groep: http://www.facebook.com/group.php?gid=115875105094188&ref=ts * * * De snelste manier om een bocht door te komen is geen schrik hebben om je zeer te doen. (joe bar) * * *
|
za apr 30, 2011 10:19 am |
|
 |
RS50Rick
ApriliaForum Member
|
RonnyRacingTeam schreef: Dat JIJ dat belachelijk vind is jou zaak. Er zijn dat mensen die falen voor de test. Moet je eens voorstellen dat die allemaal de baan op zouden gaan. Die test is er om te zien, of je het minimum aan rijkunsten wel kan. Slaag je hier niet voor kan je beter blijven fietsen(al dan niet met een wielrenners fiets)
Om te weten wat de consuqenties zijn als je zonder verzekering rijd, heb je niet veel meer nodig dan verstand. 45Km/h is traag, zeker na de nodig rijervaring. Maar het gaat al een stuk beter als fietsen. Waarover gaat het hier nu eigenlijk? Of 45 al dan niet snel is of wat? Beter eindigt de discussie hier dan, want het is een hoop duidelijker. PS: makkelijk om te zeggen wat mensen al dan niet moeten doen en laten als je zelf geen last meer hebt van het nog niet mogen rijden met een wagen / motor...
za apr 30, 2011 10:28 am |
|
 |
RonnyRacingTeam
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 26, 2009 10:19 pm Berichten: 1705 Woonplaats: Regio Antwerpen
|
RS50Rick schreef: Waarover gaat het hier nu eigenlijk? Of 45 al dan niet snel is of wat? Beter eindigt de discussie hier dan, want het is een hoop duidelijker.
Neen, over het feit dat JIJ het belachelijk vind dat je een test moet doen om na te gaan of je wel met een bromfiets KAN rijden, voor je de openbare weg opmag. Achteraf is het makkelijk gezegd ja. Maar je vergeet 1 ding. Ik heb 2jaar me aan de regels gehouden. Dan heb ik mijn motorfiets rijbewijs gehaald, en een Yamaha LS3 100cc uit '73 gekocht. Deze is na een half jaar stuk gedraaid. Toen heb ik men oude bromfiets van stal gehaald, en werd ik ook geiriteerd aan die 45Km/h. Gezien het feit dat ik men motorbewijs al had, achte ik dat het minder kwaad kon om opgevoerd te rijden. Achterafgezien was dat ook niet verstandig en zou ik het niet opnieuw doen. Kort daarop ben ik met diverse motors beginnen rijden en op circuit beginnen racen. (Dat is het beste wat ik ooit gedaan heb, sind ik dat doe, heb ik geen drang meer om sportief op de openbare weg te rijden.
_________________ Special thanx to: http://www.vanhovemotors.be Foto's: http://www.picasaweb.google.com/ronnyracingteam Faceboek groep: http://www.facebook.com/group.php?gid=115875105094188&ref=ts * * * De snelste manier om een bocht door te komen is geen schrik hebben om je zeer te doen. (joe bar) * * *
|
za apr 30, 2011 10:35 am |
|
 |
desleyboer
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jul 21, 2009 3:22 pm Berichten: 863 Woonplaats: Beilen
|
9 van de 10 SNORfietsen rijden 45km. en 9 van de 10 BROMfietsen rijd harder als 70. 45 is gewoon gelachelijk traag. voor een bromfiets. dan kan je beter snorfiets of een gewonefiets nemen 
_________________ Aprilia sx50 2009 Totalloss. Derbi Gpr50 2010 Verkocht. Citta snor. 65cc Golf mk1 cabrio 84.
|
za apr 30, 2011 5:00 pm |
|
 |
Monterderb
ApriliaForum Member
|
spartamet 
|
za apr 30, 2011 5:53 pm |
|
 |
jasperrr91
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma maart 23, 2009 7:35 pm Berichten: 7459 Woonplaats: Heerewaarden
|
Het komt erop neer dat het niet mag (wist iedereen al) Maar als 99 van de 100x dekt de verzekering gewoon de schade.
Ookal is je brommer opegvoerd, want ze doen er eigenlijk nooit een onderziek naar, of je moet een dodelijk ongeval veroorzaken of iets dergelijks. Maar dan is 9 van de 10x ook je brommer helemaal kort gereden dus valt er moeilijk wat te testen in mijn ogen.
za apr 30, 2011 6:17 pm |
|
 |
frishh
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jun 13, 2010 11:06 am Berichten: 3714 Woonplaats: Delft
|
Opgevoerd betekent niet verzekerd. Meer dan 50cc betekent niet verzekerd. Dat betekent niet dat je je verzekering op moet zeggen, want de politie houdt je soms aan voor papierencontroles. Daarnaast moet je eerst nog maar eens gepakt worden, 9 van de 10 keer wordt er niets aan je brommer getest als je schade hebt veroorzaakt.
za apr 30, 2011 7:09 pm |
|
 |
MartinW0527
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo dec 30, 2009 10:42 pm Berichten: 10527 Woonplaats: 0527
|
Je kan het best doen idd, zo groot is de kans niet dat je gepakt wordt. Maar aan de andere kant, als je iemand levenslang invalide rijdt, en ze pakken je er wel op, heb je gewoon echt een probleem.
za apr 30, 2011 8:38 pm |
|
 |
PeteRSchouten
ApriliaForum Member
|
hmja 9 van de 10 keer? ik heb het nu al meermalen gehoord.
vaak als je je brommer gewoon zelf naar huis kunt brengen is er niets aan de hand, tenzij je de schijn tegen je hebt.
maar een vriend van mij kreeg geen voorrang van iemand, chrashte en brak zijn arm. politie bracht zijn brom thuis maar zette hem nog wel even op de roller.
de rest lijkt me duidelijk.
|
za apr 30, 2011 10:00 pm |
|
 |
frishh
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jun 13, 2010 11:06 am Berichten: 3714 Woonplaats: Delft
|
Risicovrij is het ook zeker niet nee.
za apr 30, 2011 10:11 pm |
|
 |
Le Derbi
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo jun 23, 2010 7:09 pm Berichten: 2012 Woonplaats: Tiel
|
gwn als je een ongeluk krijg je ontsteking kapot trekken 
zo mei 01, 2011 10:37 am |
|
 |
team-rs
ApriliaForum Member
|
suikerklontjes bij je heben, zodra ze hem dan starten naait heel je zootje
_________________ money can't buy happiness, that's just a lie we tell poor people to keep them from rioting in the streets
|
zo mei 01, 2011 1:32 pm |
|
 |
RS50Rick
ApriliaForum Member
|
Nja dan mogen zij de sleutels wel niet hebben, of bedoel je niet in de tank?
zo mei 01, 2011 1:35 pm |
|
 |
team-rs
ApriliaForum Member
|
als je de zin correct opbouwd snap ik hem mischien 
_________________ money can't buy happiness, that's just a lie we tell poor people to keep them from rioting in the streets
|
zo mei 01, 2011 1:36 pm |
|
 |
|