Auteur |
Bericht |
yuri
ApriliaForum Member
|
 elektrisch start probleem
Hallo, Ik heb sinds kort een aprilia rs 2003, met de volgende setup:
*Hebo manston 50cc *yasuni hmr 2 *tnt luchtfilter *orginele carbu (denk ik) *orginele vertanding
Nu is mijn probleem dat de elektrische starter niets meer doet, dit was na ik de accu had verwisseld voor een nieuwe. Ik denk dat de accu verkeerd geïnstalleerd was omdat mijn vader opeens zei: "je accu heb je omgekeerd gemonteerd (- en + pool verwisseld)" nu heb ik heb ik hem weer juist gemonteerd maar, deze doet niets je hoort niets :( Op de batterij zat nog spanning heb deze gemeten en dit was 12,55. Nu is mijn vraag hoe kan ik dit oplossen of wat moet ik vervangen? Ik heb al de bougie uitgedraaid en deze was niet nat maar had wel wat olie.
Alvast bedankt yuri
Laatst bijgewerkt door yuri op do apr 12, 2012 7:48 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
|
do apr 12, 2012 7:37 pm |
|
 |
TZRBart
ApriliaForum Member
|
 Re: elektrisch start probleem
Doet hij nog wel iets of helemaal niets meer? En als je 12 volt direct op het kabeltje wat aan je startmotor zit (waarschijnlijk een rood kabeltje) daar een startkabel die vanaf een accu van de plus pool komt op zet, zou hij moeten gaan draaien, doet hij dat niet dan is er iets aan je startmotor kapot. Werkt het contact e.d. wel?
_________________ Een 2 takt is pas goed als het doet wat het moet.
|
do apr 12, 2012 7:48 pm |
|
 |
yuri
ApriliaForum Member
|
hallo, bedankt voor je snelle respons. De elektrische start doet niks hij maakt geen geluid meer. Het contact werkt, ik zal deze oplossing eens proberen :)
|
do apr 12, 2012 7:51 pm |
|
 |
TZRBart
ApriliaForum Member
|
yuri schreef: hallo, bedankt voor je snelle respons. De elektrische start doet niks hij maakt geen geluid meer. Het contact werkt, ik zal deze oplossing eens proberen :) Niet tegen het 'huis' houden, dan vonkt het maar dat kan voor de rest geen kwaad... Dat gebeurde ook nadat ik mijn startmotor even testte toen hij van mn brommer af was.
|
do apr 12, 2012 7:53 pm |
|
 |
yuri
ApriliaForum Member
|
wat bedoel je met "huis"?
|
do apr 12, 2012 7:55 pm |
|
 |
TZRBart
ApriliaForum Member
|
yuri schreef: wat bedoel je met "huis"? Van de startmotor, als het goed is zit die kabel er op geschroefd en als je die losmaakt zie je een soort plaatje wat een stukje van je startmotor afzit, tussen dat 'plaatje' en de startmotor zit er wat plastic tussen als het goed is, gewoon niet met de knijper van de startkabel (de + pool) tegen je startmotor tikken, dan krijg je vonken. Dat zie je vanzelf wel.
|
do apr 12, 2012 8:05 pm |
|
 |
TZRBart
ApriliaForum Member
|
En kapot zal je startmotor er niet van gaan, ik heb de mijne getest met een 88Ah accu... Behoorlijk wat dus vergeleken met de 4Ah/5Ah accu van je brommer.
|
do apr 12, 2012 8:06 pm |
|
 |
RSjoep
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo aug 07, 2011 9:12 pm Berichten: 2298 Woonplaats: 0418
|
Dat maakt dus echt geen reet uit mongol
do apr 12, 2012 8:12 pm |
|
 |
Gerard1793
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma mei 09, 2011 5:08 pm Berichten: 977 Woonplaats: Middelstum
|
Bart, gooi jezelf weg. Ah is het de stroomafgifte tov de tijd van een accu.
@Ts, is je zekering niet doorgebrand?
_________________ '78 XT500 '89 GS500 '98 V70 T5
|
zo apr 15, 2012 7:55 pm |
|
 |
|