Auteur |
Bericht |
HellHammer
ApriliaForum Member
|
 Zwarte drab uit uitlaat
Hallo,
ik heb een Aprilia SX50 uit 2007 met nu 18000km op de teller maar ik heb een probleem. toen ik de ori uitlaat erop had was er niks aan de hand maar na een paar maanden was ik de 65km/h zat en heb ik er een nieuwe leovince v6 op laten zetten door de dealer. Hij was helemaal goed afgesteld en deed het perfect maar na een maandje zag ik dat toen ik thuis was gekomen van school er een streep met vieze zwarte drab over mn demper droop. Dit ging ook op de grond lekken en ik moest er een poetsdoek onder leggen want het drupte nog wel een tijdje door. Sinds een maandje heb ik er een metrakit thrower opzitten en toch nog steeds hetzelfde probleem. niet zo erg meer als met de v6 maar toch nog steeds een aardige zwarte streep. heeft iemand mss een idee wat dit kan zijn? kan er iets in mn motorblok versleten zijn want eerst had ik dit nog niet en aangezien mijn brommer al wat km's heeft gedraaid. Vorige eigenaar heeft nog niks vervangen in het motorblok.
|
vr maart 26, 2010 10:17 pm |
|
 |
sven93
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo feb 08, 2009 8:41 pm Berichten: 498 Woonplaats: Roelofarendsveen
|
 Re: Zwarte drab uit uitlaat
water met roet doe je niks aan
_________________ brommer(te koop):http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?f=13&t=12258&start=0
|
vr maart 26, 2010 11:02 pm |
|
 |
*Vincent*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jan 15, 2008 10:56 pm Berichten: 5000 Woonplaats: Oegstgeest
|
waarschijnlijk is die drap gewoon benzine dat niet terug de cilinder in is gegaan. doe je niks aan, das 2-takt.
_________________ Four wheels move the body Two wheels move the soul Te koop: 20 PK 70cc Pro Race AM6 cilinder, PB met een goed bod!
|
za maart 27, 2010 11:23 am |
|
 |
HellHammer
ApriliaForum Member
|
waarom had ik eerst niet dan?
|
za maart 27, 2010 12:30 pm |
|
 |
*Vincent*
ApriliaForum Member
|
omdat je uitlaat 1-delig was? weet ik veel, ik heb met onderlangse uitlaten ook nooit zoon last ervan gehad maar mijn Yasuni Cross HM is net een menstruerende negerin.
_________________ Four wheels move the body Two wheels move the soul Te koop: 20 PK 70cc Pro Race AM6 cilinder, PB met een goed bod!
|
za maart 27, 2010 12:54 pm |
|
 |
bas_sx50
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr feb 29, 2008 1:37 pm Berichten: 972 Woonplaats: Den Haag
|
Doordat de zuiger omhoog gaat wordt een deel van het mengsel de uitlaat in "geduwd". Je hebt een golf die in de uitlaat loopt die ervoor zorgt dat dit mengsel weer terug de cilinder in wordt geduwd. Alleen het als die golf aankomt bij de uitlaat poort als deze volledig is afgesloten door de zuiger kan dit mengsel niet meer de cilinder in, dus bij sommige toerentallen blijf je altijd met wat mengsel in je uitlaat zitten. dit is het volgens mij 
za maart 27, 2010 1:04 pm |
|
 |
*Vincent*
ApriliaForum Member
|
nou ja, je hebt bij 2-takt uitlaten de powerband (moet toch wel een bekende term zijn onder iedereen hier).
De golven die vanuit je cilinder komen langs alle delen van de uitlaat, de voorbocht, diffusor, middenstuk en eindconus. De snelheid van de golven die vanuit je cilinder komen gaan met ongeveer 500 m/s door de uitlaat heen. De diffusor heeft een zuigende functie en trekt benzine door de cilinder heen, terwijl de eindconus het weer terug duwt de cilinder in. Maar als de zuiger de uitlaatpoort heeft gesloten komt daar een golf aan die benzine naar binnen probeert te duwen tegen een gesloten poort. Je begrijpt dat er dan dus niks zal gebeuren. Op het moment dat de cilinder zoveel toeren maakt dat de uitlaatpoort wel open is, duwt hij mengsel naar binnen waardoor de motor meer vermogen kan leveren.
Wat er dus bij jou gebeurt is dat het mengsel waarschijnlijk wel door de cilinder wordt gezogen maar niet teruggeduwt wat resulteert in een uitlaat vol met rotzooi wat der ook uit moet komen.
|
za maart 27, 2010 1:24 pm |
|
 |
bas_sx50
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr feb 29, 2008 1:37 pm Berichten: 972 Woonplaats: Den Haag
|
dat zei ik ...  Alleen besteden ik er niet zoveel aandacht aan:P
za maart 27, 2010 1:35 pm |
|