HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu za jan 04, 2025 3:34 am

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 snelheid 
Auteur Bericht
Robert-Jan Benard
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 0
Bericht snelheid
Ik heb een AF1 futura met am6blok,orgineel 49,5cc en19mm carb, leovinci uitlaat,met arrow demper
deze loopt gemakkelijk 100km/h misschien wel meer, is dat normaal?
ik vind dit erg hard

wo nov 03, 2010 11:48 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Mikeeee
ApriliaForum Member

Bericht Re: snelheid
dit meen je niet serieus

Ex-jes: DERBI GPR 50 Racing Red 05' / Aprilia RS50 MY 07 Spains no'1 / Rieju KTM SX 50 Crossbrommer

wo nov 03, 2010 11:54 pm
Profiel
Senda80Rosmalen
ApriliaForum Member

Kerel loopt al de hele tijd hier rond met z'n stoere praatjes...Afbeelding

Ktm #24

wo nov 03, 2010 11:56 pm
Profiel
Monterderb
ApriliaForum Member

:BAN:

do nov 04, 2010 12:54 am
Profiel
TheDutchBeast
ApriliaForum Member

Mensen, even voor de duidelijkheid
Zoals jullie weten heb ik ook een AF1 die ik aan het opknappen ben, bij de testrit haalde ik ook 85 op teller met standaard cilinder en rotte uitlaat. In theorie zou het dus mogelijk kunnen zijn. Die AF1'tjes lopen van fabriek uit al als beesten.

Ik heb straks een Leovinci uitlaat eronder als mijn AF1 terug is van revisatie. Dus dan denk ik dat ik ook de 100 haal, en vooral als je een am6 blokje hebt haal je easy met 50cc de 100. Maar met een rv4 blokje als hij goed is afgesteld ook.

Ik raad aan, speel wat met je tandwielen of las een proppie in je uitlaat, dat tempert het een beetje.

En tsja, het is normaal die AF1's gingen en gaan nog steeds HARD

En jongens, kom op, reageer alleen als je iets van AF1's weet en beoordeel deze kerel niet gelijk op zijn uitspraken. Geen enkele vraag is hier stom of dom.

Jawa 350cc Oilmaster
Yamaha TZR ( 5x )

do nov 04, 2010 12:56 am
Profiel
SuMo-rider
ApriliaForum Member

TheDutchBeast schreef:
Mensen, even voor de duidelijkheid
Zoals jullie weten heb ik ook een AF1 die ik aan het opknappen ben, bij de testrit haalde ik ook 85 op teller met standaard cilinder en rotte uitlaat. In theorie zou het dus mogelijk kunnen zijn. Die AF1'tjes lopen van fabriek uit al als beesten.

Ik heb straks een Leovinci uitlaat eronder als mijn AF1 terug is van revisatie. Dus dan denk ik dat ik ook de 100 haal, en vooral als je een am6 blokje hebt haal je easy met 50cc de 100. Maar met een rv4 blokje als hij goed is afgesteld ook.

Ik raad aan, speel wat met je tandwielen of las een proppie in je uitlaat, dat tempert het een beetje.

En tsja, het is normaal die AF1's gingen en gaan nog steeds HARD

En jongens, kom op, reageer alleen als je iets van AF1's weet en beoordeel deze kerel niet gelijk op zijn uitspraken. Geen enkele vraag is hier stom of dom.

bladiebla, hij zit een beetje op een verkapte manier te posen dat zn brommer hard gaat :P

do nov 04, 2010 1:51 am
Profiel
Day-Sniper
ApriliaForum Member

Mij lijkt het vrij onlogisch dat hij een AM6 blok onder zen AF1 heeft liggen gezien ik, onder mijn RS uit 98 een AM5 blokje heb.
Het kan natuurlijk dat die alle ophangpunten heeft verbeund voor een AM6 blok maar dan zou die in principe niet meer op de weg mogen, wat heb je dan nog aan die brommer, afgezien van sprints?

Aprilius schreef:
is dat hoog onderwijs in belgie?
volgens mij doet mijn hamster ook zo'n opleiding :_:

do nov 04, 2010 8:42 am
Profiel
Tom Sluiters
ApriliaForum Member

Day-Sniper schreef:
Mij lijkt het vrij onlogisch dat hij een AM6 blok onder zen AF1 heeft liggen gezien ik, onder mijn RS uit 98 een AM5 blokje heb.
Het kan natuurlijk dat die alle ophangpunten heeft verbeund voor een AM6 blok maar dan zou die in principe niet meer op de weg mogen, wat heb je dan nog aan die brommer, afgezien van sprints?

als je een 70/80cc monteer mag je ook de weg niet meer op, en kijk hoeveel mensen er met 70cc rijden. Zelfs met een niet gekeurde uitlaat zou je de weg al niet meer op mogen! ;)

Verder is je snelheid heel normaal afhankelijk van je tandwielverhouding. Zulke vragen kun je in het vervolg ook beter in het kleine vragen topic stellen :thumleft:

do nov 04, 2010 8:52 am
Profiel WWW
ThomasSX
ApriliaForum Member

Robert-Jan Benard schreef:
Ik heb een AF1 futura met am6blok,orgineel 49,5cc en19mm carb, leovinci uitlaat,met arrow demper
deze loopt gemakkelijk 100km/h misschien wel meer, is dat normaal?
ik vind dit erg hard

dat kan..
das toch niet gek..

do nov 04, 2010 11:44 am
Profiel WWW
Itakura
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 19
met 50cc is boven de 15pk haalbaar (voorbeeld) dus nooit zeggen dat zoiets niet kan!

100km/u met een std 50cc is prima te doen, al helemaal met 19mm carb.

bovendien kan een motorblok prima overgebouwd zijn, mijn af1 uit '88 had ook een am6 blok, bovendien is de futura ook geleverd met AM5 blok.

do nov 04, 2010 11:56 am
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
TheDutchBeast
ApriliaForum Member

Day-Sniper schreef:

Het kan, omdat de RV4 blokjes snel slijten en vrij zeldzaam worden, knalt iedereen onder zijn AF1 AM6 blokjes, de politie kent geen AF1's en zal zich ook nooit afvragen waarom een AF1 6 versnellingen heeft, vooral niet bij sintesi's, zijn zeldzame brommertjes.

Het am6 blokje is er vrij makkelijk onder te hangen, vergt niet veel werk.

Jawa 350cc Oilmaster
Yamaha TZR ( 5x )

do nov 04, 2010 12:28 pm
Profiel
frishh
ApriliaForum Member

wat een stoere jongen, 100 maarliefst!

maar laat ik eens een poging doen je vraag serieus te beantwoorden. met een leovince V6 is 100 best hard want die heeft een vrij lage powerband, hangt natuurlijk af van je tandwielverhouding. als je ook nog een beetje rap optrekt, zal er wel wat aan de poorten van de cilinder geknutseld zijn.

Le stickerslet: viewtopic.php?f=14&t=17280

do nov 04, 2010 12:44 pm
Profiel
Tom Sluiters
ApriliaForum Member

Tom Sluiters schreef:
Day-Sniper schreef:

als je een 70/80cc monteer mag je ook de weg niet meer op, en kijk hoeveel mensen er met 70cc rijden. Zelfs met een niet gekeurde uitlaat zou je de weg al niet meer op mogen! ;)

Verder is je snelheid heel normaal afhankelijk van je tandwielverhouding. Zulke vragen kun je in het vervolg ook beter in het kleine vragen topic stellen :thumleft:

welke tanden heb je?

do nov 04, 2010 1:17 pm
Profiel WWW
TheDutchBeast
ApriliaForum Member

frishh schreef:
wat een stoere jongen, 100 maarliefst!

maar laat ik eens een poging doen je vraag serieus te beantwoorden. met een leovince V6 is 100 best hard want die heeft een vrij lage powerband, hangt natuurlijk af van je tandwielverhouding. als je ook nog een beetje rap optrekt, zal er wel wat aan de poorten van de cilinder geknutseld zijn.

Kom aan frish, nergens voor nodig deze kerel zo af te katten.
Ik neem aan dat hij beide kanten grote tandwielen heeft en niet snel oprekt maar een hoge top heeft.

Jawa 350cc Oilmaster
Yamaha TZR ( 5x )

do nov 04, 2010 1:37 pm
Profiel
frishh
ApriliaForum Member

ik zal me inhouden dan :^^:

aan beide kanten grotere tandwielen heeft niet veel zin, behalve dat de ketting minder wrijving heeft. hij zal voor een groot, en achter een kleiner tandwiel hebben.
trouwens TS, is het 100 op de teller, of 100 echte? want tellers willen nog wel eens afwijken en onrealistische snelheden weergeven.

Le stickerslet: viewtopic.php?f=14&t=17280

do nov 04, 2010 1:42 pm
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 22 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende