Auteur |
Bericht |
Pinochat42
ApriliaForum Member
|
 RS50 (2002) lekt olie
Mijn RS50 GP1 (2002) lekt ergens olie maar ik kan niet ontdekken waar. Er liggen steeds een paar druppels olie onder na het rijden. Motor geheel ontvet en eind gereden, maar niets te zien aan het blok. Het enige wat me wel opvalt is dat de ruimte achter het kapje waar het kleine ketting tandwiel zit ERG vet is. Nu is het alleen de vraag ofdat dit vet van de regelmatig gesmeerde ketting afkomt ofdat het uit het blok komt. Ik neem aan dat er achter dat kleine tandwiel een lager met keering zit ofzo? Maarja, zo'n deskundige ben ik niet. Kan het daar door komen? Hoe verhelp ik dit als het daardoor komt ? Kan ik dat van de buitenkant, of moet het blok ervoor open?
|
za maart 15, 2008 12:02 pm |
|
 |
danlen
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do jul 14, 2005 6:01 pm Berichten: 645 Afbeeldingen: 3 Woonplaats: Staphorst
|
ja achter tandwiel zit een keerring , en kun je vanaf de buitenkant vervangen , gewoon brommer scheef neerzetten zodat de olie in het blok aan de andere kant zit.
heb je al gekeken bij de uitlaatbocht of daar geen olie uitkomt ?
_________________ Hola , Como Estas ?
|
za maart 15, 2008 4:11 pm |
|
 |
Pinochat42
ApriliaForum Member
|
Ja, daar komt met volgens mij niet vandaan. Ik verdenk die keering achter het voortandwiel, en mogelijk ook de keering onder de koppelingshevel. Is die ok van buitenaf te vervangen?
|
za maart 15, 2008 5:32 pm |
|
 |
danlen
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do jul 14, 2005 6:01 pm Berichten: 645 Afbeeldingen: 3 Woonplaats: Staphorst
|
ja , heveltje kun je er zo uithalen , draaien en trekken 
_________________ Hola , Como Estas ?
|
za maart 15, 2008 6:54 pm |
|
 |
Pinochat42
ApriliaForum Member
|
Ok, ik heb de keerringen besteld en ga het proberen. Bedankt voor het reageren
|
za maart 15, 2008 10:35 pm |
|
 |
Colt
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo okt 17, 2007 12:44 am Berichten: 61 Woonplaats: Amsterdam
|
Bij mij moeten volgens mij ook die keerringen worden vervangen, maar kan iemand mij vertellen waar ik die kan bestellen? (op easyparts zie ik ze nergens staan, kan ook aan mij liggen...)
En hoe kan je de oude keerringen het beste verwijderen?
alvast bedankt
|
ma mei 19, 2008 12:09 am |
|
 |
*Thomas*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do sep 22, 2005 9:34 pm Berichten: 5743 Afbeeldingen: 32
|
 Re: RS50 (2002) lekt olie
Pinochat42 schreef: Mijn RS50 GP1 (2002) lekt ergens olie maar ik kan niet ontdekken waar. Er liggen steeds een paar druppels olie onder na het rijden. Motor geheel ontvet en eind gereden, maar niets te zien aan het blok. Het enige wat me wel opvalt is dat de ruimte achter het kapje waar het kleine ketting tandwiel zit ERG vet is. Nu is het alleen de vraag ofdat dit vet van de regelmatig gesmeerde ketting afkomt ofdat het uit het blok komt. Ik neem aan dat er achter dat kleine tandwiel een lager met keering zit ofzo? Maarja, zo'n deskundige ben ik niet. Kan het daar door komen? Hoe verhelp ik dit als het daardoor komt ? Kan ik dat van de buitenkant, of moet het blok ervoor open?
achter je voortandwiel heb je steeds te maken met vet van de ketting, eerst alles eens goed schoonmaken voor je gaat vervangen
en waar ligt die olie dan precies, want na een tijd gaat een 2takt blok wel lekken bij de uitlaat (aan de cilinder) en daar kan je niet zo veel aan veranderen...
ma mei 19, 2008 9:45 am |
Persoonlijk album
|
 |
Colt
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo okt 17, 2007 12:44 am Berichten: 61 Woonplaats: Amsterdam
|
Bij mij is het gelukt! Voor 6E een keerring kunnen halen, nu heb ik geen last meer van lekkage. Chill.

|
wo mei 21, 2008 8:14 pm |
|
 |
|