HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu wo apr 16, 2025 1:39 am




Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
 wat is powerband??????? 
Auteur Bericht
Royal Club
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do nov 22, 2007 3:56 pm
Berichten: 4705
Woonplaats: Vinkeveen
Bericht 
je kan schakelen wanner je wil. maar als je vaart wil houden moet je pas aan het einde van je powerband schakelen

_________________
“When life gives you lemons ask for salt and tequila”
Afbeelding


zo maart 23, 2008 3:44 pm
Profiel
RS50 wayblue
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 07, 2007 10:17 pm
Berichten: 830
Afbeeldingen: 11
Woonplaats: Blaricum
Bericht 
nouw je moet gwoon in je powerband blijven om vermogen te houden, je powerband is van 7000 tot 11000 toeren bijvoorbeeld, dus je zet hem in zn 1, met je koppeling in natuurlijk, gaat naar 7000 toeren trekt dan op tot 11000 toeren, schakeld en dan gaat ie trug tot 8000-9000 toeren, ga je weer door tot 11000 toeren en zo ga je door tot je de snelheid hebt die je wou, bijvoorbeeld 50, schakel je weer op en blijf je constant rijden met 7000 toeren, lijkt veel maar daar zijn ze voor gemaakt, als je dan harder wilt schakel je trug tot 9000 toeren ofzo en dan weer het hele verhaaltje :D:

_________________
als iedereen aan zichzelf denkt word aan iedereen gedacht.
Matig uw kinderen, denk aan mijn snelheid


zo maart 23, 2008 3:47 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
jerrel
ApriliaForum Member

Geregistreerd: wo maart 19, 2008 6:51 pm
Berichten: 35
Bericht 
ok
maar als ik schakel moet ik me gas ook meteen weer open trekken om in zn 2 ook meteen in die powerband te zitten


zo maart 23, 2008 3:48 pm
Profiel
Royal Club
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do nov 22, 2007 3:56 pm
Berichten: 4705
Woonplaats: Vinkeveen
Bericht 
luister

je rijd weg

je accelereert tot 11000 toeren, noem maar iets

dan schakel je naar zn 2

door je versnellingsbak vallen je toeren terug naar 8000 toeren, noem maar iets

dan acclereer je door tot 11000 toern, schakel je weer over, valtie terug naar 9000 toeren, weet ik veel

zo ga je door


het is echter NIET zo, dat als je bij 6000 toeren schakelt, en je geeft volgas, dat je dan meteen in de powerband zal komen

_________________
“When life gives you lemons ask for salt and tequila”
Afbeelding


zo maart 23, 2008 3:50 pm
Profiel
jerrel
ApriliaForum Member

Geregistreerd: wo maart 19, 2008 6:51 pm
Berichten: 35
Bericht 
dit is allemaal nieuw voor mij haha :^^: nou ben ik wat aan het bij leren
dus het kan net zo goed zijn dat alles goed op me brommer gemonteerd zit
alleen ik schakel niet zo als het hoort


zo maart 23, 2008 3:51 pm
Profiel
RS50 wayblue
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 07, 2007 10:17 pm
Berichten: 830
Afbeeldingen: 11
Woonplaats: Blaricum
Bericht 
maar ik denk dat je dat wel leert als je langer op je brommer blijft rijden dan blijf je automatisch gewoon constant in de powerband

_________________
als iedereen aan zichzelf denkt word aan iedereen gedacht.
Matig uw kinderen, denk aan mijn snelheid


zo maart 23, 2008 3:51 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
jerrel
ApriliaForum Member

Geregistreerd: wo maart 19, 2008 6:51 pm
Berichten: 35
Bericht 
ok ik begrijp dat alles in zn powerband gebeurt
maar waarom gebeurt het optrekken in zijn 1 zo moeizaam
ik moet eerst met me ikoppeling spelen en met me gas voordat ie in zijn powerband wegschiet


zo maart 23, 2008 3:57 pm
Profiel
Meonemium
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo apr 18, 2007 10:37 pm
Berichten: 1190
Afbeeldingen: 1
Bericht 
Als je dit niet wil hebben, moet je niet met een schakelbrommer gaan rijden...klaar

_________________
Aprilia RS5O Chesterfield viewtopic.php?f=13&t=19704


zo maart 23, 2008 4:13 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
jerrel
ApriliaForum Member

Geregistreerd: wo maart 19, 2008 6:51 pm
Berichten: 35
Bericht 
dat vroeg ik je niet
:OFF TOPIC:


zo maart 23, 2008 4:23 pm
Profiel
Royal Club
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do nov 22, 2007 3:56 pm
Berichten: 4705
Woonplaats: Vinkeveen
Bericht 
Johan P schreef:
Als je dit niet wil hebben, moet je niet met een schakelbrommer gaan rijden...klaar


je ouders hadden je ook liever niet gehad, maar ze hebben jou toch ook niet verkocht? :S:

damn, wat een kutreply

_________________
“When life gives you lemons ask for salt and tequila”
Afbeelding


zo maart 23, 2008 4:24 pm
Profiel
Meonemium
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo apr 18, 2007 10:37 pm
Berichten: 1190
Afbeeldingen: 1
Bericht 
Je moet zowiezo je koppeling rustig op laten komen+ een flinke dot gas bij 2 takt... ze zijn nu eenmaal hoogtoerig. Ik trek zo op: geef gas, zodat ie rond de 7.000 RPM zit, dan laat ik mijn koppeling zo rustig los, dat ie op de 7.000 RPM blijft, todat je de koppelingshevel helemaal heb losgelaten, dan trek je hem gewoon verder door, ik zou even op Youtube of Google video gewoon wat filmpjes van 2-takt schakels zoeken, met geluid... waar je ze kan horen optrekken en dan het liefst een on-board video, zodat je ook de toerenteller ziet... Zo moet je het maar even gaan bekijken dan... Je trekt natuurlijk niet zo snel op als een motor ofzo, maar daarvoor is het natuurlijk een 50CC brommer... Hoop dat je hier wat aan heb ;)

_________________
Aprilia RS5O Chesterfield viewtopic.php?f=13&t=19704


zo maart 23, 2008 4:29 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Meonemium
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo apr 18, 2007 10:37 pm
Berichten: 1190
Afbeeldingen: 1
Bericht 
Royal Club schreef:
Johan P schreef:
Als je dit niet wil hebben, moet je niet met een schakelbrommer gaan rijden...klaar


je ouders hadden je ook liever niet gehad, maar ze hebben jou toch ook niet verkocht? :S:

damn, wat een kutreply


Doe dit even lekker via PB als je wat kwijt wilt....

_________________
Aprilia RS5O Chesterfield viewtopic.php?f=13&t=19704


zo maart 23, 2008 4:30 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
jerrel
ApriliaForum Member

Geregistreerd: wo maart 19, 2008 6:51 pm
Berichten: 35
Bericht 
ey niet in deze topic dank je wel heren
waar is de liefde gebleven :@:


zo maart 23, 2008 4:34 pm
Profiel
jerrel
ApriliaForum Member

Geregistreerd: wo maart 19, 2008 6:51 pm
Berichten: 35
Bericht 
ey heren bedankt voor het advies ik heb die brommer aan de praat gekregen
moest gewoon goed afgesteld worden
deze topic kan close


ma maart 24, 2008 9:04 pm
Profiel
BuxirS
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 31, 2005 4:11 pm
Berichten: 3214
Afbeeldingen: 9
Woonplaats: Noordelijk
Bericht 
Je hebt hoogstwaarschijnlijk een te kleine sproeier.
Controleer je bougiekleur eens en ga maar afstellen in plaats van er mee doorrijden.

Ik zeg hoofdvraag beantwoord, die tweede kan verder in kleine vragen bij onduidelijkheid...

//Close

_________________
Ex-moderator uit de gouden tijden van dit forum.


ma maart 24, 2008 10:29 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar: