Auteur |
Bericht |
NakedRS50
ApriliaForum Member
|
 Re: am6 blokje wil niet starten na revisie
draai je dop van de reservoir tankje en start je brommer , als er bubbels/belletjes omhoog komen dan is je koppaking lek. hij bouwt dan druk in je koelvloeistof systeem en dit zie je gelijk.
ma jul 16, 2012 8:10 pm |
|
 |
hein
ApriliaForum Member
|
ik heb de oliepomp aangesloten op de carb, maar omdat de vorige eigenaar zei dat de pomp kapot was zit er ook mengsmering in de tank. ik denk dat de pomp gewoon goed is maar toch... koppakking zou idd een optie kunnen zijn ja, ik sleutelde vroeger aan luchtgekoeld morgen weer ff kijken ik dank u wederom
|
ma jul 16, 2012 11:04 pm |
|
 |
Venlonaer
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za feb 19, 2011 12:35 am Berichten: 6119 Woonplaats: Limbabwe
|
Sluit dat pompje eens af en doe alleen zelf mengen, kijk eens of er dan minder rook is.
Misschien doet ie 't wel en staat ie te rijk afgesteld oid..
ma jul 16, 2012 11:33 pm |
|
 |
hein
ApriliaForum Member
|
Venlonaer schreef: Sluit dat pompje eens af en doe alleen zelf mengen, kijk eens of er dan minder rook is.
Misschien doet ie 't wel en staat ie te rijk afgesteld oid.. had ik stiekum al geprobeerd...
|
di jul 17, 2012 8:23 am |
|
 |
Venlonaer
ApriliaForum Member
|
Nieuwe pakkingen heb je gedaan.. Ehm, het is onwaarschijnlijk maar heb je de cilinderkopmoeren op het juiste moment aangedraaid? Kan soms zijn dat het niet strak genoeg is en dat er dan KVS langs de pakking gaat...
Als je geen momentsleutel laat dat van mij maar want dalijk sloop je de tapeinden nog
di jul 17, 2012 9:20 am |
|
 |
hein
ApriliaForum Member
|
neuh die tapeinden hoef je niet bang voor te zijn hoor. vast is vast vanmiddag krijg ik me nieuwe koppakking, de oude was bar slecht, ook al was ie niet eens zo heel erg oud... bij de weg, de knipperlichten knipperen niet, is dat een veel voorkomend probleem bij die dingen?
|
di jul 17, 2012 12:58 pm |
|
 |
Venlonaer
ApriliaForum Member
|
Ik dacht dat je nieuwe pakkingen na de revisie had gedaan? Maar hoe bedoel je, ze branden wel maar knipperen niet of doen ze helemaal niks?
di jul 17, 2012 1:37 pm |
|
 |
hein
ApriliaForum Member
|
ja alle pakkingen, keerringen en lagers, op de koppakking na, want die was nog vrij jong... de knipperlichten branden wel, maar knipperen niet, ik denk dat het de clignoteur is, de kabelboom heb ik nagelopen, die is goed
|
di jul 17, 2012 1:48 pm |
|
 |
Venlonaer
ApriliaForum Member
|
Zijn het de originele knipperlichten en het originele relais? Ik had kort geleden hetzelfde probleem dit kwam omdat mijn relais voor 10W lampjes was bedoeld maar ik 21W knipperlichten had.
Maar branden ze wel fel? Ik denk anders dat het is omdat je brom stationair loopt.
di jul 17, 2012 2:53 pm |
|
 |
marien
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo aug 01, 2010 2:38 pm Berichten: 7666 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Delft
|
Stinos schreef: Of je leent gewoon even een cdi van een vriend en knalt die erop. Bovendien als je cdi niet deugt, dan trekt ie ook geen vonk. Neen. Dat is als je bobine aan stront is. Voor jou is dat hetzelfde omdat het inn 1 blokje zit, maar het is iets anders. Probeer het anders eens met die oude originele krappe-anus-carburateur, dan weet je in elk geval zeker of het je electra niet is.
di jul 17, 2012 6:33 pm |
Persoonlijk album
|
 |
hein
ApriliaForum Member
|
het blokkie loopt hoor, ik heb de koppakking vervangen, en hij rookt nog steeds, het was dus niet de koppakking... als ik in zn vrij vol gas geef, dan staat ie te "jengelen"rond de 7500 rpm, alsof ie begrenst is in zn toeren, maar dat issie niet, want ik heb voordat ik um uit elkaar trok 14000rpm gehaald. boven op de carb zit aan de kant van het spruitstuk een nippel waar hij lucht trekt volgens mij, als ik mn vinger erop hou dan reageerd ie daar wel op. de carb wordt ook ijskoud
heeft iemand hier ervaring met deze carb? want ik denk zelf dat het probleem daar zit, maar ben nogal onbekend met dellorto....
groetjes
|
di jul 17, 2012 10:51 pm |
|
 |
Venlonaer
ApriliaForum Member
|
Ik denk dat die nippel de vacuum nippel is 
di jul 17, 2012 11:12 pm |
|
 |
hein
ApriliaForum Member
|
nou mijn brummert loopt goed hoor, nieuw luchtfiltertje erop, sproeier 90 en gaaaaaaaaan weet alleen nog niet hoe hard ie loopt omdat ik mn kmteller aandrijving nog niet binnen heb, maar dat laat ik jullie tzt weten topic kan dicht!!
bedankt voor jullie hulp
groetjes
|
wo jul 18, 2012 4:58 pm |
|
 |
|