Auteur |
Bericht |
ewoud
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jul 19, 2009 2:20 pm Berichten: 26 Woonplaats: Nieuweroord
|
 Ongeluk
Hallo,
Ik heb net een ongeluk met mijn RS50 gehad, de brommer voor mij ging plotseling op de rem waardoor ik uitweek en hem aantikte waarna ik viel. Ben je altijd schuldig als je ergens achterop knalt?
ik hoor het wel
|
di jun 07, 2011 9:04 pm |
|
 |
Alexanderr
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma mei 09, 2011 8:39 pm Berichten: 142 Woonplaats: Koudekerke
|
 Re: Ongeluk
Je moet altijd voldoende afstand hebben van de gene wie voor je rijd, ook als hij plots remt .. Zo heb ik het geleerd tenminste, maar ik kan het fout hebben 
|
di jun 07, 2011 9:09 pm |
|
 |
frishh
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jun 13, 2010 11:06 am Berichten: 3714 Woonplaats: Delft
|
Ja.
di jun 07, 2011 9:10 pm |
|
 |
rs_maniac666
Moderator
Geregistreerd: ma feb 15, 2010 2:33 pm Berichten: 4746 Woonplaats: Klazienaveen
|
ja jij moet opletten wat er voor je gebeurd, dus in dit geval ben jij aansprakelijk.
edit: zelf goed vanaf gekomen????
_________________ Aprilia RS NM RossiFummi & Aprilia RS NM Poggiali White.
|
di jun 07, 2011 9:11 pm |
|
 |
ewoud
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jul 19, 2009 2:20 pm Berichten: 26 Woonplaats: Nieuweroord
|
het zit nog wat ingewikkelder, want hij remde zonder verkeersnoodzaak, hij remde voor mensen die hij kende die langs de kant van de weg liepen. Hierbij blokkeerde zijn achterrem waardoor ik er vervolgens achterop vloog. Op internet staat dat je dan als achteroprijdende een deel van de schuld kan krijgen, dus niet de volledige schuld. Nu is het echter de vraag of dit uit kan met de verzekering (schadevrije jaren enz). Weet iemand hier meer van? heb zelf wat schaafwonden, maar brommer is er minder aan toe 
|
di jun 07, 2011 9:13 pm |
|
 |
Alexanderr
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma mei 09, 2011 8:39 pm Berichten: 142 Woonplaats: Koudekerke
|
Het belangrijkste is dat je zelf niks (ernstigs) hebt. Wel zonde van je brommer natuurlijk ! Maar ik zou maar is contact opnemen met je verzekeraar, die kan je veel meer vertellen 
Laatst bijgewerkt door Alexanderr op di jun 07, 2011 9:32 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
|
di jun 07, 2011 9:30 pm |
|
 |
team-rs
ApriliaForum Member
|
jij bent schuldig
_________________ money can't buy happiness, that's just a lie we tell poor people to keep them from rioting in the streets
|
di jun 07, 2011 9:31 pm |
|
 |
RonnyRacingTeam
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 26, 2009 10:19 pm Berichten: 1705 Woonplaats: Regio Antwerpen
|
als je kan aantonen dat het roekeloos rijgedrag is van hem kan jij in je recht worden gesteld. Enkel zal dit niet makkelijk zijn. En ik denk ook niet dat dit onder roekeloos rijgedrag valt!
Jij rijd er acherop dus jij bent in fout. Zeer spijtig. Hier in Belgiƫ hebben wij een verzekering die heet, familiale verzekering. Als ik dan schade aanbreng aan iets van iemand anders (die geen familie is) Komt de verzekering hier in tussen.
Dus als het een kennis is, en hij wil de schade op zich nemen kan hij dat eventueel met die verzekering doen. Enkel zal hij dan wel moeten liegen en zeggen dat hij me de brommer reed, en daarme gevallen is.
_________________ Special thanx to: http://www.vanhovemotors.be Foto's: http://www.picasaweb.google.com/ronnyracingteam Faceboek groep: http://www.facebook.com/group.php?gid=115875105094188&ref=ts * * * De snelste manier om een bocht door te komen is geen schrik hebben om je zeer te doen. (joe bar) * * *
|
di jun 07, 2011 10:07 pm |
|
 |
marien
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo aug 01, 2010 2:38 pm Berichten: 7666 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Delft
|
als jij getuigen hebt die willen verklaren dat hij onnodig hard ging remmen en daarbij zelfs zijn achterwiel blokkeerde dan kun je het zo krijgen dat hij inderdaad als schuldige aangemerkt wordt, dat kan hem zelfs (in theorie) zijn rijbewijs kosten..
wo jun 08, 2011 1:06 pm |
Persoonlijk album
|
 |
|