"kleine vragen" topic (deel 2)
Auteur |
Bericht |
Boedie
ApriliaForum Member
|
Wat is het verschil tussen synthethische en half-synthethische olie?
|
zo sep 16, 2007 4:53 pm |
|
|
zeno
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr maart 24, 2006 2:37 pm Berichten: 97 Woonplaats: Bunnik
|
hoe zou een fasmen duo lopen met een 70 MHR replica? rijdt dat een beetje door of is zo'n fasmen duo echt 50 uitlaat?
|
ma sep 17, 2007 1:19 pm |
|
|
zundappert
ApriliaForum Member
|
ik ben bezig met een RS50 extrama, maar ik zie niet hoe ik de achterbrug er uit kan krijgen. Ik zie geen bouten o.i.d. bij het scharnierpunt op het frame, dus hoe kan ik de achterbrug loskrijgen?
Verder zit ik ook te tobben met de gaskabel, hoe krijg ik die los uit het kastje naast de gashendel?
|
ma sep 17, 2007 5:49 pm |
|
|
GiGi
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 19, 2006 7:34 pm Berichten: 324 Woonplaats: Luyksgestel
|
kaasmonster schreef: Jobra schreef: ja, dat zijn ook mijn maten heb ik er net onder gezet michelin pilot sporty (voor) 90 / 80 - 17 michelin pilot sporty (achter) 110 / 80 - 17 edit* : dit zijn HEERLIJKE banden, alleen slijte als een gek, om de 10.000 nieuwe banden nodig. maar zijn heerlijk voor grip en om lekkere knie bochten te pakken Inderdaad erg goede banden. Ik heb ze zelf ook. Maar 10k is niet weinig hoor, voor goede banden (zacht rubber) of je moet van die goedkope plastic dingen onder je brommer hebben liggen, die gaan wel 30k mee, maar daar kan je niet normaal mee rijden...
Okee bedankt voor je antwoord!
Zoude dit dezelfde bande zijn? Dan ben ik namelijk goedkoper uit
Kijk voor de achterband naar: Michelin 110/80 - 17 M/C TL/TT 57S Pilot Sporty (Sport Standard Bias)
Voorband(staat helemaal onderaan de pagina): Michelin 90/80 - 17 M/C TL/TT 46S Pilot Sporty (Sport Standard Bias)
_________________ Stratumseind, Stadshuisplein het kampioensschap zal weer in het zuiden zijn!!
|
ma sep 17, 2007 5:49 pm |
|
|
capri
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jan 07, 2007 7:13 pm Berichten: 333 Afbeeldingen: 1 Woonplaats: Nieuw-Beijerland
|
Boedie schreef: Wat is het verschil tussen synthethische en half-synthethische olie?
synthetisch is volledig synthetisch gemaakte olie, en half synthetisch is bewerkte minerale olie.
De meeste mensen zijn van mening dat synthetische olie beter smeert, maar het is wel iets duurder.
_________________ Aprilia RS50 onderdelen te koop
|
ma sep 17, 2007 5:51 pm |
|
|
skilder
ApriliaForum Member
|
wat zouden jullie voor een aprilia rs250 koplamp neerleggen?
|
ma sep 17, 2007 5:58 pm |
|
|
AdrenalinAddict
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do jan 25, 2007 10:25 am Berichten: 66 Woonplaats: Hoogeveen
|
Moet je ff kijken wat de nieuwprijs is en kijken hoe goed de staat van die 2e hands koplamp is..
of is ie nieuw?
Nogmaals mijn vraag: Mijn brommer trilt heel erg,
ik heb ook een behoorlijke setup, maar het vreemde is, het blok trilt niet super erg.. maar de brommer dus wel.
ik heb mijn 2 ophangpunten aan het subframe kapot(afgebroken onder het rijden
Kan het hieraan liggen?
of ligt het eraan dat mijn koppeling heen en weer kan bewegen op de as?(van voor naar achter)
of wat kan het zijn?
Ik hoop dat er een wijs of meerdere wijze mensen hier zijn die mij ermee kunnen helpen
_________________ Despair is an illusion of the mind.
Pain is an illusion of the senses.
|
ma sep 17, 2007 9:37 pm |
|
|
Boedie
ApriliaForum Member
|
capri schreef: Boedie schreef: Wat is het verschil tussen synthethische en half-synthethische olie? synthetisch is volledig synthetisch gemaakte olie, en half synthetisch is bewerkte minerale olie. De meeste mensen zijn van mening dat synthetische olie beter smeert, maar het is wel iets duurder. oke, bedankt!
|
ma sep 17, 2007 9:51 pm |
|
|
[V.L.D]
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma feb 12, 2007 10:12 pm Berichten: 80 Afbeeldingen: 1 Woonplaats: Vlaardingen
|
heey ik heb een vraagje,
als je teveel blok olie in je blok gooid wat kan er dan
gebeuren???
bvd.
_________________ mijn RS'je:
http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?t=6763
|
wo sep 19, 2007 10:02 am |
Persoonlijk album
|
|
Jobra
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jun 02, 2007 10:19 am Berichten: 335 Woonplaats: Hoorn NH
|
VLD-RS50 schreef: heey ik heb een vraagje, als je teveel blok olie in je blok gooid wat kan er dan gebeuren??? bvd.
ik weet niet wat er gebeurt,
maar als je je zeikant van je blok ziet, is er een schroef.. als je die open draait komt het overtollige olie eruit
PS: over die michelin pilot sporty banden, je bent eve duur uit als dat je ze koopt in winkel ik was ook rond de 60 euro kwijt voor zon bandje
_________________ Cops Don't Stop Me From Racing
Mijn 1e "ex" RS'je > http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?t=6785
|
wo sep 19, 2007 2:15 pm |
|
|
GiGi
ApriliaForum Member
|
Jobra schreef: VLD-RS50 schreef: heey ik heb een vraagje, als je teveel blok olie in je blok gooid wat kan er dan gebeuren??? bvd. ik weet niet wat er gebeurt, maar als je je zeikant van je blok ziet, is er een schroef.. als je die open draait komt het overtollige olie eruit PS: over die michelin pilot sporty banden, je bent eve duur uit als dat je ze koopt in winkel ik was ook rond de 60 euro kwijt voor zon bandje
Ow okee, dan ga ik binnekort ff een keer naar de shop
_________________ Stratumseind, Stadshuisplein het kampioensschap zal weer in het zuiden zijn!!
|
wo sep 19, 2007 5:30 pm |
|
|
aprilia kevin
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma aug 14, 2006 11:20 am Berichten: 3063 Afbeeldingen: 41 Woonplaats: Center Parcs
|
aprilia kevin schreef: aprilia kevin schreef: Ow, naja, breng hem morgen wel langs, heb hem van maandag t/m woensdag toch niet nodig ( een of andere 3daagse servival van school of zo Ardennen.... ) en donderdag vrij, gelijk de dag dat ik gertjan maar ga leren rijden op zen RS ) Thankx btw Zo gisteren bij de dealer gebracht, lag waarschijnlijk aan me asje bij me pakking of zo, hadden meer RS'jes op jonge leeftijd, naja, asje is €17,50 dus ken je niet voor tobben Donderdag halen gertjan en ik zijn RS en de mijne op, maar eerst de zijne, hij achterop, rijden naar een afgelegen gebied, leer hem schakelen, als hij kan schakelen weer terug achterop, dan pak ik me eigen RS en beunen we hem richting huiswaards
Nou ben weer terug, focking buiten geslapen in me slaapzaak met 2 a 3 graden buiten, niet normaal meer... kreeg het niet eens meer warm, maar ok. Maandag heb de dealer gebeld, blijkt de olie pomp volgens de dealer te zijn, was er netjes op tijd bij zij die, maar olie pompje kost €88,- alleen al het pompje ( zonder arbeids uren enz. ), pfff dus dat wordt weer in de buidel tasten, maar ok, rijdt ie weer perfect
_________________ Aprilia RS50 Red-White 08"> verkocht aan dafichias Aprilia RS50 Nero 05" > (is niet meer...) **All petrolheads should own an Alfa if they want to know what differentiates a car from a toaster; Jeremy Clarkson**
|
wo sep 19, 2007 7:53 pm |
Persoonlijk album
|
|
!koen!
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo nov 19, 2006 8:27 pm Berichten: 420 Woonplaats: posterenk/wilp
|
kun je niet beter bij robbie leerkes een pompje bestellen en dan zelf inbouwen?
_________________ Echte mannen eten geen honing, maar kauwen op bijen!
|
wo sep 19, 2007 7:55 pm |
|
|
GiGi
ApriliaForum Member
|
Mense ik heb een nieuw blok gekocht zoals jullie wete.. Nu hebk een probleempje, blijk ik een blok met kickstart gekocht te hebbe Moet ik nu altijd aanblijve lope of kan ik dit ombouwe?
|
wo sep 19, 2007 8:39 pm |
|
|
rs-w
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo aug 30, 2006 6:11 pm Berichten: 650 Afbeeldingen: 2 Woonplaats: ijmuiden
|
of.. je kickt gewoon had iemand anders op et forum ook. gewoon een kickstartblok( wat ik persoonlijk best chill zou vinden)
_________________ mijn rsje http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?t=4327
|
wo sep 19, 2007 8:41 pm |
|
|
|