Auteur |
Bericht |
janh95
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr jul 27, 2012 11:36 pm Berichten: 17 Woonplaats: Stadskanaal
|
 Ketting en tandwielen vervangen hele brommer schudt/trilt
Hallo,
Ik heb vanmiddag mijn ketting en tandwielen vervangen, en nu schudt mijn hele brommer heen en weer. De ketting heeft genoeg speling, en heb het wiel er recht in gezet via de streepjes op de achterbrug. Het gaat trouwens om een Aprilia RS uit 2003.
Met vriendelijke groet, Jan
|
do aug 23, 2012 7:15 pm |
|
 |
Maup
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do dec 31, 2009 4:06 pm Berichten: 1791 Woonplaats: Maasdijk
|
 Re: Ketting en tandwielen vervangen hele brommer schudt/tril
achterwiellager gesloopt met het vastzetten van je achterwiel? Kun je controleren door je wiel van de grond te halen en er een slinger aan te geven. Dat hoor gewoon soepeltjes te gaan.
_________________ Vertrouwen is goed, controle is beter.
|
do aug 23, 2012 7:32 pm |
|
 |
janh95
ApriliaForum Member
|
Dat gaat soepeltjes alleen het trilt wel. alleen geen speling op het wiel. ook het wiel weer los gehad en ook niet op de lagers. Hij trilt bij het gewoon rijden. Zo gauw je de koppeling intrekt is het hele trillen ook weg.
|
do aug 23, 2012 8:22 pm |
|
 |
Venlonaer
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za feb 19, 2011 12:35 am Berichten: 6119 Woonplaats: Limbabwe
|
Staat ie wel in lijn
do aug 23, 2012 9:13 pm |
|
 |
rieju-rrx
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do apr 28, 2011 9:23 pm Berichten: 5274 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Bommel-Westside
|
Is het ook als je met stilstand gas geeft? Dat hij dan trilt. Kan zijn dat je blok los hangt. Kijk je blokbouten maar eens na.
_________________ \8/ Gang is alles, remmen is angst \8/
|
do aug 23, 2012 11:53 pm |
Persoonlijk album
|
 |
janh95
ApriliaForum Member
|
Venlonaer schreef: Staat ie wel in lijn heb het wel recht gezet. met de streepjes die op de achterbrug staan. ga er vanuit dat hij dan aardig recht moet zitten. rieju-rrx schreef: Is het ook als je met stilstand gas geeft? Dat hij dan trilt. Kan zijn dat je blok los hangt. Kijk je blokbouten maar eens na. Nee alleen met rijden. wat lager in toeren wat heftiger maar minder. en wat hoger in de toeren merk je er wat minder van maar trilt het wel meer. voordat ik de tandwielen ging vervangen was het ook nog goed. en heb de stationairstelschroef wat ingedraait. Heb wel met een hamer een bout van het tandwiel laten schrikken met een hamer. kan het zijn dat ik een slag in het wiel geslagen heb?
|
vr aug 24, 2012 8:59 am |
|
 |
Apriliaaah
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za nov 13, 2010 10:32 am Berichten: 3543 Woonplaats: Meppel
|
Dat lijkt mij sterk of je hebt er moeilijk hard op staan ragen met een hamer van 20 kilo..
vr aug 24, 2012 5:54 pm |
|
 |
janh95
ApriliaForum Member
|
Apriliaaah schreef: Dat lijkt mij sterk of je hebt er moeilijk hard op staan ragen met een hamer van 20 kilo.. nee dat viel wel mee, dacht dat ik het gevonden had, dat het 1 kapot lagertje was. dus die maar vervangen. maar hij trilt en schudt nog steeds vooral bij het lage in de toeren weg rijden en ergens bij 6500 toeren.
|
za aug 25, 2012 10:00 am |
|
 |
Apriliaaah
ApriliaForum Member
|
Controleer blokbouten eens dan? Staan de tandwielen wel recht op het wiel? Geen speling op voortandwiel?
za aug 25, 2012 10:23 am |
|
 |
valiant
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma nov 02, 2009 11:31 am Berichten: 91 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: naarden
|
oude ketting op nieuwe tandwielen geeft vaker problemen dus ik raad je aan je ketting te vervangen. dan moet het probleem weg zijn.
_________________ Burn your rubber, Not your soul.
|
ma aug 27, 2012 8:42 pm |
Persoonlijk album
|
 |
Venlonaer
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za feb 19, 2011 12:35 am Berichten: 6119 Woonplaats: Limbabwe
|
G Hij heeft alles vervangen
ma aug 27, 2012 9:33 pm |
|
 |
Apriliaaah
ApriliaForum Member
|
Lez0n
ma aug 27, 2012 11:04 pm |
|
 |
rieju-rrx
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do apr 28, 2011 9:23 pm Berichten: 5274 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Bommel-Westside
|
Was valiant geen maat van RS125 biertakt man?
_________________ \8/ Gang is alles, remmen is angst \8/
|
ma aug 27, 2012 11:13 pm |
Persoonlijk album
|
 |
|