Auteur |
Bericht |
RSjoep
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo aug 07, 2011 9:12 pm Berichten: 2298 Woonplaats: 0418
|
 Re: kan iemand uitleggen wat nou presies squish is
dan heb je toch echt iets met afstellen van ontsteking verneukt. krijg je nie voor elkaar door squish
di feb 21, 2012 10:01 pm |
|
 |
Venlonaer
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za feb 19, 2011 12:35 am Berichten: 6119 Woonplaats: Limbabwe
|
Van een te kleine squish gaat t pingelen en dus gat in je cilinderkop en/of zuiger
di feb 21, 2012 10:02 pm |
|
 |
JB1
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jun 20, 2011 10:05 pm Berichten: 2797 Woonplaats: 038 A28 6 letters.
|
Liever een gat in je zuiger dan andersom
di feb 21, 2012 10:04 pm |
|
 |
Venlonaer
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za feb 19, 2011 12:35 am Berichten: 6119 Woonplaats: Limbabwe
|
di feb 21, 2012 10:24 pm |
|
 |
RSjoep
ApriliaForum Member
|
van die paar tiende gaat je cv niet over de zeik, dan was die gewoon al veel te klein
di feb 21, 2012 11:21 pm |
|
 |
marien
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo aug 01, 2010 2:38 pm Berichten: 7666 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Delft
|
RSjoep schreef: is de rand in je cilinderkop, als de zuiger omhoog komt knijpt hij het laatste beetje gas dat tussen de zuigerkroon en de squishband aanwezig is er tussenuit. dit gebeurt omdat de ruimte tussen zuiger en squishband best klein is. doordat dit gas er tussenuit geknepen wordt bereikt het een hoge snelheid, waardoor je gassnelheid in je kop toeneemt en je verbranding niet alleen sneller en sterker zal verlopen, maar ook doordat het minder lang duurt, minder hitte zal afgeven aan de zuiger en wand. dit zorgt dan weer voor een lagere temperatuur. squish stel je af met je voetpakkingen. voor een frisse 50cc tussen de 0,5 en 0,7. je wint hier dus voornamelijk koppel en verlaagt je temperatuur. aan je gassnelheid die je squish ontwikkelt zit ook weer een grens genaamd de MSV (Maximum Squish Velocity) Kun je dat een beetje uitleggen? Ik snap niet precies wat je met er tussenuit knijpen bedoelt, ik nam altijd aan dat alle gas wat in de cilinder is na het sluiten van de uitlaatpoort daar ook blijft?
wo feb 22, 2012 3:05 pm |
Persoonlijk album
|
 |
Aprilia RX 50 2003
Administrator
Geregistreerd: di mei 10, 2011 5:05 pm Berichten: 5939 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Lemelerveld
|
marien schreef: RSjoep schreef: is de rand in je cilinderkop, als de zuiger omhoog komt knijpt hij het laatste beetje gas dat tussen de zuigerkroon en de squishband aanwezig is er tussenuit. dit gebeurt omdat de ruimte tussen zuiger en squishband best klein is. doordat dit gas er tussenuit geknepen wordt bereikt het een hoge snelheid, waardoor je gassnelheid in je kop toeneemt en je verbranding niet alleen sneller en sterker zal verlopen, maar ook doordat het minder lang duurt, minder hitte zal afgeven aan de zuiger en wand. dit zorgt dan weer voor een lagere temperatuur. squish stel je af met je voetpakkingen. voor een frisse 50cc tussen de 0,5 en 0,7. je wint hier dus voornamelijk koppel en verlaagt je temperatuur. aan je gassnelheid die je squish ontwikkelt zit ook weer een grens genaamd de MSV (Maximum Squish Velocity) Kun je dat een beetje uitleggen? Ik snap niet precies wat je met er tussenuit knijpen bedoelt, ik nam altijd aan dat alle gas wat in de cilinder is na het sluiten van de uitlaatpoort daar ook blijft? ik denk dat ie bedoelt dat er een beetje langs je zuigerveren komt. wat ook wel waar is, maar nooit veel
wo feb 22, 2012 5:00 pm |
Persoonlijk album
|
 |
RSjoep
ApriliaForum Member
|
meer dat hij het met nog een paar mm ertussen al gaat verzetten naar het midden van de kop, alleen nog niet met de snelheid die vrijkomt als er maar 0,6 ofzo tussen zit, dan neemt de gassnelheid van het overgebleven gas boven de squishband ineens hard toe. vandaar dat laatste beetje.
do feb 23, 2012 12:43 am |
|
 |
marien
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo aug 01, 2010 2:38 pm Berichten: 7666 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Delft
|
En nou even in het nederlands. En wie is ''hij''?
do feb 23, 2012 2:04 pm |
Persoonlijk album
|
 |
RSjoep
ApriliaForum Member
|
met hij bedoel ik de zuiger tov de squishband. wordt ie nu duidelijk?
do feb 23, 2012 2:46 pm |
|
 |
|