HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu wo apr 09, 2025 2:45 pm

Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
 Boete door onjuiste meting 
Auteur Bericht
Normaal
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht Boete door onjuiste meting
Hallo,

Ik reed vanmiddag richting huis en ik zag in tegengestelde richting een politie motor rijden die mij eerst voorbij reed ik heb toen de brommer op de begrenzer gezet en zag de politie in de spiegel dichterbij komen. Hij hield mij staande en wou mijn papieren zien, toen vroeg hij of ik achterhem aan wou rijden want ze hadden even verder opeen rollenbank staan. Ik reed dus achter hem aan.

Bij de rollerbank aangekomen moest ik even wachten want er stond nog een scooter op, daarna was ik aan de beurt een heb de agent even geholpen met de brommer op de bank te zetten toen vroeg hij mij of het een automaat was ik zei met verbazing nee het is een versneller, daarna ging hij er opzitten met de rechter voet nog op de grond en schakelde hij wat op en neer ik schat dat het ergens rond de 4de versnelling was toen de meter 1kw aangaf toen ging hij met zijn gewicht op de brommer zitten en schoot de teller op 0.5kw toen deed hij snel zijn gewicht er weer af zodat de meter weer omhoog schoot.

Vervolgens zette hij de brommer uit en deed hem van de bank af toen vroeg ik de agent hoeveel ik had 1kw volgens hem ik zei toen dat klopt niet meneer zet hem maar weer op de bank dan doen we het nog een keer. Dit wou hij niet daarna heb ik het nogmaals gevraagd hij zei weer nee en liep naar een andere agent en vroeg hem of hij het even wou afhandelen deze jonge heeft 0.8kw (en net had ik nog 1kw!!!) ik zei van dat is al 0.2 minder als net, de agent zei niks en stapte op zijn motor en reed weg. Toen heeft die andere agent nog een decibel test gedaan en dat was goed. Toen heb ik deze agens nogmaals gevraagd of de brommer nog een keer op de rollenbank kon hij vroeg waarom ik zei omdat ik de meeting niet vertrouw toen zei hij dat ik dan maar een bezwaarschrift moest indienen, hij heeft de boete geschreven waar opstaat dat ik 0.8kw heb dus 35 euro. Daarna ben ik maar weggereden

Raar verhaal als ik het zo zie maar mijn vragen zijn dus;
Hoe moet ik een bezwaar schrift indienen?
Wanneer? Nu of als ik de acceptgiro binnen heb?
Wat zijn de eisen van een correcte meting?

do nov 16, 2006 6:03 pm
Profiel
[YRT]
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
gewoon standaart bezwaarschrift opstellen met het dienst nummer van de agent erop staat op je bekeuring als het goed is

do nov 16, 2006 6:10 pm
Profiel WWW
Normaal
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
Is het dienstnummer van de agent het verbalisantnummer?

do nov 16, 2006 8:28 pm
Profiel
cebess
Administrator

Afbeeldingen: 33
Antwoord met een citaat
Bericht 
ik zou em lekker laten gaan voor die 35 euro. Als je echt een technisch onderzoek krijgt ben je helemaal de lul.

do nov 16, 2006 8:44 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Normaal
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
Als ik een beswaarschrift indien krijg ik dan gelijk een technisch onderzoek?

Anders maakte mij die 35euro ook niet uit maar had verleden week ook al 50euro boete omdat hij 1.1kw had.

do nov 16, 2006 8:58 pm
Profiel
Matthijn
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 6
Antwoord met een citaat
Bericht 
ajoh die 35eruo kan toch aan je reet roesten :^^:

do nov 16, 2006 8:59 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Normaal
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
Matthijn schreef:
ajoh die 35eruo kan toch aan je reet roesten :^^:

laat me niet naaien door een stel agenten ik ga het gewoon proberen :devil:

do nov 16, 2006 9:03 pm
Profiel
Tjerk
Administrator

Antwoord met een citaat
Bericht 
overmaken die 35 euro :)

do nov 16, 2006 9:43 pm
Profiel WWW
cittaghostracer
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
nee man, bezwaar aanmaken... kan je ook weer n 6 á 7 uur voor aant werk gaan voor 35 euro...

en al doen ze technisch onderzoek, maakt niet uit alsdie dan is opgevoerd, want zeg je gewoon dat hij daarna pas is opgevoerd, en dat je er niet meer me op de openbare weg rijd...

ik heb zelf van de week ook een boete van 35 euro gekregen (met citta die totaal niet vooruit komt :||: ) omdat de agent gewoon naast de brommer bleef staan, en er dus totaal geen gewicht op kwam :S: ook duurde de meting bij mij maar iets van 15 seconden, en was de agent in zijn eentje de meting aan het doen, terwijl er iemand gas moet geven, en iemand de meter moet aflezen.

ik heb helaas geen filmpje kunnen maken, maar heb toch goeie hoop dat ik dit ga winnen... ik ga echt niet voor niets 7 uur aan het werk omdat een vieze *** wout mij wil naaien....

BEZWAAR SCHRIFT INDIENEN!!!!

vr nov 17, 2006 7:35 pm
Profiel
DJChrisD
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
Als je een bezwaarschrift wil tekenen zal ik je een PM sturen met link naar site (Weet niet of ik hier zo maar links van andere fora mag posten, aangezien het bij sommige niet mag).

Je kunt zeggen dat je de meting niet vertrouwd, en je verhaal hierboven aan de desbetreffende ambtenaar voorleggen.
Voor mijn weten mogen ze, als jij voorlegt dat de meting foutief was, niet zo maar een technisch onderzoek doen. Ze kunnen je hoogstens verzoeken/verplichten (maar dat weet ik niet zeker) om de meting alsnog overnieuw te laten doen.

Dus als ik jou was, zou ik een bezwaarschrift schrijven, met als onderschrift dat als het uitermate veel werk voor ze is om te behandelen, je misschien wel bereid bent de boete te aanvaarden en betalen.

za nov 18, 2006 5:24 pm
Profiel WWW
StReS KiP
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
met 0.8 mag je niet eens een boete krijgen, pas vanaf 0.9 dus mag je daar al zowiezo een bezwaar voor indienen. vriend van mij had met zijn RS 0.9 en staat ook op zijn boete dat hij 0.9 had, en 35euro boete. ik ben nog naar een agent gestapt en die vertelde mij dat je 0.6 mag hebben en pas VANAF 0.9 bekeurd wordt, dus niet vanaf 0.8 ;)

za nov 18, 2006 8:49 pm
Profiel
michel
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
ligt eraan waar. Ze hebben nu in destrict midden en west brabant ook zon actie. Bij 1,3kW wort hij nu al in beslag genomen ofzo. Ze hebben alle grenzen verlegd.

do nov 23, 2006 11:02 pm
Profiel
peteRS
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 95
Antwoord met een citaat
Bericht 
StReS KiP schreef:
met 0.8 mag je niet eens een boete krijgen, pas vanaf 0.9 dus mag je daar al zowiezo een bezwaar voor indienen. vriend van mij had met zijn RS 0.9 en staat ook op zijn boete dat hij 0.9 had, en 35euro boete. ik ben nog naar een agent gestapt en die vertelde mij dat je 0.6 mag hebben en pas VANAF 0.9 bekeurd wordt, dus niet vanaf 0.8 ;)

Tsja hoevaak moet het nog worden gezegd, het verschilt overal, er zijn dus geen landelijke "regels".

In Zeewolde schrijven ze een boete uit vanaf 0,6. Als ik in harderwijk ben mag ik opeens tot 0,8 hebben. Etc etc

vr nov 24, 2006 1:13 am
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
mblover
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
peteRS schreef:
StReS KiP schreef:

Tsja hoevaak moet het nog worden gezegd, het verschilt overal, er zijn dus geen landelijke "regels".

In Zeewolde schrijven ze een boete uit vanaf 0,6. Als ik in harderwijk ben mag ik opeens tot 0,8 hebben. Etc etc

Volgens mij is dat in Zeewolde gewoon een dombo geweest die niet met de tijd mee gaat.

Tis altijd 0,5 geweest, tot afgelopen januari toen is het 0,7 of 0,8 geworden. Ik denk dat daar eea fout is gegaan in de communicatie.

Wellicht staan ze in Zeewolde maar 1x per jaar, net als hier, en weten ze dan eigenlijk ook niet hoe het werkt en wat ze doen en wat er mag enzo.

edit:
Het kan niet dat de nationale wetten in elk district anders geinterpreteerd worden....
het is officieel door heel nl hetzelfde.

Anders zou het wel lekker zijn zeg, woon je ergens waar je 0,8 mag hebben, en rijd je net een minuut ergens waar je maar 0,5 mag hebben dan krijg je een bon... :{}:

vr nov 24, 2006 1:19 am
Profiel
peteRS
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 95
Antwoord met een citaat
Bericht 
Ja en dat is dus wel het geval aangezien elke regiocorps zijn eigen beleid voert in zekere zin. En rollenbank is hier de grootste hobby van de politie.

Ik denk dat het verschil onder andere komt door:
De een geeft een boete bij zoveel kw, de ander rekent de kw's door naar km per uur en schrijft daar een boete voor uit. Dus je hebt een boete voor bijv 1,2 kw wat teveel is en je hebt een boete dat je brommer bijv 25 kmph te hard gaat.

Maar ik blijf het ook appart vinden dat op verschillende plekken verschillende normen en maatregelen worden gehanteerd.

vr nov 24, 2006 11:39 am
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
Antwoord op onderwerp   [ 39 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende