Auteur |
Bericht |
baszsiejj
ApriliaForum Member
|
 schakel pen schuift omhoog uit blok en lekt olie
hallo forumleden, ik bezit een rs 50 uit 2001 met een am6 blok al enige tijd heb ik een probleem met de schakel as pen in het blok ik bedoel hiermee onderdeel 1 op dit plaatje: http://www.easyparts.nl/showdrawing/303 ... kcase.htmldeze schuift omhoog uit het blok bij het inknijpen van de koppelingshevel tevens lekt er olie uit, en na het vervangen van de keerring nogsteeds. ik heb niet zoveel kennis van blokken enzo, maar ik zat dus te denken dat ik zoiezo een kleinere binnenmaat nodig heb van de keerring die onderdeel 1 op het vorige plaatje oliedicht moet maken ik heb geen idee hoe ik het omhoog schuiven kan verhelpen zou iemand met wat meer kennis hier over even een mening kunnen geven? alvast bedankt ! groeten uit warmond ;P
|
za maart 31, 2012 12:43 pm |
|
 |
Yv.S
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo mei 15, 2011 9:43 pm Berichten: 982 Woonplaats: Deest
|
 Re: schakel pen schuift omhoog uit blok en lekt olie
  Foto's van RonnyRacingTeam Je kunt zo beugeltje maken vanaf je spruitstuk Dan komt hij neit meer omhoog
_________________ No one is able to discribe the feeling. Some call it freedom or explain it as their passion. Others call it madness and reckless.
|
za maart 31, 2012 1:03 pm |
|
 |
rs_maniac666
Moderator
Geregistreerd: ma feb 15, 2010 2:33 pm Berichten: 4746 Woonplaats: Klazienaveen
|
ik heb het hier al vaker gezien en de meesten lossen het op door een metaal plaatje vast te zetten aan je spruitstuk en die dan zo buigen dat hij boven het koppelingsheveltje zit, zodat deze niet meer omhoog kan komen.
volgens mij heeft ronnyracingteam het ook zo gedaan.
edit: lekker yvs je bent me net voor
_________________ Aprilia RS NM RossiFummi & Aprilia RS NM Poggiali White.
|
za maart 31, 2012 1:07 pm |
|
 |
baszsiejj
ApriliaForum Member
|
nu begin ik toch echt te twijfelen aan mijn vindingrijkeid...
bedankt voor jullie reacties! ga gelijk aan de slag :)
|
za maart 31, 2012 1:08 pm |
|
 |
Apriliaaah
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za nov 13, 2010 10:32 am Berichten: 3543 Woonplaats: Meppel
|
is dat nou ook slecht voor je koppeling o.i.d? die van mij doet dat ook maar lekt daar verder geen blokolie ofzo..
za maart 31, 2012 6:26 pm |
|
 |
PeteRSchouten
ApriliaForum Member
|
Nee, het is slechts de bediening van de koppeling die faalt, niet de koppeling zelf.Dus het maakt verder niet uit.
|
za maart 31, 2012 7:24 pm |
|
 |
GerardMX
ApriliaForum Member
|
de alom bekende am6 kut kwaal, erg vervelend...maar geeft wel leuke actie's...iemand die steeds m zit terug te duwen tijdens het rijden ik heb n keer in een leuke bui een heel frame gemaakt... een soort driehoek die voor bij het subframe vast zat en de punt hield dan de pen tegen zegmaar.. erg sterk.. maar zo sterk was niet echt nodig uiteindelijk. beste oplossing is toch wat de rest hier boven zei 
_________________ liever een vette bougie dan een schrale zuiger..
|
za maart 31, 2012 7:50 pm |
|
 |
GerardMX
ApriliaForum Member
|
dat frame had ik trouwens met zelfgemaakte ronde kap klemmen aan het subframe gemaakt, stukje oude fietsband ertussen en klaar
_________________ liever een vette bougie dan een schrale zuiger..
|
za maart 31, 2012 7:51 pm |
|
 |
|