Auteur |
Bericht |
Sees RS50
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo aug 20, 2006 1:10 pm Berichten: 212 Woonplaats: Woudenberg
|
 Brommer valt uit na een tijdje
Hallo,
Ik heb een probleem..
Me brommer rijd goed maar na een paar honderd meter rijden valt die ineens uit. Ik had afgelopen vrijdag een stuk gereden, 10km ofzo en toen kwam ik weer terug in het dorp, en toen viel die ineens uit. Ik had geen rare dingen gedaan ofzo..
Ik heb al meerdere dingen geprobeerd, andere sproeier, andere bougie, luchtfilter schoongemaakt.
Een maat van me zei dat het kon liggen aan de kabelboom, aangezien me normaal licht het ook niet doet. (heb daarvan het lampje al vervangen en doet het nog steeds niet)
En hij ineens uitvalt, zonder dat die slecht loopt. Lijkt net het geluid alsof de tank leeg is, en nee dat is hij niet.
Zou iemand misschien weten wat er zou kunnen zijn of wat ik zou kunnen testen?
Het gaat hier om een Aprilia Rs50 SBK 2003
50 cc
Doppler uitlaat
17.5mm caberateur
Powerfilter
En op het moment sproeier 96.
Alvast bedankt,
Cees
_________________ Aprilia RS50 Valentino Rossi te koop! Te koop: Aprilia RS50 Valentino Rossi
|
ma feb 11, 2008 5:12 pm |
|
 |
Costian
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr sep 28, 2007 2:36 pm Berichten: 12 Woonplaats: Nieuwerkerk
|
Ik heb ook zoiets gehad, ging na ongeveer 1 kilometer stotteren en zakte in toeren, kwam ook niet in toeren. Het leek alsof m'n onsteking rot was. Ook fikten m'n koplampen door. Op advies van een brommerboer een nieuwe spanningsverdeler en twas allemaal over, misschien iemand anders hier ervaring mee???
_________________ Als opeens alles op je af komt, zit je op de verkeerde weghelft!!!!
|
ma feb 11, 2008 5:54 pm |
|
 |
Nick Vonk
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma dec 24, 2007 9:41 pm Berichten: 15 Woonplaats: oene
|
nee maar mischien blijft je vlotter vast zitten en komt er geen benziene meer in en dan krijgt hij ook geen benziene mis cabr schoon maken maar dat is alleen een deel van het probleem maar spannings regelaar/verdeler vervangen.
vonki
|
ma feb 11, 2008 8:31 pm |
|
 |
Sees RS50
ApriliaForum Member
|
Bedankt voor de antwoorden. Caberateur is niet vies, had ik al nagekeken. Waar zit de spanningsregelaar eigenlijk? Hoe kan je zien of hij defect is?
_________________ Aprilia RS50 Valentino Rossi te koop! Te koop: Aprilia RS50 Valentino Rossi
|
ma feb 11, 2008 8:34 pm |
|
 |
MOH
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jan 08, 2007 4:47 pm Berichten: 59 Woonplaats: Amsterdam
|
dat heb ik ook gehad  ik had gewoon me carb grondig gereinigd 
|
ma feb 11, 2008 8:40 pm |
|
 |
Eriko de Angelis
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do jul 26, 2007 6:15 am Berichten: 593 Afbeeldingen: 4 Woonplaats: Schermer
|
doet hij het in zn reserve wel goed?
moet je ff in zn reserve rijden en oppassen dat je niet zoals ik zonder benzine kom te staan
en na 100 km weer ff in de normale stand van de benzinekraan zetten.. bij mij doet ie t dan weer.. misschien zit er iets in je tank of je carb..
ma feb 11, 2008 8:45 pm |
Persoonlijk album
|
 |
Sees RS50
ApriliaForum Member
|
Eriko de Angelis schreef: doet hij het in zn reserve wel goed? moet je ff in zn reserve rijden en oppassen dat je niet zoals ik zonder benzine kom te staan en na 100 km weer ff in de normale stand van de benzinekraan zetten.. bij mij doet ie t dan weer.. misschien zit er iets in je tank of je carb..
Ik heb het geprobeerd. Alleen op de de reserve, liep gewoon goed en viel niet uit.. Toen ging ik weer is proberen op normale tank te rijden en viel die na een paar honder meter uit.
Maar hoe komt het dan dat die op de reserve het wel goed doet, gaat toch alleen door dezelfde benzine slang?
Hoe vult de reserve zich eigenlijk? Gewoon automatisch lijkt mij.
|
di feb 12, 2008 4:43 pm |
|
 |
RSIceRain
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jun 24, 2007 5:35 pm Berichten: 116 Woonplaats: Almere
|
het klinkt misschien dom , maar heb je je draadjes van CDI gecontroleerd?
Wat ik een keer heb gehad dat de groene draadje van me CDI half erop zat.
Dan kon me bougie wel 100 km goed vonken en daarna weer niet en dan valt ie uit.
_________________ Mijn RS
|
di feb 12, 2008 4:59 pm |
|
 |
|